Toon posts:

Windows 2000 RAS-server gebruiken als ISP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje van een systeembeheerder,

Weet iemand hoe ik bij mijn Windows 2000 server de "Remote Access Server" zo kan configureren dat deze reageerd als ISP ?

Effe simpel gezegd: Dus als ik van thuis in bel op deze RAS-server ik kan internetten via de RAS-verbinding?

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

P.S. Aan de Windows 2000 server hangt een ADSL internet-verbinding en ik kan nu wel al inbellen en mijn mail controleren.

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Uhh lijkt me niet echt ingewikkeld... Je kunt inbellen op het ding, waarschijnlijk gebruik je over die verbinding al TCP/IP, dus het enige dat je dan nog hoeft te doen is zorgen dat die machine verkeer routeert tussen je RAS verbinding en het internet...

Verwijderd

Topicstarter
Je slaat de spijker op z'n kop!

Alleen hoe stel je die routering in en waar ???

De Windows server gebruikt een standaard gateway (adres van onze Pix501 firewall) en een DNS adres van onze internet provider

Verwijderd

Routing and Remote Access, NAT instaleren

Verwijderd

Topicstarter
Nou, hier wordt ik niet veel wijzer van...

Het leek mij dus ook simpel maar toch werkt het niet.

Verwijderd

En dat is het ook, Routing And Remote Access gebruik je al voor het inbellen(neem ik aan), hier moet je nog NAT op instellen en je hebt je Router....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de help van R.A.S. gekeken hoe ik NAT moet configureren, dat zou onder "IP Routing" moeten zitten maar daar vindt ik geen verwijzing die NAT heet. Ben ik soms vergeten om iets te installeren op Windows2000 server?

• DPG
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03-2022

DPG

Biertje?

Je moet ook eerst bij general het routing protocol NAT instaleren voordat je er interfaces an toe kan wijzen.

Voor de rest gebruik eerst help/search.......
dit soort vragen horen volgens mij niet echt thuis in een Professional Networking & Servers topic.

We work in the dark....We give what we have....Our doubt is our passion....and our passion is our task....The rest is the madness of art.---@ Henry James @---.

Verwijderd

http://www.jsiinc.com/subi/tip4300/rh4316.htm

Hier staat de info over het configureren van NAT op W2000-server.

Als je op deze site iets verder zoekt vind je al je info die je nodig hebt..

Suc6!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je DPG, dat was de gouden tip die ik nodig had...

P.S. Dit leek mij wel een goede plek voor zo'n vraag.
Pagina: 1