Plextor 12*10*32 herschrijft tot 2-speed?

Pagina: 1
Acties:

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-08 16:57

SveNRG

Onderweg

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Plexwriter PX-W1210A met Burnproof. Fantastisch ding!

Nu wilde ik zojuist voor het eerst een CDtje RE-writen, maar tot mijn verbazing gaven alle brand-proggies aan dat het herschrijven alleen op 2-speed mogelijk was!

Ik snap er niks van! Ik heb dan wel geen high-speed CD-RW schijfje erin zitten, maar 4 of 8 speed fikken zou toch moeten kunnen?

Verder info: Ik heb Firmware rev. 1.04 en gebruik EZ CD creator deluxe 4.2d en Nero 5.0.2.4 en ForceASPI onder Win2k.

Help anyone?!

All that you know, is at an end

Verwijderd

Ligt toch echt aan je CD-RW schijf.
Probeer de originele Plextor eens, die je erbij hebt gekregen. Wedden dat die wel op hogere snelheid gebrandt wil worden.

Kijk uit dat hij niet aanbrandt!
(HAHA)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Die RW moet op 10x kunnen.
Zo niet, is of je fikker aangort, of je RW

And The Only One

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Heb hetzelfde probleem gehad met een Philips op de zak. Nadat ik hem in een andere computer deed was het probleem verholpen. Eerste comp was een p266 met 32mb. De andere p3 733 met 256mb. Herschrijven schijnt meer systeem bronnen te gebruiken dan gewoon schrijven

• iZi
  • Laatst online: 12-08 14:55

iZi

Leuker kan ik het niet maken..

Ik heb de Plextor 12x4x32 en ken het probleem. HIj ging bij mij op een gegeven moment ook niet hoger dan 2 speed RW.
Dat was snel verholpen met de nieuwste Firmware installeren..... :)
Ik weet niet of dit ook bij jou lukt maar bij mij iig wel :)
probeer het maar zou ik zeggen.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
* witchdoc heeft net een nieuwe plextor 12/10/32 gekocht en ik kan bij herschrijven enkel 2x en 4x selecteren? zelfde probleem? oplossing iemand?
Of mis ik hier iets duidelijks?

• Jedi Lord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:03
Ik heb er ook een, die Plex dus.

en je moet simpelweg 10X RW schijven hebben, je plex detecteerd wat voor soort RW er in zijn laadje ligt, en steld dan zijn MAX RW snelheid in.

Dus ga ff van die RICOH 4-10X hallen, ze werken perfect, tot nog toe pakken alle cdrom spelers ze ook, zei het dat ze niet zo snel zijn als een ander RWtje maar het werkt, zelfs mijn Pioneer autoradio cd speler :)

May the Force be with You instead of Bill

• witchdoc
huh? hoe kan me plextor dat nu weten? staat er nie op dedrukt hoor!.. noujah... eigenlijk wel maar dat leets ie dus niet!
Is dit echt zo? confirmatie iemand?

• Diamon
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

De brander beslist op wat voor speed hij maximaal kan branden.
Wanneer hij dat niet zou doen, sloop je je fikker en CeeDee :)

Heb op stage cd's die tot max 8x kunnen, maar de fikkers zeggen: NEE, en branden dus op een lagere snelheid.

And The Only One

• witchdoc
diamon: maar hoe weet die fikker nou wat voor CD erin zit..
het is dus een 12 speed fikker die maar op 4x wil branden he (niet andersom)

• Meuk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 13:08
Oke lesje cdrewritables fikken:
De eerste keer dat je een RW brandt kun je een snelheid kiezen (natuurlijk afhankelijk van je brander en het medium!). Daarna kun je alleen maar op die snelheid fikken op dat schijfje. Had je vroeger een 2X rewriter en nu een 10X dan kun je al je RW wegflikkeren en nieuwe kopen om ze op 10X te kunnen gebruiken! *D

ASUS TUF Gaming Z690-PLUS WIFI D4, Intel Core i5-12600KF, Kingston Fury Beast KF432C16BB1K2/32, Gigabyte AORUS GeForce RTX 3070 Master, Lexar NM790 2TB

• witchdoc
meuk: maar met gewone cd-R kan'k ook niet op 12x branden
Pagina: 1