Toon posts:

Problemen met zelf gebrande muziek cd's

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een cd speler en een Hd op ide 1
en ik heb een plextor brander en extra Hd op ide 2

Als ik muziek cd's wil branden dan lijkt het erop dat dit goed gaat, maar zodra ik die kopie afspeel begint het allemaal goed en na een paar seconden of langer hoor je dat er niet goed gebrand is, er worden stukken overgeslagen etc.
zou dit kunnen liggen aan het feit dat beide cd spelers als slave aangesloten zitten?????????

:'(

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

Dope-E

The one and only Dope

Ik heb t op dezelfde manier aangesloten en het werkt perfect! Dat zal t dus niet zijn... Heb je je DMA instellingen al bekeken?

twitter.com/curly_sanders

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

Hoe je de drives aansluit maakt op een snelle pc niet zo gek veel meer uit.
Het kan zijn dat je de cd iets te snel probeert te branden?
Gebeurt het ook als je op...4X brandt?

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• HooGLaNDeR
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 14:33

HooGLaNDeR

- = I am immortal =-

Op woensdag 12 juni 2002 10:09 schreef StratoFarmer het volgende:
Hoe je de drives aansluit maakt op een snelle pc niet zo gek veel meer uit.
Het kan zijn dat je de cd iets te snel probeert te branden?
Gebeurt het ook als je op...4X brandt?
Zelfs dat zou niet uit mogen maken....

wat zijn je specs?

Ik heb geen achtervolgingswaanzin. Maar dat wil niet zeggen dat niemand mij achtervolgd!!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Even de topictitel wat duidelijker gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 09:59 schreef Dope-E het volgende:
Ik heb t op dezelfde manier aangesloten en het werkt perfect! Dat zal t dus niet zijn... Heb je je DMA instellingen al bekeken?
wat moet ik dan doen in mijn dma instellingen???

Verwijderd

Misschien speel je hem af een een wat oudere CD speler met een wat minder secuur lensje, wat ik ook een keer had, dit lijkt me ok weer wat onwaarschijnlijk, maar toch.

Bij mij moest je dan met een lagere snelheid branden, ipv. 12x deed ik 4x ofzo, toen deed hij het wel goed, brand hij wat preciecer denk ik.

Niet gebrande muziek cd's doen het wel goed?

Verwijderd

Al een andere CD-player geprobeert?
Welk merk CDR-tjes gebruik je, kan namelijk ook probemen geven.
Heb ik ook gehad, branden ging goed maar afspelen ho maar daarna andere merk CDR gebruikt en klaar is sjees. *D

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Open deur mode: Je weet zeker dat de bestanden je je brand goed zijn he?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:35

Dielie

*BURP!*

Op woensdag 12 juni 2002 10:35 schreef Gerben het volgende:
Bij mij moest je dan met een lagere snelheid branden, ipv. 12x deed ik 4x ofzo, toen deed hij het wel goed, brand hij wat preciecer denk ik.
Klopt als een bus. Audio kun je het beste branden op 4x of lager. Oude Sony auto radio/cd spelers bijvoorbeeld, zijn bijzonder kritisch op de brandmethode en kwaliteit van cd's. Ik weet niet of dat iets te maken heeft met sampling rate van de speler, error correction of iets anders.

Zelfde effect (overslaan van cd's) kun je ook krijgen bij overburning van 80 min cd's en hoger. Ze spelen dan wel af, maar je wordt gek van de onderbrekingen in de nummers.
Pagina: 1