Toon posts:

Matrox g550 veel te heet!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen

ik heb in mijn computer zit een matrox g550 zitten, maar ik vraag me af hoe heet deze kaart mag worden, ik kan hem namelijk niet meer aanraken na een tijdje, en naast het pijltje van mijn muis zie ik een vage streep. Als ik reboot is die streep weg maar die kaart blijf nog wel erg heet. Iemand een idee hoe ik dit probleem op kan lossen??

Verwijderd

dit is idd een best vaag probleem....ik zelf heb een Matrox G450 hier thuis die ook heel heet word maar ik heb nie zo'n probleme zoals jij. Als de problemen blijven aanhouden en je hebt nog garantie zou ik er mee teruggaan

suc6

edit:

heb je de kaart ook al in een andere comp getest?
zo nee.......probeer dat eerst eens :P

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
zijn die dingen passief gekoeld? zo ja, zet er eens een fan op.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 11:42 schreef Un4GiveN het volgende:
zijn die dingen passief gekoeld? zo ja, zet er eens een fan op.
ja, ze zijn passief gekoeld. Ik krijg het koelblok er niet af helaas.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
je kan er niet gewoon een fan opschroeven?

• LordHuberti
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:59

LordHuberti

Help?

je kan idd het beste eens kijken hoe die het doet met een koeler, het kan zijn dat je een slechte airflow hebt in je kast en dat hij daarom te weinig gekoeld word, bij mijn g400 deed het wonderen :)

.........

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
dat ding mag zo warm worden, issie op berekend. als er een fan op had gemoeten hadden ze die heus wel meegeleverd. Je zou even kunnen kijken of die streep ook aanwezig is als je je kast open zet.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

koelblokje moet je er wel af kunnen krijgen als die flink warm is denk ik :)

dan een Xp2000 koeler er op en je kaartje krijgt het koud :)

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 16:29
Domme vraag:

Er zit in mijn koelblokje op mijn Matrox G450 een schroefje met draadje er aan, wat doet die daar?

|>

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Hang gewoon een 60mm fan voor die sink. Heb ik nu ook op m'n GF2GTS :) Gewoon zo'n hard elastiek om je heatsink en fan 8-)

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
Dat draadje kan 2 dingen zijn. Een voor de temp. meting. En de andere voor het wegleiden van eventuele ladingen.

Ligt eraan waar het draadje naar toe gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 14:49 schreef Jackabuzah het volgende:
Domme vraag:

Er zit in mijn koelblokje op mijn Matrox G450 een schroefje met draadje er aan, wat doet die daar?
Dat is een temaparatuur meter, als ie te warm word kapt ie er mee. De 550 heef dat niet/zal wel intern zijn. Weet iemand een goede koeler voor deze kaart?? de airflow in mijn kast zal wel niet al te best zijn en dat die kaart met zijn heatsink naar beneden zit zal ook wel niet al te handig zijn. Ik heb gister bij mycomm een extra fentilator gehaald en de zuigend naar buiten toe aan de voorkant van mijn kast gemonteerd.

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 12:06
Dat draadje is niet voor de tempratuur meting, dat is puur en alleen om de heatsink aan de massa te leggen, en dus storing te voorkomen..

Verwijderd

Nog even duidelijk maken:

G450 / G550 hebben een zwart aardedraadje vanaf de heatsink naar een 3 polige connector lopen (aangesloten op het middelste pennetje).

Je kan er zondermeer een ventilator op monteren (PCI-slot geblokkeerd/onbruikbaar), OF de heatsink eraf halen en er een lasagnakoeler op monteren als je het PCI-slot naast je AGP wilt gebruiken.

Persoonlijk op 10 PC's getest (met SysMark / 3DMark99-2000-2001-2001SE / SisoftSandra / HDTach / Atto), er is geen performance verlies op AGP of op betreffende PCI-slot indien je kiest voor de lasagnakoeler (en dus het PCI-slot gaat gebruiken).

Je kan aan de achterzijde van de kaart een sensor plakken (bijvoorbeeld van een binnen/buiten thermometer). Temperatuur zou ik persoonlijk onder de 55'C willen houden (passief gekoeld) of onder 45'C (minimalistisch gekoeld met fan). [ooit gelezen op website: 73'C is KILL].

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

heb je al andere drivers geprobeerd? miss is het gewoon een driverconflict?

en verder geen problemen mee? crashes oid
Pagina: 1