Op woensdag 12 juni 2002 01:14 schreef personage het volgende:
He mensen ik heb een amd xp 1700+ systeem staan in een a-open miditower, op welke manier krijg ik deze zo stil mogelijk.
Bijvoorbeeld door de
search te gebruiken en op 'athlon' en 'stil' zoeken. Doet wonderen. Oh, en ook in een relevante topic posten. Deze gaat over P2 vs. Celeron performance
On-topic:
Ook van P2 vs. Celeron zijn aardig wat topics geweest de laatste tijd. In een van de vorige heb ik wat benchmarks gepost die tot volgende conclusie leiden:
Een Mendocino Celeron is ongeveer even snel als een 66MHz P2 op dezelfde kloksnelheid, een tot 100MHz geOCde FSB Celeron is eveneens ongeveer even snel als een P2 met 100MHz FSB.
Dus zal in de meeste apps de C366 een P2-333 ruim verslaan.
Dat argument van oude (Klamath) vs. nieuwe (Deschutes) P2 cores is bij de 333 niet helder- er werd toen juist van de ene op de andere overgestapt. De Deschutes-333 wil overigens vrij vaak zonder problemen op 500MHz draaien, maar dat wil een Celeron 366 ook, ongeveer 50% van de C366 wil tot 550MHz gaan.
Passieve koeling en OC gaan natuurlijk niet al te goed samen, maar ik zou dan stellen dat de Deschutes en Mendocino elkaar nauwelijks ontlopen en de Klamath een stuk warmer is (nog 0.35 micron als ik me niet vergis)