M747 mobo geen UDMA harddisk

Pagina: 1
Acties:

• chemistone
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
Ik heb op het moment ook een M747 mobo in gebruik van PCCHIPS. Deze ondersteunt UDMA volgens de gebruiksaanwijzing. Heb er 2 HD's inzitten die beide DMA zijn. Echter het mobo laat ze op PIO 4 draaien en W2000 geeft aan dat ze geen DMA aanhebben, maar gewoon op PIO 4 draaien.
Hoe kan ik dat veranderen? Het ding is niet vooruit te branden zo.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:52
Je kan even een bios update proberen?

Anders kun je nog kijken of het helpt als je de laatste updates voor je chipset bij Intel installeert? Het is toch gewoon een moederbord met een BX chipset?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
het is een mobo met een bx pro pc 100 chipset ofwel een sis xxxx dinges trauma chipset.

als je op sis.com kijkt zie je dat er ide drivers zijn voor je southbridge (sis 5595 meen ik) die kan je installeren als dma of als pio. onder win 98 iig. je kan ff kijken of dat ook werkt op win 2k.

http://driver.sis.com/utility/ide/uide102.exe

stamt uit 1999 en het lijkt me dat die dan wel in win 2k zelf zit. maar je weet nooit.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
is het nog gelukt?

• chemistone
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
Ja, het is gelukt.

Het is idd een mobo met een SIS chipset. Mobo is door PC chips gemaakt. Heb na lang zoeken een patch gevonden op internet voor 7xx borden om onder w2000 DMA aan te zetten. Dit is de pc die ik op het moment op m'n kamer gebruik, zit dit nu thuis te typen. Zal als ik er weer ben ff een link posten naar deze patch. Is wel handig.

Bedankt allemaal!!