[car-audio] Zijn de aansluitingen van radio's univ

Pagina: 1
Acties:

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:39
Laatst is mijn autoradio gestolen, doch netjes en vakkundig verwijdert. Nu vroeg ik mij af of ik willekeurig een radio kon kopen zonder hiervoor alles overhoop te halen. Alle snoertjes liggen er namelijk nog. Ik ga op vakantie naar spanje met de auto en veel tijd om alles in te bouwen is er niet.

Groetjes

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Als het om een recente radio in een recente auto gaat, dan past het altijd :)
Euro-stekkers zijn dat geloof ik.

• yrew
auto en radio waren uit 2000

Groetjes

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
En anders heeft de dealer voor alle gangbare merken meestal wel een verloopstuk voor jouw auto.

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Dan kun je gewoon een nieuwe radio kopen en er zo inzetten. Als het goed is zijn het geen losse stekkertjes, maar zijn het twee grotere connectors. 1 voor de speakers, 1 voor de rest. Die moeten op dit moment al in je auto zitten en kun je zo achterin elke nieuwe radio prikken. Als het allemaal losse zooi is, dan heeft iemand het zelf aangepast.
Gewoon ff langs een car-hifi winkel rijden, want er zijn ook zat verloopstekkers wanneer het niet past.

• yrew
inderdaad, er is nu 1 blok waar een hoop stekkertjes ingaan en nog 1 stekker. Dus het is gene probleem, dan ga ik maar even snel een autoradio uitzoeken thnx.

Groetjes

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Op woensdag 12 juni 2002 09:16 schreef Mr Edge het volgende:

Euro-stekkers zijn dat geloof ik.
Iso-connector. :)

Eurostekkers steek je in het stopcontact. :)

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Een paar jaar terug waren de ISO stekkers ook niet allemaal hetzelfde helaas.. Heel stom, maar waar..

Even de stroomdraden (vast/geschakeld) controleren, verder klopt alles meestal wel..

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb sinds gister een nieuwe radio gekocht alleen dat word nog moeilijk plaatsen. Ik heb een Nissan Micra uit 1991 en daar zit een vage platte stekker in waar ik de voeding al afgeknipt had voor me oude radio omdat die geen stekker had. Deze zit nu met een kroonsteen vast maar voor me nieuwe wil ik wel iets netter doen.
Kan je zelf een isoconnector maken aan die bundel die er nu ligt?

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op woensdag 12 juni 2002 11:36 schreef eNaSnI het volgende:
Ik heb sinds gister een nieuwe radio gekocht alleen dat word nog moeilijk plaatsen. Ik heb een Nissan Micra uit 1991 en daar zit een vage platte stekker in waar ik de voeding al afgeknipt had voor me oude radio omdat die geen stekker had. Deze zit nu met een kroonsteen vast maar voor me nieuwe wil ik wel iets netter doen.
Kan je zelf een isoconnector maken aan die bundel die er nu ligt?
Yep, bij Halfords verkopen ze voor allerlei merken van die stekkers.. Aan de ene kant zit dan zo'n stekker en aan de andere kant losse draadjes.. Die kun je aan het kroonsteentje schroeven, of solderen als je dat netjes kunt..

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

gewoon ff doormeten:
je moet iig het volgende hebben:
constante plus (meestal geel op de iso)
geschakelde plus, contact (meestal rood op de iso)
massa, - (meestal zwart/bruin ofzo)

als je die hebt, kun je iig de radio van stroom voorzien.
de speakers aansluiten wijst zichzelf wel.

blauw wit is de remote voor naar de versterker als je die hebt...

ook kun je vast wel een handleiding downloaden van de radio die je wilt kopen...

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1