Hoe modelleren website

Pagina: 1
Acties:

• muis|IA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2022
We zijn hier met stageopdracht bezig voor een website.
Om voor eventuele volgende studenten alles beetje netjes achter te laten willen we de website(ASP) gaan documenteren.

We hebben iig wel al de database structuur in kaart gebracht door een overzicht te maken van alle tabellen en bijbehorende velden met omschrijving en type ervan.

Maar hoe kunnen we de website het best documenteren?
Is het nodig om het dmv uml uit te werken (zoja watvoor diagrammen)? Of zijn hier juist andere methoden voor.
Wij zelf hebben het gevoel dat UML meer bij OO wordt gebruikt.

Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 10:06
Ik moet voor school ook een project in ASP maken en moet daarvoor de website modelleren in:

- Petri-net
- Structuurdiagram
- Tabelstructuur
- Sitemap

Verder zou het ook met ERD's en DFD's kunnen..

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-09 16:26
UML heeft alleen echt zin als je classes gaat gebruiken. (kan wel, is alleen een beetje veel overhead) Dus wil je ook in ASP classes aanmaken kun je net zo goed de boel modelleren met UML (or any modelling language you like) en dat gelijk als documentatie gebruiken.

In mijn eindstage ook gedaan met een asp pagina, maar toen is er uiteindelijk geen gebruik gemaakt van classes dus heb ik de helft van mijn model weg kunnen gooien, beetje zonde van het werk dus... :(

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:40

TheDane

1.618

data flow diagrammen
entity relationship diagrammen

da's imo wel de basis voor een (technische) documentatie