Slackware welke versie meest recent ?

Pagina: 1
Acties:

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-08 22:16

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Topicstarter
Aangezien de site www.slackware.org niet echt up to date wordt gehouden, en ik op diverse FTP site's al Slackware 8.1 rc3 heb zien staan ben ik benieuwd.
welke versie nu het meest recent is.
Aangezien de 8.0 iso +\- 660 mb is en de 8.1 iso's varieren tussen de 300 en 450 mb.

Beetje vreemd, misschien dat een dedicated slackware fan mij haarfijn uit de doeken kan doen wat nu de meest recente en up to date versie slackware is om nu te instaleren.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

www.slackware.com is de officiele site, overigens. Hoever ze in het RC traject zit weet ik niet, wat ik wel weet is dat je gewoon op ftp.slackware.com de slack-current tree moet downloaden, en die volgens de instructies in de isolinux directory op CD moet zetten. Je ziet dan ook meteen de reden waarom je cds van zoveel verschillende maten ziet: de packages passen niet meer op 1 cd. Patrick Volkerding heeft dan ook de suggestie om -of- gnome op een aparte CD te bakken, -of- KDE, -of- beiden..

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-08 22:16

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Topicstarter
mmm tja .com of .org is dezelfde site, en niet echt razend up to date :(

Feit is dat ik altijd een luie hond ben en zelf alleen iso's wil downloaden, misschien zo dan toch even naar die dir's kijken die jij noemt.
De Gnome en KDE meuk vinnik niet zo interresant, moet een dedicated server worden en geen grafische X bak.

Mij gaat het meer om up to date zijn van de packeges en de Kernell ( liefst 2.4.x )

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• 2P
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-06 01:34

2P

:wq

De site is gewoon helemaal up2date hoor.
De current vind je hier: ftp://ftp.slackware.com/pub/slackware/slackware-current/
en dat is op dit moment Slackware 8.1 RC3.

Er zijn alleen nog geen ISO's te vinden op de officiele FTP omdat het ook geen echte release is. Maar natuurlijk komt er van 8.1 wel een ISO op de officiele Slackware FTP.

Maar dat jij ergens een ISO hebt gevonden van een RC van Slackware kan heel goed ja, ik geloof dat je deze ook op www.linuxmafia.org kon vinden. Maar het zijn geen officiele ISO's daarom staan ze dus niet op de Slackware FTP ;)

• JMW761
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:18
Versie 8.0 is de meest recente.

Verder wordt er gewerkt aan(wat waarschijnlijk gaat heten) 8.1.

Slackware.com is meestal slecht te bereiken. Beter kun je (voor nl dan) bijvoorbeeld deze mirror gebruiken Link

Voor een dedicated server kan ik je aanraden gewoon 8.0 te installen en de updates er overheen te gooien (vindt je in de patches dir) omdat je nooit weet welke fouten er nog in de RC's zitten.
Nu zal dat bij Slackware wel niet zo'n vaart lopen, maar waarom zou je risico's nemen?

• 2P
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-06 01:34

2P

:wq

Op woensdag 12 juni 2002 11:34 schreef JMW het volgende:
Versie 8.0 is de meest recente.

Verder wordt er gewerkt aan(wat waarschijnlijk gaat heten) 8.1.

Slackware.com is meestal slecht te bereiken. Beter kun je (voor nl dan) bijvoorbeeld deze mirror gebruiken Link

Voor een dedicated server kan ik je aanraden gewoon 8.0 te installen en de updates er overheen te gooien (vindt je in de patches dir) omdat je nooit weet welke fouten er nog in de RC's zitten.
Nu zal dat bij Slackware wel niet zo'n vaart lopen, maar waarom zou je risico's nemen?
8.0 is de meest recente stable ja.
De meest recente prerelease is 8.1 RC3.
En je hebt natuurlijk gelijk, op een server is het misschien verstandiger om 8.0 te installeren en die te patchen.

En trouwens die FTP van XS4all klopt voor geen ene meter. De directory tree is helemaal fout. Beter zijn deze:
ftp://ftp.mirror.ac.uk/sites/ftp.slackware.com/pub/slackware/slackware-current/
en deze:
ftp://sharon.esrac.ele.tue.nl/pub/slackware/slackware-current/

Verwijderd

de meest recente release is idd 8.1 rc3. wil je op de hoogte blijven van alles omtrent slackware, hou dan userlocal.com in de gaten, die site is altijd up to date en is alleen gericht op slackware.

Verwijderd

Om de ontwikkelingen van Slackware te volgen is http://userlocal.com/ een goede site. Patrick Volkerding past de Slackware site niet zo vaak aan, daar zul je dus meestal niet iets nieuws zien.
Changelog Slackware 8.1-rc? bevat wel een up-to-date lijstje met wijzigingen.
Pagina: 1