E-tech router + MSN Messenger

Pagina: 1
Acties:

• Kiki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 16:00
Ik heb sinds vandaag een E-tech router. Tijdens het installeren waren geen probleem. Daarna heb ik nog met MSN Messenger gebruikt zonder problemen. Verder heb ik later op de avond een nieuwe firmware gedownload en geinstalleerd volgens instructie.

Nu heb ik een probleem dat ik geen MSN Messenger kan gebruiken omdat ik de berichten van de contactpersonen niet kan ontvangen. Ik kan wel berichten versturen en ik zie ze ook schrijven.

Verder heb ik een vaste ip adres van de Universiteit via kabel. Beide pc`s die aan de router zijn gekoppeld hebben een vast ip adres.

Zijn er mensen met dezelfde problemen?

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

zit er toevallig ergens een firewall tussen?

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Kiki
In de router zit een firewall. Daar heb ik al de poorten tcp/udp 1863, tcp 1024-5000, tcp 6660-6669 en udp 113 opengezet.

Verder zou ik niet weten welke poorten ik nog meer moet openzetten.

• Kiki
Op een of vaag manier werkt het nu wel op de andere pc. Heb op de pc waar het niet werkte nog niet uitgetest. Vaag erg vaag.

• Kiki
Achteraf blijkt dat alles wel werkte alleen de contactpersoon gebruikte Trillian i.p.v. MSN Messenger. Die had een update nodig doordat MSN de protocollen had veranderd. Dus niet erg slim van ons :o.

Verder is de helpdesk erg behulpzaam met het versturen van oudere firmware. Kreeg van hun nog enkele oudere firmware. Dacht dat het eerst aan de firmware lag.

Verwijderd

ik heb het zelfde probleem en het diverse test uitgevoerd. Ik heb gezien dat tijdens het pingen van de default gateway, deze eens per minuut weg valt. Ik heb contact met de helpdesk gehad en ik weet zelf ook niet wat er aan de hand is. Ik weet wel dat als ik de router er tussen uit haal het probleem niet meer voor komt. Dit is zoals je kan begrijpen niet wat ik wil..
Pagina: 1