[PS] Zo'n glimmende feeling...

Pagina: 1
Acties:

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
Hoi,

ik heb hier een sprite:
Afbeeldingslocatie: http://www.flup.nl/sprite_floor.jpg

en nu wil ik daar een beetje een glimmende look overheen hebben. Hoe doe ik dat ?
Ik heb echt al heel Photoshop gehad maar ik kwam nergens op uit.

nikszolekkeralss.exe

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

wat bedoel je met 'glimmend'? heb je een ander voorbeeld waar de graphic al wel 'glimmend' is?

teveel zooi, te weinig tijd

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
Nee,
Maar alsof je tegen een marmeren vloer kijkt die dik ge-waxt is. Glossy

nikszolekkeralss.exe

Verwijderd

Dat het dingen weerstpiegelt, iets wat glimt is ook een beetje een spiegel. maar als je een effect erop doet dat het iets weerspiegelt kun je het niet meer als patroon gerbuiken.

• Willem
  • Laatst online: 11:55
Probeer eens wat standaard Photoshop dingen als Bever, inner/outer; Wat Eyecandy filtertjes.. Of als dat niks is kun je het als texture op een 3D Studio Max object plakken, met een beetje reflectie oppoetsen en dan renderen (Brazil Rendering System heeft aardige resultaten heb ik me laten vertellen... www.splutterfish.com)..

Succes :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

nieuwe layer -> witte vlek maken (nette witte vlek, als van een raam), een beetje blurren/smudgen eventueel.

en in die witte vlek wat voorwerpen heel lichtjes laten zien, alsof ze weerspiegelen...

zoiets?

[edit]
voor het geval jullie net zo puberaal gaan denken als ze in de HK zouden doen, een witte vlek met de paintbrush van photoshop, een virtuele witte vlek dus! ;)

• Dark Blue
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik heb het geprobeerd...maar het viel me opeens op dat deze image 2562 is...

als je hem als texture wilt gaan gebruiken, zal ie gaan tilen... je weet dat he?
Verder probeerde ik het nog met een bevel met heel veel blur, spotlights of omnis erop zetten gaf niet het goede effect, en ik heb nog de methode gebruikt om apple mac buttons te maken... je weet wel, van die glazige buttons;
maar dat duurde me ff te lang.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 22:40
je speelt counterstrike aan je posts te zien, heeft die geen optie voor reflecties?

Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.

• Verwijderd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
Om het plaatje netjes te ilen doe je het volgende:

filter > offset > 128x128, daarmee haal je het midden (wat prima tiled) naar buiten en de buitenkant (die niet zo lekker tilen) naar het midden. In het midden doe je da wat van het betere smudge en clone en stamp werk tot ie netjes eruit komt, als je de randjes maar blijft behouden. Dan tiled het plaatje perfect.

Om hem iets glimmender te maken dupliceer je de afbeeldign, maar je deze zwart wit en verhoog je het contrast, vervolgens sla je deze laag op als nieuwe alpha layer.

Ga je terug naar je prima tilende laag en doe je filter > lighting effects. Vervolgens selecteer je als alpha layer die alpha1 laag en ga je wat spelen met de instellingen. Hoge glossy en lpastic waardes helen altijd prima.

Nadeel is wel dat het geen glad marmer meer lijkt, door die alpha laag krijg je een beetje bobbelig effect.

Je kan natuurlijk ook handmatig glimlichtjes op de tegel aanbrengen.
Pagina: 1