FTP connecten probleem

Pagina: 1
Acties:

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 20:07
Krijg laatste tijd vaak als ik connect naar een ftp deze msg:
[code]< 200 PORT Command successful.
> TYPE A
< 200 Type set to A.
> LIST
< 150 Opening ASCII mode data connection for /bin/ls.
[code]

en dan na +- 3 minuten wachten

code:
1
! Socket Error: operation timed out or aborted

Normaal had ik dit nooit. Meestal gelijk en socket error of een msg dat de ftp vol is.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Ik gebruik trouwens het programma LeechFTP en gebruik een router om me inet te delen.

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
probeer eens passive mode te gebruiken.

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Is dit niet een normale time-out van de server (even aangenomen dat je geen handelingen verricht of 'noop' ofzo geeft)?

[edit] (niet goed gezien)
Je krijgt dus geen inhoud na het inloggen?

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 20:07
Op woensdag 12 juni 2002 04:06 schreef Fantomas het volgende:
probeer eens passive mode te gebruiken.
Thnx volgens mij werkt het nu wel :P

• Fantomas
  • Niet online
Graag gedaan :)

Verwijderd

Eej Fantomas, aangezien je toch wat van FTP's afweet ;):

Ik heb dus ook bovenstaande foutmelding gehad (GuildFTPDaemon), maar dat lag slechts deels aan de passive mode. Alstie op poort 21 staat kun je er nl. wel inkomen, maar zodra ik er een andere poort van maak gaat het niet meer (bovenstaande foutmelding blijft dan verschijnen, ook met passive aan). Enige idee hoe dat kan?

• Fantomas
  • Niet online
Op donderdag 13 juni 2002 02:14 schreef m0rph3us het volgende:
Eej Fantomas, aangezien je toch wat van FTP's afweet ;):

Ik heb dus ook bovenstaande foutmelding gehad (GuildFTPDaemon), maar dat lag slechts deels aan de passive mode. Alstie op poort 21 staat kun je er nl. wel inkomen, maar zodra ik er een andere poort van maak gaat het niet meer (bovenstaande foutmelding blijft dan verschijnen, ook met passive aan). Enige idee hoe dat kan?
Als je het hebt over het connecten met een ftp, dan is dat wel logisch omdat een ftp server alleen maar op èèn poort openstaat.
Wat dus ook gelijk inhoudt dat alle andere poorten geen connectie mogelijk maken, en je dus een time-out krijgt.

Standaard staan ftp servers gewoon open op poort 21, als dat niet zo is staat het er meestal wel bij welke poort je wel kunt gebruiken.

Verwijderd

Op donderdag 13 juni 2002 02:29 schreef Fantomas het volgende:

[..]

Als je het hebt over het connecten met een ftp, dan is dat wel logisch omdat een ftp server alleen maar op èèn poort openstaat.
Wat dus ook gelijk inhoudt dat alle andere poorten geen connectie mogelijk maken, en je dus een time-out krijgt.

Standaard staan ftp servers gewoon open op poort 21, als dat niet zo is staat het er meestal wel bij welke poort je wel kunt gebruiken.
Nee, duh! :)
Ik had zelf een FTP'tje draaien met GuildFTPDaemon, en daarin kon je zelf de poorten wijzigen. Maar alleen als ik 'm op port 21 instelde kon men connecten. En ja, ik heb die nieuwe poorten netjes doorgemapt naar mijn pc'tje. Ik denk dat ik toch maar een ander serverprogje ga zoeken, want port 21 wordt een beetje tricky nu... heb al 4x een @Home scan voorbij zien komen, dus voor de zekerheid toch dat poortje maar even iets hoger leggen denk ik! :{

edit:

Hm... nu ik het zo eens nalees ziet mijn 1e post er idd wel een beetje dom uit! :o

• Fantomas
  • Niet online
Op donderdag 13 juni 2002 02:41 schreef m0rph3us het volgende:

[..]

Nee, duh! :)
Ik had zelf een FTP'tje draaien met GuildFTPDaemon, en daarin kon je zelf de poorten wijzigen. Maar alleen als ik 'm op port 21 instelde kon men connecten. En ja, ik heb die nieuwe poorten netjes doorgemapt naar mijn pc'tje. Ik denk dat ik toch maar een ander serverprogje ga zoeken, want port 21 wordt een beetje tricky nu... heb al 4x een @Home scan voorbij zien komen, dus voor de zekerheid toch dat poortje maar even iets hoger leggen denk ik! :{

edit:

Hm... nu ik het zo eens nalees ziet mijn 1e post er idd wel een beetje dom uit! :o
Hehe, als je zelf een server draait, en zeker bij @home, kun je beter poort 27015 pakken (gamepoort) of een irc poort. Kies in ieder geval wel wat hogere poorten, want die schijnen ze niet zo goed in de gaten te houden (ik draai zelf al een jaar een server op poort 27015 en nog nooit wat gehoord)

En goeie servertjes zijn G6 (Bulletproof) of Serve-u.
Ik denk toch dat Guild FTP een beetje vaag is als je niet eens kan connecten op andere poorten als 21, of heb je je firewall niet goed geconfigureerd?

Verwijderd

Op donderdag 13 juni 2002 02:51 schreef Fantomas het volgende:

[..]

Hehe, als je zelf een server draait, en zeker bij @home, kun je beter poort 27015 pakken (gamepoort) of een irc poort. Kies in ieder geval wel wat hogere poorten, want die schijnen ze niet zo goed in de gaten te houden (ik draai zelf al een jaar een server op poort 27015 en nog nooit wat gehoord)
Ja, daarom wou ik dus ook de boel op poort 221 instellen, maar dat vreet Guild FTP niet.
En goeie servertjes zijn G6 (Bulletproof) of Serve-u.
Thnx! Za'k die eens gaan proberen...
Ik denk toch dat Guild FTP een beetje vaag is als je niet eens kan connecten op andere poorten als 21, of heb je je firewall niet goed geconfigureerd?
Guild FTP is inderdaad best vaag... Maar het zou volgens de readme slechts een kwestie van een klik, nieuw poort invoeren en nog een klik zijn om het poortnr. te veranderen. En het ligt niet aan me vuurmuur, want Argosoft deed het wel onder poort 221. Dat was dan ook gelijk het enige goeie aan Argosoft FTP server! :D

Verwijderd

ik heb er g6 op staan op poort 6666 maar ik krijg idd hetzelfde gezeur met die data connection. hebben jullie enig idee hoe ik die passive aanzet in g6?hij connect wel maar dan loopt ie vast op 150 opening data connection
Pagina: 1