Eweka-ADSL

Pagina: 1
Acties:

• srblackbird
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 15:56
755 kb/sec is nu mijn download... :9~

Ja via Eweka. Ik dacht zelf dat ik het nooit zou krijgen maar, ik ben online :)

Ik heb echt een heel verhaal en ik denk dat het wel de moeite waard is om het te lezen. (het is nu 00:35 dus ik ben niet meer zo scherp :+)

Half Januari heb ik ADSL aan gevraagt (ons bedrijf) bij XS4ALL, echter na 3 dagen voerde KPN de prijsverhoging door en dat was wel ff schrikken. Ik zat met ISDN (7.2kB/sec) te I-netten en dat kon zo niet verder. Na de prijsverhoging van KPN ben ik eens verder gaan kijken naar andere providers.
Mijn oog viel op Eweka omdat ze goedkoper waren (zijn??) dan Cistron en geen Data-limit hanteerden.
Vrienden van mij zouden voor Cistron hebben gekozen, maar ik vond dat ik deze nieuw provider ook een kans moets geven.

Eind Januari heb ik me toen aangemeld en al vrij snel kreeg ik te horen dan ik 16 februari een aansluiting zou krijgen... niet dus... :+ :r

na veel telefooneren kwam ik er in Maart achter (en zij toen ook) dat dat ze ipv 026, 029 hadden ingevuld en dat daarom BBnet me niet had aangesloten }:O
Nadat ze dit hadden verholpen kreeg ik mijn modem.
BBnet sloot mij aan en...geen verbinding }:O
Na veel gebel kreeg ik "iemand die er verstand van had" aan de telefoon, en die wist mij te melden dat ik (Ik had al herhaaldelijk gezegt dat ik een ISDN connenctie had) een verkeerd modem had: een analoog (pstn) i.p.v. een digitaal (ISDN) }:O

Ze zouden me zo snelmogelijk een ISDN-modem toesturen :P
NIET DUS }:O... weer een maand moeten wachten :(
Ze hielden me goed aan het lijntje maar ja...
Toen ben ik (eigenlijk mijn vader) heel erg boos geworden.
We betaalden al een rekening, tewijl we geen aansluiting hadden.

Ondertussen op het forum van Eweka werdt steeds meer bekent over ISDN-modems.

Ik was woedend en ik belde naar Cistron, of die al wel mensen hadden aangesloten via ISDN, maar die zeiden dat pas aan het eind van de maand die dingen binnen kwamen(Juni). :(

Ik had dus aan het begin van de maand heel erg de pest in: als Cistron al geen modems kan leveren, hoe kan Eweka dat dan wel?

Maandag 10 juni: Wijnand (Eweka) kwam omstreeks 15:00. Toch nog, ze hadden het belooft (zo als zo vaak) maar dit keer kwam er echt iemand!:) na 5 maanden ben ik eindelijk aangesloten :)

Dat is dan weer jullie dagelijkse portie leedvermaak :P :+

• srblackbird
Facts:
-Ik heb veel geleerd over ADSL via ISDN (line-sharing)
-Ik heb in 2min en 20 sec 98.8 MB binnen gehaald = ongeveer 755 kB/sec.
-Ik heb op 2 na (speedtest) de snelste verbinding van Arnhem
-Ik heb eerder verbinding via Eweka dan Cistron mij zou kunnen leveren
-Cistron draait op Linux, Cistron word over genomen (binnen 2 weken) en gaat Concepts :? heten
- Concepts :? gaat Windows draaien, (omdat ze linux niet snappen?)
-Cistron levert E-tech modems...?
-Eweka wilde mij ook zo'n modem geven maar, na wat test bleek dat die modems hun MAC-adres vrijgaven (schot voor open doel)
- Ik nu Telindus 1121 ADSL router heb.
-Mijn linux bak houd mijn verbinding in de gaate.
- DU-meter gan een piek aan van 1.01 MB /sec toe ik van tucows aan het downen was
-Er zijn nu (12/09/2002) idd 4 mensen (ik zelf meegerekent) aangesloten door Eweka !dan spreek je ook over de ISDN aansluitingen.
-Eweka heeft al vee meer mensen analoog aangesloten
-Eweka heeft vertrouwen nodig (omdat ze net pas bezig zijn) er zijn dus veel kinderziektes maar die worden zo te zien steeds beter opgelost

