Toon posts:

f1 2002 en mijn geforce 2 mx

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik heb gisteren f1 2002 geinstalleerd, maar toen ik de 3d instlelingen wilde instellen, gaf hij de error dat er geen directx 8 adapters waren gevonden. Dit is vreemd want zowel directx 8.1 als de laatste drivers voor mijn gainward geforce 2 mx 400 32 mb zijn geinstalleerd. Toen heb ik f1 2001 geprobeerd, die het eerder al wel deed, maar deze gaf ook een error. Vervolgens comanche 4, deze gaf ook aan geen geschikte beeldschermadapter te hebben gevonden en eerder deed hij het wel.

IK heb de oude drivers geinstalleerd, de nieuwe, de originele, maar niks helpt. Andere spellen doen het wel en in configuratiescherm wordt mijn kaart wel goed weergegeven zonder conflicten. Ik heb ook dxdiag gerund en daarin direct3d test uitgevoerd. Nadat de directx 7 test is afgerond, is de rechterkant van het directxscherm verdwenen, dus je kan niet alles meer lezen. Als ik vervolgens de directx8 test laat lopen geeft hij een error, dat het niet mogelijk is.

Wat te doen?? Het enige dat ik heb verandert is het installeren van een refreshrate fix voor xp.

Verwijderd

Wat jammer nou dat niemand je helpt. :9~

Weet je wat je kunt proberen, namelijk efkes op nvidia.com de nieuwste detonator driver downloaden dat wil wel eens helpen S6

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 22:19
komt denk ik omdat een GF2 geen DX8 kaart is.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Timrek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 13:58

Timrek

Lid van de "Patatgeneratie"

Lijkt erop dat DirectX brak is, heb je de laatste via drivers? en detonators?

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 11:13 schreef MBrulez het volgende:
komt denk ik omdat een GF2 geen DX8 kaart is.
wehehee ...right..... geloof je zelf toch niet

als ik een ATi radeon 7500 koop wil ik niet alleen DX7 spellen spelen hoor, maar ook DX80f 9 als het kan.

X is gewoon brak geworden nadat je die refresh fix heb geinstaleerd
misschien kan je je Det. drivers met een speciaal proggie weghalen of gelijk een clean windows intsall doen.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 22:19
Op woensdag 12 juni 2002 11:22 schreef Nihonjindeska het volgende:

[..]

wehehee ...right..... geloof je zelf toch niet

als ik een ATi radeon 7500 koop wil ik niet alleen DX7 spellen spelen hoor, maar ook DX80f 9 als het kan.

X is gewoon brak geworden nadat je die refresh fix heb geinstaleerd
misschien kan je je Det. drivers met een speciaal proggie weghalen of gelijk een clean windows intsall doen.
maar ik heb wel gelijk, bij 3dmark2001se slaat ie bij mij ook alee DX8 tests over omdat er geen hardware matige ondersteuning is, misschien vindt dat spel het ook niet zo leuk als je kaart geen DX8 ondersteunt maar wel de test ervoor draait

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 12:09
f1 2002 draait hier prima op een geforce 2mx. Het kan dus wel dat is het niet. Installeer directx anders opnieuw? installeer video drivers opnieuw? net nieuwe detonators uit op nvidia.com...29.42 en whql

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat het inderdaad te maken heeft met een registry file die de boel aan het verzieken is. Heb dus net nvcleaner en detonatordestroyer gedownload. Maar allebei geven ze errors!!! Er wordt ook gezegd om de display adapter te veranderen in een vga, maar dat lukt me niet. Elke keer als ik de beeldschermadapter verwijder uit mijn apparatenbeheer en opnieuw opstart, installeert xp automatisch weer de oude drivers. Ik moet dus een manier zien te vinden om alles schoon te maken en opnieuw directx 8 en de drivers te installeren. Zonder te formatteren!!

Word er een beetje gek van, please help!!

Verwijderd

start-instellingen-configuratiescherm-software-uninstall nvreffix.
Dan moet hij het weer doen. je kunt hem ook weer opnieuw installeren, dan maakt ie de register entries weer opnieuw. Zou ik hem wel eerst opnieuw downloaden. Als dit alles niet helpt dan repareer installatie doen. Staat naast installeren in het rijtje als je opstart vanaf je winXP cd.
Pagina: 1