Internet op m'n Laptop?? HOE??

Pagina: 1
Acties:

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10-2025
Ik heb hier een laptop staan waar de volgende aansluitingen aan zitten m.b.t. internetten..

-één IrDA infrared port
-één SIS 900 PCI Ethernet kaart (10mbit)

Maar hoe kan ik hier nu op internetten? Ik heb al de internet stekker uit m'n computer gehaald en ingeplugd in de laptop, maar dan kan hij nog steeds geen internet vinden.. :?

Ik heb er verder weinig verstand van moet ik zeggen.. Moet ik nu een nieuwe netwerk kaart kopen om zo het internet van mijn computer door te verbinden naar de laptop? Of zijn er ook mogelijkheden om dit draadloos te laten gebeuren via de infrarood poort? En hoeveel kost dit ongeveer? Iemand die hier ervaringen mee heeft.. Post 't ff pleazze!! ;)

Verwijderd

pcmcia modem kopen, installeren en gegevens van je ISP invullen bij inbelverbinding, bellen, internetten....

• blakez
Op woensdag 12 juni 2002 11:25 schreef Gregole het volgende:
pcmcia modem kopen, installeren en gegevens van je ISP invullen bij inbelverbinding, bellen, internetten....
Ik gebruik dus geen inbelverbinding op m'n computer.. Gewoon via de kabel hoor.. (zeelandnet) maximaal 128 kb/s..

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 11:26 schreef blakez het volgende:

[..]

Ik gebruik dus geen inbelverbinding op m'n computer.. Gewoon via de kabel hoor.. (zeelandnet) maximaal 128 kb/s..
Je zal een netwerkverbinding moeten instellen op je laptop, net zoals je die op je andere pc hebt gedaan.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Het kabelmodem controleert blijkbaar of de juiste netwerkkaart er wel aan hangt en de juiste is in dit geval die in je andere pc zit.

De goedkoopste oplossing is een extra netwerkkaart aanschaffen, deze in je PC stoppen, je laptop daar aan hangen en zo het Internet delen (zie hiervoor de FAQ)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Makkie80
  • Laatst online: 30-07 18:08

Makkie80

Makkie voor Makkie!

Op woensdag 12 juni 2002 11:23 schreef blakez het volgende:
Ik heb al de internet stekker uit m'n computer gehaald en ingeplugd in de laptop, maar dan kan hij nog steeds geen internet vinden.. :?
De internet stekker??? ISDN/Analoog/Kabel/ADSL?

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:15

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Dat gaat niet zomaar werken. Zeelandnet kan zien welke netwerkkaart jij aan je internetverbinding hebt hangen (a.h.v. het zogenaamde MAC-adres). Als je de kabel dus in je laptop prikt krijg je geen verbinding.

De enige manier is om je pc die op het Internet is aangesloten in te stellen als router (lees de FAQ voor meer info daarover).

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• blakez
Yoepie!! 't is gelukt!! ik heb alle waarden die ik op m'n pc heb staan zoals: IP adres.. Subnetmasker.. Standaard gateway.. DNS Server.. precies 't zelfde ingesteld op m'n laptop dan dat 't op m'n pc staat en nu nadat ik de internet stekker (Kabel) inplug in m'n laptop kan ik dus wel internetten!!! :D

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 11:41 schreef blakez het volgende:
Yoepie!! 't is gelukt!! ik heb alle waarden die ik op m'n pc heb staan zoals: IP adres.. Subnetmasker.. Standaard gateway.. DNS Server.. precies 't zelfde ingesteld op m'n laptop dan dat 't op m'n pc staat en nu nadat ik de internet stekker (Kabel) inplug in m'n laptop kan ik dus wel internetten!!! :D
zei ik toch :P

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 10:02

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op woensdag 12 juni 2002 11:41 schreef blakez het volgende:
sorry dat ik het zeg hoor maar waar denk je dat instellingen voor zijn. het is geen kabel wara zomaar ineens internet uitvloeit hoor configurere ins wel eens handig

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 09:09
Helaas lees ik deze thread nu pas anders had ik je wel kunnen vertellen dat je de laptop moest configureren.

• blakez
Op woensdag 12 juni 2002 11:44 schreef TrailBlazer het volgende:

[..]

sorry dat ik het zeg hoor maar waar denk je dat instellingen voor zijn. het is geen kabel wara zomaar ineens internet uitvloeit hoor configurere ins wel eens handig
Ja sorry hoor.. zoveel verstand heb ik er ook niet van :) Maar goed.. nu is het gelukt dus van mij mag er een slotje op dit topic!! >:)

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:36
Op woensdag 12 juni 2002 11:44 schreef TrailBlazer het volgende:

[..]

Ach bij de gemiddelde kabelboer is dat wel het geval... Beetje onnodige opmerking dit...

Verder klopt dat MAC-adres verhaal dus ook niet (lijkt me ook heeeeel stug, want bij vervanging van netwerk kaart (door bv kabelboer zelf) moet je compleet opnieuw mac adres invoeren ?).