• srblackbird
Vraagje: Ik haal hoge snelheden maar www.speedtest.nl wil me niet hoger waarderen dan met 200 kB/sec, hoe kan ik dus een hoger snelheid meten ? (ja vannacht om 4 uur ook langzaam)

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op woensdag 12 juni 2002 08:43 schreef Yorick het volgende:
Vraagje: Ik haal hoge snelheden maar www.speedtest.nl wil me niet hoger waarderen dan met 200 kB/sec, hoe kan ik dus een hoger snelheid meten ? (ja vannacht om 4 uur ook langzaam)
www.mordax.nl

En het edit knopje is niet voor niets uitgevonden :)

They made me do it.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Gefeli met je adsl.

Ik had de hoop in Eweka al opgegeven, gewoon omdat het een onprofessioneel bedrijf is.

ennuh

http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif <-- Dat is een knoppie waarmee je een post van de vorige keer kan editten

• srblackbird
neej die 3 verschillende was expres bedoeld omdat het anders een erg lang verhaal zou worden.

onprofessioneel: ja, maar het wordt steeds beter.

en Mordax: daar haal ik ook net meer dan 310 kB/sec,
dit moet echt veel beter kunnen

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Facts:
-Ik heb veel geleerd over ADSL via ISDN (line-sharing)
Gefeliciteerd. :)
-Ik heb in 2min en 20 sec 98.8 MB binnen gehaald = ongeveer 755 kB/sec.
:9~
-Ik heb op 2 na (speedtest) de snelste verbinding van Arnhem
Dat heb ik ook, alleen dan in Elburg. Hier heerst alleen maar chello met een limiet van 190kB/sec.
Maarja, wat jij zegt hoeft niet echt te kloppen. Misschien zijn er wel 10 personen die een snellere verbinding dan jouw hebben, maar die hoeven niet allemaal op die zelfde site zo'n speedtest te hebben gedaan. :)
Heb je het ook bij Cistron geprobeerd dan? :+
-Cistron draait op Linux, Cistron word over genomen (binnen 2 weken) en gaat Concepts:?
heten
- Concepts:? gaat Windows draaien, (omdat ze linux niet snappen?)
Juist ja... :?

<KNIP>
- DU-meter gan een piek aan van 1.01 MB /sec toe ik van tucows aan het downen was
DU-Meter geeft bij mij ook wel eens uitschieters van 500kB/sec terwijl ik toch echt niet sneller dan 190 kan. Waarom? Dat is gewoon onnoukeurigheid van de meeting. :)
-Eweka heeft vertrouwen nodig (omdat ze net pas bezig zijn) er zijn dus veel kinderziektes maar die worden zo te zien steeds beter opgelost
Dan geef je ze vertrouwen, en dan moet je 5 maanden wachten? :?
En die smoes van die kinderziektes ken ik nu wel, dat is volgens mij de meest gebruikte smoes van een ISP voor dat z'n service brak is. :r
Nee, na dit verhaal heb ik er niet ineens veel vertrouwen in gekregen. Vind je het gek? :?

Ik vind het trouwens ook raar dat je al begint met betalen als je nog helemaal geen verbinding hebt. Dat is voor hun wel heel aantrekkelijk om jouw nog even te laten zitten met je bestaande verbinding, jij betaald toch wel. :P

Maarja, ik ben wel benieuwd hoe lang het bij jouw duurt voordat er een storing is, en dat ie is opgelost. En dan vooral een storing die JIJ alleen hebt. Bij chello duurde het bij mij 4 dagen, bij Eweka 4 maanden? :?

