TV-Out kaart verstandig?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Topicstarter
Ik wil heel graag mijn films ook op de TV bekijken en zou dus graag een TV-Out kaart willen, de vraag is echter wat er allemaal mogelijk is.. ik heb een P2-350 met 256Mb onder Win2K..

Daar bij een paar vrienden de films op sommige veel snellere pc's al niet altijd even vlekkeloos voorbij gaan, is mijn vraag dan ook: Welke kaart raden jullie me aan? Waar moet ik op letten? Chipset/Geheugen/Anders? :? Of is het met mijn huidige configuratie niet mogelijk om divx op een normale kwaliteit af te spelen?

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Je zou eerst kunnen kijken hoe de films gewoon op je monitor draaien. Als dat soepel gaat, dan zal dat op je TV (via een kaart met TV out) niet anders zijn.

Geef mij maar een Warsteiner.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:23
kijk eerst hoe het afspelen van divx nu gaat (dus gewoon op je monitor). gaat dat niet goed, dan gaat het straks op je tv out ook niet goed. gaat het wel goed dan kan je een willekeurige kaart met tv-out kopen. de kaart hoeft niet heel goed te zijn ofzo, dat maakt om divx te kijken via je tv-out toch weinig uit.

edit: of je luistert naar knakker :P

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
gewoon op de monitor gaat alles superflex, maar ik was er effe bang voor dat het met tv-out meer geheugen zou vreten ofzo, daar hoef ik dus blijkbaar niet bang voor te zijn! *D

aangezien ik niet game, zal ik geen extreme kaart nodig hebben, maar wat heb ik wel minimaal nodig? hoeveel mb moet ik op m'n kaartje hebbben? wie wil er eens wat suggesties doen? :)

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:06
als je niet ommeunig gamed, neem dan een gf4mx ofzow.
Als je echt voor betere tv-out wilt gaan, neem dan een Ati 7500

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
is dit wat? :?

• aatos
Op woensdag 12 juni 2002 08:39 schreef Sequence het volgende:
is dit wat? :?
duur.

alternate heeft deze: http://www.alternate.nl/html/nodes_info/j7ge98.html
Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/prodpic/200x200/j/j7ge98.jpg
voor 59 euro. beter en goedkoper

edit: nouja, beter.. valt over te discussieren. ik ben ook geen expert in de verschillende geforce's ofzo. maar voor 30 euro verschil zou ik het wel weten.. als je niet gamed maken die 2 kaarten dus echt geen verschil.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

het is wat, alleen is het allang weer achterhaald door de Geforce4 MX-serie.
Als je iets wilt hebben waar je langer plezier aan hebt, zou ik niet dit kaartje nemen

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Neem een holywood magic dvdkaart die zijn goed (als ze verkrijgbaar zijn) want met de tv out van een videokaart hou je altijd zwarte randen, met holywood magic kaart niet.

dit is hem

REALmagic Xcard (Retail)

Prijs:

EUR 155.00
Excl. BTW: EUR 130.25

Interface: PCI

Aansluitingen: Composite en s-video output, YPbPr video output,Stereo analoge line output, S/PDIF

Hardware PCI MPEG decoderkaart

Codecs: MPEG-4, MPEG-2, MPEG-1, Dolby Digital, DivX

Overige informatie: REALmagic Xcard:
IR Afstandbediening en serial adapter
Quickstart Guide
CD-ROM: Xmedia player applicatie software (DVD, DivX video, SVCD en VCD navigatie), Drivers, User's Guide (PDF)
Video adapter kabel voor component YPbPr
Video adapter kabel voor composite
Composite video kabel
Audio adapter kabel (mini-jack to L/R RCA)
Audio adapter kabel naar geluidskaart (mini-jack naar mini-jack)
VGA Pass-Through kabel

• aatos
Op woensdag 12 juni 2002 08:44 schreef the_breaker het volgende:
Neem een holywood magic dvdkaart die zijn goed (als ze verkrijgbaar zijn) want met de tv out van een videokaart hou je altijd zwarte randen, met holywood magic kaart niet.

dit is hem

REALmagic Xcard (Retail)
ehm... is deze dan niet goed? mycom heeft hem voor 80 euro

http://www.tweakers.net/pricewatch/6382

maar iets anders, krijg je dus met een normale videokaart met tv-out de zwarte randen niet goed ingesteld? ik zat zelf te denken om dat ding van alternate te kopen namelijk, maar als je de zwarte randen niet kan instellen is dat niet echt tof natuurlijk.