Congrats met je internet trouwens ;)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op woensdag 12 juni 2002 12:27 schreef XTracer het volgende:

[..]

Ach bij de gemiddelde kabelboer is dat wel het geval... Beetje onnodige opmerking dit...

Verder klopt dat MAC-adres verhaal dus ook niet (lijkt me ook heeeeel stug, want bij vervanging van netwerk kaart (door bv kabelboer zelf) moet je compleet opnieuw mac adres invoeren ?).

dat verhaal met dat MAC-adres klopt voor 100% alleen niet voor alle providers!
hier (lelystad chello) moet het MAC-adres van de kaart overeen komen met die bij chello in de database staat. De monteur had het toendertijd doorgebeld.

Verwijderd

Gewoon je netwerkkaart aansluiten op een breedband verbinding is het makkelijkst/goedkoopst/snelst

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op woensdag 12 juni 2002 12:27 schreef XTracer het volgende:

[..]

Het ging me er om dat de gebruiker eigenlijk als de eerste de beste noob gewoon wat heeft gedaan zonder ook maar een seconde naar de instellingen heeft gekeken. ALs je een nieuwe tv koopt verwacht je toch ook niet dat hij in een keer de instellingen van je oude tv overneemt.
Je roept wel dat bij de meeste kabelboeren dit ook zo is. Je moet nog steeds je computer instellen op DHCP. Mischien een teken dat jij ook niet exact weet waar je het over hebt. Overigens is het heel normaal dat een DHCP server op amc adres werkt zo voorkom je namelijk nogal wat problemen en heb je minder kans op dubbel uitgegeven ip adressen

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:36
Op woensdag 12 juni 2002 15:00 schreef TrailBlazer het volgende:

[..]

Het ging me er om dat de gebruiker eigenlijk als de eerste de beste noob gewoon wat heeft gedaan zonder ook maar een seconde naar de instellingen heeft gekeken. ALs je een nieuwe tv koopt verwacht je toch ook niet dat hij in een keer de instellingen van je oude tv overneemt.
Je roept wel dat bij de meeste kabelboeren dit ook zo is. Je moet nog steeds je computer instellen op DHCP. Mischien een teken dat jij ook niet exact weet waar je het over hebt. Overigens is het heel normaal dat een DHCP server op amc adres werkt zo voorkom je namelijk nogal wat problemen en heb je minder kans op dubbel uitgegeven ip adressen
Tja, ik werk bij één van nederlands grootste ISP's, effe wat navraag gedaan. DHCP is bij kabelboeren 9 van de 10 keren op computernaam, niet op MAC adres. Chello heeft iig in de bij ons bekende gevallen ook gewoon een DHCP op computernaam of anders gewoon statische ip adressen.

Ok, de gemiddelde kabelboer deelt niet zomaar een IP uit, anders zou je oneindig IP's kunnen krijgen. Verder lijkt het MAC adres wat doorgebeld is door die chello monteur, mij meer het MAC adres van het kabelmodem ipv het ethernet adapter.

Als ik een nieuwe TV koop staat meestal met een aantal drukken op de knop ook de zenders goed. Zo is het hiermee ook... Instellen computernaam, en tadaa.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op woensdag 12 juni 2002 19:51 schreef XTracer het volgende:

[..]

Als ik een nieuwe TV koop staat meestal met een aantal drukken op de knop ook de zenders goed. Zo is het hiermee ook... Instellen computernaam, en tadaa.
dat zeg ik instellen is de key

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op woensdag 12 juni 2002 19:51 schreef XTracer het volgende:

[..]

Tja, ik werk bij één van nederlands grootste ISP's, effe wat navraag gedaan. DHCP is bij kabelboeren 9 van de 10 keren op computernaam, niet op MAC adres. Chello heeft iig in de bij ons bekende gevallen ook gewoon een DHCP op computernaam of anders gewoon statische ip adressen.

Ok, de gemiddelde kabelboer deelt niet zomaar een IP uit, anders zou je oneindig IP's kunnen krijgen. Verder lijkt het MAC adres wat doorgebeld is door die chello monteur, mij meer het MAC adres van het kabelmodem ipv het ethernet adapter.

Nogmaals die monteur heeft het MAC adres overgenomen uit winipcfg, en lijkt mij dus niet van het kabelmodem |:(
Een andere NIC gebruiken gaat dus nooit werken zonder je MAC te faken, althans hier met chello.

Maar zoals ik ook al eerder zei:
... alleen niet voor alle providers! ...
:P

Einde discussie

Verwijderd

he blakes hoe heb je da geflikt ik wil namelijk ook internette op me laptop maar ik krijg het niet voor me kaar ik heb chello ook al gebeld maja die lui snappen der ook geen zak van kun je me het ff uitleggen hoe j het hebt gedan of iemand anders is ook goed pleazze help me !!!!!!!
Pagina: 1