🌞🍃

Verwijderd

Nou Yorick je zegt wel dat je veel geleerd hebt over isdn en adsl en over eweka en cistron,maar als ik dat zo eens lees wat je te vertellen heb weet je er geen ene reet vanaf,je gaat eweka aanprijzen omdat ze je verkeerde informatie geven en steeds aan het lijntje houden en cistron is gewoon eerlijk om te zeggen dat de isdn modems pas eind juni geleverd worden,,tenzij je liegen en aan het lijntje houden en al moeten betalen voor iets wat niet werkt service noemt.
En wat speedtest betreft dat zijn vage meetingen ik haal daar ook 795 kb/s dat zegt allemaal niks
En laatste punt als je een provider afkraakt doe dan eerst je huiswerk anders moet je gewoon je mond dichthouden dat staat wel zo netjes..
want mensen zoals jij die hun huiswerk niet goed dun en maar wat vage dingen zeggen daar kan ik me dus GOED aan ergeren
:r bahhhhhhhhhhhhh

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 10:05
5 maanden aansluit tijd is dan ook zeer snel ja :+
-Cistron draait op Linux, Cistron word over genomen (binnen 2 weken) en gaat Concepts :? heten
En waar in hemelsnaam haal je dit vandaan? Bron enzo :?

Jij beweert dat het 'Facts' zijn, dus dan willen wij ook een bron zien, andere schuiven wij dit op de HOAX berg.

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-08 23:08

Asphyxion

I am, therefor I think

Facts:
cistron zou daarentegen niets van je rekening afschrijven totdat je ADSL werkt.
Onzin.
-Eweka heeft al vee meer mensen analoog aangesloten
En? Zij zijn de enige?
Nou, als ik lees dat Eweka geld van je rekening haalt terwijl jij geen werkende verbinding hebt, dan zijn ze iig al een stukje vertrouwen kwijt.

Verwijderd

Yorick; ik ben blij dat je eindelijk adsl hebt..ik had ook eerst bij Eweka adsl aangevraagd, maar ze liepen steeds te kloten en te liegen tegen mij, dus na een kleine 3 maanden had ik de aanvraag opgezegd; adsl bij xs4all aangevraagd en dat had ik binnen 15 dagen :)

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-08 22:08
Facts:
Dat is alleen het vroegere Cistron Internet Services BV.

Cistron IP, Cistron Dial-up en Cistron Broadband blijven gewoon Cistron heten, zijn niet overgenomen en blijven dus gewoon Linux (Debian) gebruiken. Zie o.a. de nieuwsgroep cistron.broadband.

Verwijderd

Hier nog een zeer tevreden Cistron Broadband MaXX klant (voortaan te noemen: CBM-klant).
Wanneer leert men nu eens een keer lezen, Cistron Internet Services wordt overgenomen door Concepts !
CB heeft mij zeer goed geholpen met mijn aanvraag CBM, als je de helpdesk belt heb je binnen 1 minuut, zo niet onmiddelijk iemand aan de lijn, die ook nog eens geen blad voor de mond neemt en die kennis van zaken heeft.
Er wordt niks, maar dan ook niks in rekening gebracht voordat men daadwerkelijk online is.
Als men verhalen hoort (ex-collega) van de aanvraag bij Eweka, de lange wachttijd, het gelul in de ruimte, het eerst afschrijven van abonnementsgeld zodat men daar bandbreedte voor kan gaan kopen, waarna men 3 a 4 maanden later pas wordt aangesloten,.. tuurlijk, het is maar info uit de 2de hand, maar toch.
Informatie email in Augustus vorig jaar gestuurd, nog steeds niks van gehoord :(
Conclusie, heb je de keus, kies dan voor de betere, niet voor de bijbeuner, want daar lijkt het op.

