Philips MSX 2 | NMS 8250 | 2 disk drives | 2 cartridge sloten | 256 Kb RAM | toetsenbord | TV connection | 3,58 MHz | geen hard disk |
Wat voor database is het? SQL? MySQL?
Zoja, dan zou het met C nog wel moeten lukken.
Zoja, dan zou het met C nog wel moeten lukken.
My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""
SQL is geen database, maar een taal...Op woensdag 12 juni 2002 07:43 schreef VyperX het volgende:
Wat voor database is het? SQL? MySQL?
Delphi is een zeer krachtige tool en uiterst geschikt om database-applicaties mee te bouwen voor het Windows platform.
https://fgheysels.github.io/
Als ik me niet vergis wil de topicstarter zelf een database management systeem maken, waarvoor Delphi uiteraard wat minder geschikt is. Je komt dan toch snel in de categorie C/C++ terecht voor een serieus systeem, maar in abstractere talen kan je ook best licht-gewicht databases schrijven (er zijn bijvoorbeeld vele kleine database systemen voor Java).whoami: Delphi is een zeer krachtige tool en uiterst geschikt om database-applicaties mee te bouwen voor het Windows platform.
Verder is je vraag overigens wel een fixe onderneming en is 'een beetje' kennis van databases en C echt bij lange na niet voldoende. Zie ook dit topic:
[topic=513702]
Als je toch 'gewoon' een database wilt gebruiken: dat kan vanuit vrijwel elke taal, Java, Delphi, C#, C, C++ wat dan ook. Je vraag is dan dus eigenlijk alleen te beantwoorden met behulp van andere voorwaarden zoals jouw kennis.
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Als dat zo is, heb je idd gelijk. Maar ik heb het alleszins niet zo geïnterpreteerd;Op woensdag 12 juni 2002 08:33 schreef mbravenboer het volgende:
Als ik me niet vergis wil de topicstarter zelf een database management systeem maken, waarvoor Delphi uiteraard wat minder geschikt is.
Hierbij denk ik toch niet direct aan het maken van een dbms.Ik wil een programma gaan maken wat gebruik moet gaan maken van een vrij grote database.
https://fgheysels.github.io/
Hum nee, maar hij heeft het weer wel over hashingwhoami: Hierbij denk ik toch niet direct aan het maken van een dbms.
Vage vraag dus
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Verwijderd
Even een paar kleine vraagjes :Op woensdag 12 juni 2002 07:36 schreef Peopeo het volgende:
Hallo,
Ik wil een programma gaan maken wat gebruik moet gaan maken van een vrij grote database.
De records in deze database moeten als het even kan direct op te halen zijn (met hashing of zo).
Ik heb wat programmeerervaring in C en weet het een en ander van databases.
Mijn vraag: welke programmeertaal is geschikt?
• Welke platform moet het prog. op gaan draaien.
• Is het een internet, intranet, etc. util ?
• Wat is de verwachte dev. tijd.
Met deze info kan ik namelijk wel zeggen van goh gebruik je toch PHP.... of Perl, maar als ik niet weet wat je moet maken zeg ik wel nix.
/me zegt nix
Volgens mij zijn we eerder klaar als we vermelden welke talen niet geschikt hiervoor zijn. Laat ik mijn steentje meteen maar bijdragen:
amos (vast niet
)
qbasic
amos (vast niet
qbasic
Verwijderd
spaansOp woensdag 12 juni 2002 09:53 schreef Alarmnummer het volgende:
Volgens mij zijn we eerder klaar als we vermelden welke talen niet geschikt hiervoor zijn. Laat ik mijn steentje meteen maar bijdragen:
amos (vast niet)
qbasic
turks
....
sanskrietOp woensdag 12 juni 2002 11:30 schreef robh het volgende:
spaans
turks
hiërogliefen? <sp
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
dit gaat wmb nergens over:
starter: verdiep je eerst eens in wat je exact wil en maak dan desnoods een nieuw topic aan. als je C kan en je weet wat van databases dan is dat wmb een voor de hand liggende keuze. Google/search even voor de diverse mogelijkheden (zoals mysql++ zie www.mysql.com) en anderen.
starter: verdiep je eerst eens in wat je exact wil en maak dan desnoods een nieuw topic aan. als je C kan en je weet wat van databases dan is dat wmb een voor de hand liggende keuze. Google/search even voor de diverse mogelijkheden (zoals mysql++ zie www.mysql.com) en anderen.
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()