Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
sinds wanneer hebben usb kabels pinnetjes/gaatjes?
tis bij mij een gladde stekker, met 4 staafjes die langs elkaar schuiven
of ben ik nou heel gek aant doen?
edit:
ah ik snap het, aansluiting intern op je mobo, oké
weet je zeker dat je de goeie aansluiting hebt? een usb plug heeft altijd 9 pinnetjes/gaatjes gehad... (tis niet voor niks de 10-1 pin connector)
de tiende zit dicht, dus daar kan idd niks in
edit:
ah ik snap het, aansluiting intern op je mobo, oké
weet je zeker dat je de goeie aansluiting hebt? een usb plug heeft altijd 9 pinnetjes/gaatjes gehad... (tis niet voor niks de 10-1 pin connector)
de tiende zit dicht, dus daar kan idd niks in
dit zijn extra USB-poorten, er zitten er 2 op t mobo maar die zitten vol, nu kan de digi cam nergens aan gehangen worden:(, dus vandaar een kaartje met extra usb-poorten, maar die moet aangesloten worden op t mobo.Op woensdag 12 juni 2002 10:15 schreef floduR het volgende:
sinds wanneer hebben usb kabels pinnetjes/gaatjes?
Zou t kunnen komen omdat het een ASUS kaartje is en wij een Legend/QDI mobo hebben?
*beeeeep*
zoek eens in je mobo boekje, waar pin 10 voor staat, bij mij staat ie nergens voor, en istie er dus ook gewoon nietOp woensdag 12 juni 2002 10:17 schreef MBrulez het volgende:
[..]
dit zijn extra USB-poorten, er zitten er 2 op t mobo maar die zitten vol, nu kan de digi cam nergens aan gehangen worden:(, dus vandaar een kaartje met extra usb-poorten, maar die moet aangesloten worden op t mobo.
Zou t kunnen komen omdat het een ASUS kaartje is en wij een Legend/QDI mobo hebben?
(ik heb hier ook zo'n extra 2-port usb liggen)
ik weet niet waar het boekje is , maar ben nu de handleiding aan t downloaden, maar inet is traaaaaaaaaaaaaag. als ie klaar is zal k zeggen of pin 10 ergens voor isOp woensdag 12 juni 2002 10:23 schreef floduR het volgende:
[..]
zoek eens in je mobo boekje, waar pin 10 voor staat, bij mij staat ie nergens voor, en istie er dus ook gewoon niet
(ik heb hier ook zo'n extra 2-port usb liggen)
*beeeeep*
Pas wel op dat de pinout voor de rest hetzelfde is..
Je hebt namelijk ook wel eens seriele poorten die ook via zo'n flatcable aangesloten zijn, waarbij het per mobo verschilt hoe het ding is aangesloten..
Je hebt namelijk ook wel eens seriele poorten die ook via zo'n flatcable aangesloten zijn, waarbij het per mobo verschilt hoe het ding is aangesloten..
Op een Asus mobo werken over het algemeen alleen die Asus USB brackets, op ander merk mobo juist weer de 'universele' brackets (zelf ook eens het omgekeerde probleem gehad met een Asus mobo, universele werkte niet, die van Asus wel).
Die 'universele' kosten iets 6-10 euro, zelfs Vobis en Dynabyte hebben ze, dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Die 'universele' kosten iets 6-10 euro, zelfs Vobis en Dynabyte hebben ze, dus dat zou geen probleem moeten zijn.
ik heb eens wat gekeken op internet, de 10 pin modellen zijn eigenlijk hetzelfde
het zijn 2 usb poorten, los zullen ze 2x 5 pin zijn, waarbij de 5de pin de ground is
als er twee samen genomen zijn, is er maar één ground nodig, dus één 4 pin en één 5 pin in één stekker
hier staat wat:
http://www.ramelectronics.net/html/usb_adapter.html
edit:
de tiende pin is dus ground (net als de vijfde)
je zou em kunnen ombuigen, maar ja, wie weet wat er dan allemaal gebeurd...
het zijn 2 usb poorten, los zullen ze 2x 5 pin zijn, waarbij de 5de pin de ground is
als er twee samen genomen zijn, is er maar één ground nodig, dus één 4 pin en één 5 pin in één stekker
hier staat wat:
http://www.ramelectronics.net/html/usb_adapter.html
edit:
de tiende pin is dus ground (net als de vijfde)
je zou em kunnen ombuigen, maar ja, wie weet wat er dan allemaal gebeurd...
hehe de manual is eindelijk binnen,
de pinnetjes zijn als volgt:
GND,GND,T1+,T1-,+5V
+5V,T0-,T0+,GND,GND
ik denk dus dat ik er geen om kan buigen
de pinnetjes zijn als volgt:
GND,GND,T1+,T1-,+5V
+5V,T0-,T0+,GND,GND
ik denk dus dat ik er geen om kan buigen
*beeeeep*
Pagina: 1