[Courier] vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 10:40

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Ik draai Postfix + Courier + Mysql

Alleen hiervan wil Courier niks doen, hij connect niet met de database.
Nu denk ik dat ie misschien wel niet bij de mysql.sock kan, maar ik vind nergens logs waar iets in staat. Dus de vraag is:
Hoe controleer ik of dat courier wel bij de mysql.sock kan? (dus chrooted of niet)

Of heeft iemand anders dit probleem al eens opgelost?

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Helemaal niemand??

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:20
controleer of je authdeamon configuratie correct is en of (dacht ik) authdeamonrc file wel op de mysql module is ingesteld.

Verwijderd

Ik heb zo ongeveer hetzelfde probleem!
Iemand enig idee waar ik logs kan vinden? Want in m'n mysql log gebeurt niets, en in de /var/log/message en /var/log/mail.log staat alleen dat m'n pass niet goed is. Nogal logisch als ie niet eens naar de database kijkt...

raaar...

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Ja raar ik vind ook niks terug nergens!!
Ik vraag me ook af hoe ik crypted passwords in de database krijg.
Ik heb destijds uit een howto iets gehaald waarbij ik "kon kiezen" tussen plain en crypt. Beide velden zitten in de db, maar die crypt kan ik niet vullen. Zou dat misschien via een webinterfaceje moeten of heeft iemand daar een andere oplossing voor??

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:10

deadinspace

The what goes where now?

[topic=319439/1/25]
ik wil u verzoeken uw topics niet binnen 24 uur te kicken, omdat dit door veel mensen als irritant wordt ervaren.
;)

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-08 09:24
Op woensdag 12 juni 2002 10:02 schreef Trax_Digitizer het volgende:
Ik draai Postfix + Courier + Mysql

Alleen hiervan wil Courier niks doen, hij connect niet met de database.
Nu denk ik dat ie misschien wel niet bij de mysql.sock kan, maar ik vind nergens logs waar iets in staat. Dus de vraag is:
Hoe controleer ik of dat courier wel bij de mysql.sock kan? (dus chrooted of niet)

Of heeft iemand anders dit probleem al eens opgelost?
#define niks.....

geeft telneten naar de POP en IMAP poorten geen response ? Of geeft het wel response maar kun je niet aanmelden ?

• majornono
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-04 23:16
welke onderdelen van courier wil je precies aan de praat krijgen? Als je tocht Courier al wil gebruiken, waarom neem je niet het complete pakket. Ik geef toe, het is wat lastig installeren, maar de web-interface geeft je in eerste instantie alles wat je wilt hebben.

Courier heeft een vrij actieve Mailing list, probeer het daar eens?

Problem Exists Between Chair And Keyboard

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-07 15:29
Op donderdag 13 juni 2002 08:54 schreef majornono het volgende:
welke onderdelen van courier wil je precies aan de praat krijgen? Als je tocht Courier al wil gebruiken, waarom neem je niet het complete pakket. Ik geef toe, het is wat lastig installeren, maar de web-interface geeft je in eerste instantie alles wat je wilt hebben.

Courier heeft een vrij actieve Mailing list, probeer het daar eens?
ik gebruik hier ook de imap server van courier met postfix als smtp server. Postfix is en prima smtp server, ik had bijvoorbeeld geen zin om over te stappen naar de courier smtp server, maar ik wilde wel graag de imap server van courier gebruiken. Werkt overigens prima samen.
Pagina: 1