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:20
en anders een matrox g550; goedkoop strakke 2D, en dualhead.....

if broken it is, fix it you should

• elgringo
Op woensdag 12 juni 2002 08:50 schreef aatos het volgende:

[..]

ehm... is deze dan niet goed? mycom heeft hem voor 80 euro

http://www.tweakers.net/pricewatch/6382

maar iets anders, krijg je dus met een normale videokaart met tv-out de zwarte randen niet goed ingesteld? ik zat zelf te denken om dat ding van alternate te kopen namelijk, maar als je de zwarte randen niet kan instellen is dat niet echt tof natuurlijk.
Dit is alleen voor DVD en geen DIVX. En die g550 kun je alles aan instellen... Voor 2d is die echt de bom en ik zou dan geen gf2mx kopen aangezien je toch niet gamed...

• aatos
Op woensdag 12 juni 2002 09:04 schreef elgringo het volgende:

[..]

Dit is alleen voor DVD en geen DIVX. En die g550 kun je alles aan instellen... Voor 2d is die echt de bom en ik zou dan geen gf2mx kopen aangezien je toch niet gamed...
nee, maar 59 euro voor een kaart die het prima doet is niet veel.. tegen 135 euro voor die matrox... als je geld zat hebt maakt het niet uit, maar dat heeft niet iedereen...

edit: ach, ik zie dat die xcard ook voor 89 te krijgen is.. dat maakt dus weinig meer uit.
en divx, is hardware divx decoding echt beter dan software?

• elgringo
Op woensdag 12 juni 2002 09:08 schreef aatos het volgende:

[..]

nee, maar 59 euro voor een kaart die het prima doet is niet veel.. tegen 135 euro voor die matrox... als je geld zat hebt maakt het niet uit, maar dat heeft niet iedereen...

edit: ach, ik zie dat die xcard ook voor 89 te krijgen is.. dat maakt dus weinig meer uit.
en divx, is hardware divx decoding echt beter dan software?
dan neem je de g450 of g400 alleen wat minder 3d prestaties maar kwaliteit is vele malen beter

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:14

Wildfire

Joy to the world!

Blijf van die X-Card af! Die kan dus echt niet alle DivXjes afspelen.

En dat je bij normale TV-outs altijd zwarte balken hebt klopt niet. Bij de GeForce-kaarten (op de GF4MX na dan) is dat eenvoudig bij te regelen met TV-Tool, de ATI Radeon's kun je -dacht ik- via de drivers bijregelen en Matrox doet het gewoon meteen goed.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

Ik heb via marktplaats en andere plekken een tweedehands G400 dualhead Max agp gekocht voor een heel leuk bedrag.
Daarvoor had ik een GF2 mx. Als je het verschil ziet tussen tvout op nvidia kaartjes en die van een maxtor dan koop je absoluut geen nvidia meer.
Over Ati 7500 heb ik ook veel goede dingen gehoord maar zelf geen ervaringen mee.
Nu heb ik trouwens als vervolg op die g400 max ook een G450eTV gekocht (tweedehands) waarmee ik tv en allerlei dingen kan opnemen. M'n computer is inmiddels een volwaardige videorecorder met dvd, divx, videobewerking, mp3, etc etc erin

Die G400max heb ik hier nu liggen voor een tweede compu, of ik verkoop em als die nieuwe kaart van matrox een beetje betaalbaar is. Maar dat is nog niet bekend.

De oude matrox kaartjes zijn niet echt geschikt voor spellen, tenzij je genoegen neemt met 800x600 en zelfs 640 bij 480 op 16 bits kleur.

Ik hoop je hiermee wat meer info gegeven te hebben.

Gf2mx vanaf blijven!!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.