[cm] ideetje voor het wegwerken van draden

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

Topicstarter
Ik heb een idee voor een kast die k zelf wil gaan maken.
Nu wou ik op een nette manier alle draadjes van de CCFL's?(CCFLlen??) weg werken.
Nu zat ik aan het volgende te denken
Ik maak van aluminium hoek profielen voor de binnen en buitenkant en maak de randen van het plexi schuin zodat je een soort kabel gootje kan maken.
hier heb ik een tekeningeje van gemaakt
(beetje klein sorry)
die gele en rode stip stellen de draaden voor

Afbeeldingslocatie: http://www.wokkel.net/forum/pixels/kastidee.jpg

Denken julie dat dit te realiseren is
en zo niet hoe hebben jullie alle draadjes weg gewerkt?

|we live in the history of a mad man Mr. G |

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 12:30
Dat is zeker te doen, maar als je de draden totaal onzichtbaar wil maken kan je ze tussen de aluprofielen steken (gaatje boren en ontbramen!!) .
Ik kijk al uit naar het afgewerkte kastje.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

Topicstarter
:) ik ook :) (kan nog wel even duren hoor :( )

Maar hoe bedoel je gaatje boren, waar ga je dat boren dan??
(zou je dat in mijn tekening aan kunnen geven?)

Ik was trouwens nog vergeten te teken dat er aan de binnenkant ook nog een alu profiel komt/geplant staat. :)

|we live in the history of a mad man Mr. G |

Verwijderd

je kunt natuurlijk ook kabel gootjes in je kast leggen/plakken en die in een leuke kleur spuiten. Kun je er altijd nog bij :)

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 12:30
Ik denk dat ik je mis begrepen heb. Ik dacht dat je 2 aluprofielen tegen elkaar ging maken of zoiets, waardoor je "buizen" hebt en je daarin je draadjes kan verstoppen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Mark83
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-08 13:19
ik snap niet helemaal hoe je het wilt maken, maarja, als je U profielen koopt of maakt, is het misschien makkelijker, je legt de draden erin, neemt een grotere maat u profiel, legt die erover heen, en klaar ben je. aan de bovenkant en zijkanten maybe een klein klemmetje nodig, en dan zou het af moeten zijn lijkt mij :), Weet iemand toevallig een manier om een rijtje met kroonsteentjes (12 stuks rijtje) weg te werken???? ik kan wel een kastje eromheen bouwen, en dan met ledjes in het kastje boven de kroonsteen laten zien door welke er stroom gaat, maarja ... is ook niet ideaal, omdat er in sommige 3 draden zitten enzo :S)
Pagina: 1