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Facts:
[..]
Volgens mij heb jij het principe van facts nog niet begrepen.
-Cistron levert E-tech modems...?
-Eweka wilde mij ook zo'n modem geven maar, na wat test bleek dat die modems hun MAC-adres vrijgaven (schot voor open doel)
Nou en? Je hebt je duidelijk niet verdiept in de netwerkstructuur die er achter ligt. Je krijgt bij Cistron niet iets dat termineert op het modem, maar het modem is een bridge. Daarnaast is de routering en de DHCP niet afhankelijk van het MAC adres, maar van de VPI/VCI van de aansluitlijn.
Dat is toch ook veel logischer; je telefoonnummer verandert toch ook niet als je er een andere telefoon aan hangt |:(

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08 20:10
Kan je niet ff gaan csen en dan screenshot maken van je ping :9~

BTW: ik ben ook wel van plan daar internet aan te vragen want je hebt geen datalimiet en dat is een heeeeel erg groot voordeel voor hun. Ik heb trouwens al splitter/isdn modem enzo want heb nu adsl via planet internet. Ik weet niet of ik die kan blijven gebruiken, ik hoop het wel iig. :)

Verwijderd

Wat ik niet kan begrijpen is dat de meeste mensen alleen maar afgaan op die GEEN DATALIMIET ,, je hebt notabene vet 100 gig per maand om te downloaden ,is dat niet meer als genoeg dan,en als je alleen maar op die feiten afgaat ben je heeeeeeeel slecht bezig .

Dat zal misschien ook wel het enigste punt zijn waarop eweka enig voordeel heeft op cistron,maar de vraag is nog voor hoelang ,want ik hoor uit steeds meer serieuze bronnen dat eweka ook met een datalimiet gaat komen .

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:32

Crazy D

I think we should take a look.

Op donderdag 13 juni 2002 09:10 schreef lagbekkie het volgende:
Dat zal misschien ook wel het enigste punt zijn waarop eweka enig voordeel heeft op cistron,maar de vraag is nog voor hoelang ,want ik hoor uit steeds meer serieuze bronnen dat eweka ook met een datalimiet gaat komen .
Geef een paar tweakers unlimited dataverkeer en binnen een maand is er een datalimiet >:)
Ik dat snap dat verder ook niet hoor, ik heb Cistron MAXX, heb een maand echt vet zitten leechen en ik kwam niet boven de 60Gb uit.... ik vraag me toch serieus af wat je allemaal wilt binnenhalen, als je aan 100Gb niet genoeg hebt :?

Exact expert nodig?

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:29

Phydomir

Dennis

Op donderdag 13 juni 2002 09:10 schreef lagbekkie het volgende:
Wat ik niet kan begrijpen is dat de meeste mensen alleen maar afgaan op die GEEN DATALIMIET ,, je hebt notabene vet 100 gig per maand om te downloaden ,is dat niet meer als genoeg dan,en als je alleen maar op die feiten afgaat ben je heeeeeeeel slecht bezig .

Geen datalimit kunnen ze niet volhouden aangezien data geld kost en als je 200 GB/maand zou downen (wat je never nooit niet haalt (denk ik). zullen ze daar echt niet blij mee zijn en helemaal niet als 50% van de gebruikers dat zou doen. (want geen datalimiet trekt groot-leechers aan)

anyway. 100Gb/Maand = 3225 MB/dag = 4,5 cd's/dag

je moet wel heel veel willen en kunnen downloaden en dat de hele maand door wil je aan die limiet komen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-08 21:17
groot-leechers zijn het probleem niet. De mensen die servers draaien wel.

Een server met een gemiddelde load van zeg 500 kb/sec is een "kleintje".. Maar die levert al wel zo'n 1200 GIG per maand af.. Maar hier heb je het vaker over de upstream als de downstream.
Pagina: 1