Prophet 4500 TV-Out crashed na 2 uur tv-out

Pagina: 1
Acties:

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:56
Omdat mijn Ati Rage Xpert 2000 flink zat te nekken en te stotteren bij het afspelen van films/DVD's en spellen heb ik dus lekker goedkoop een Hercules Prophet 4500 64MB Tv-out gekocht (ja ik weet het, niet echt een superkaart maar ik speel bijna geen spellen dus dat hoeft voor mij ook niet)

En ik ben er erg tevreden over; werkt lekker.. TV-out werkt ook perfect.. Maar....

Ik wilde een Divx'je op videoband zetten voor een vriendin van mij, zie ik tot mijn verbazing dat mijn computer zomaar ff lekker gaat rebooten na ongeveer 2 uur te hebben gespeeld.. Gewoon op TV-out draaien maakt geen zak uit, dat doet ie gewoon.. maar met MicroDVD even 3 uur een film laten showen via tv-out dan valt eerst het beeld weg en daarna boot ie.. Met mijn Xpert 2000 nooit problemen mee gehad..

Mijn configuratie:
AMD Duron1300
Zalman CNPS6000-AlCu met CPU temp netjes rond de 40 graden
Hercules Prophet 4500 64MB Tv-out
edit:
Asus A7V Rev1.01 640MB 133Mhz

SBLive! Player
Sigma H+ kaartje
2 Realtek 10/100 netwerkkaartjes
Maxtor 15GB
Maxtor 30GB (ATA100)
Maxtor 80GB (ATA100)
Pioneer 105F DVD
Plextor 16x10x40

Ik heb Windows XP dus al 2x opnieuw geinstalleerd, maar het probleem blijft bestaan..
Laatste 4in1 drivers/Hercules driver/Windows Update.. allemaal gedaan..

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen??

Pvouput live

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 12:37
nieuwe driver gebruiken (een anderen)

en programma TV Tool gebruiken
werkt erg goed

• Krypt
Ik heb de laatste drivers dus al geprobeerd.. zelfde probleem..

Driver die bijgeleverd is werkt niet goed, laatste drivers van Hercules.com werkt niet goed en de driver van powervr.com werkt ook niet goed..

En TVTOOL ondersteund mijn videokaart niet...

Zit dus nog steeds met hetzelfde kl#te probleem..

Pvouput live

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

Ik meen me te herinneren dat TVTool een optiehad waar in stond "na 120 minuten uitzetten" ofzoiets

Kijk ff goed rond in de opties of er niet iets soortgelijks in staat.

Meet de tijd eens een keer op..... mijn idee is als ie het 2 uur doet dat ie toch wel ok is.

Mijn idee is dat er een max tijd ergens ingetsled staat.

• Krypt
Maar de TVTool werkt dus niet, ondersteund de Kyro chipset van mijn Hercules niet.. dus dat is geen optie...

Het rare is dat ik mijn TV-out aan kan zetten en dat ie het gewoon doet, de hele dag door.. maar zodra ik een divx afspeel dan gaat het fout blijkbaar..

Ook totaal geen vermelding in de eventviewer.. Zal zo nog eens proberen en een stopwatch erbij zetten.. kijken hoelang ie het volhoudt..

Pvouput live

Verwijderd

zet het automatisch restarten in system eens uit.
lijkt me trouwens een tijd rovend klusie :(

• Krypt
Dat doe ik liever niet.. want ik draai een eigen mail/http en ftp server.. en op de mailserver komen aardig wat mailtjes binnen.. dus liever een zo'n laag mogenlijke downtime.. ik moet zo naar het werk dus dan is het aanzetten en weg; dat ding reboot toch wel als ie crashed..

Stopwatch hoeft niet; want ik zet gewoon de video aan, neem de film op en als ik thuis kom dan ff de video afspelen en kijken waar ie is gecrashed... de starttijd eraf trekken en klaar..

Maar het is altijd iets van rond de 2 uur..
als ie niet goed werkt dan gaat ie gewoon terug, koop ik wel een Ati Radeon met tv-out..

[edit]
Zal us voor de gein een andere player gebruiken..
PowerDVD, nadeel is wel dat ie het beeld uitrekt..
Weet iemand toevallig een goeie player waar je een playlist in kan opstellen en dat ie bij de 2e file niet in slowmotion spring omdat het AC3 divx is?? Mediaplayer valt bij deze dus al af..

Pvouput live

• Krypt
Zo.. ff remote mijn machientje overgenomen, en het ziet er erg goed uit...

Ik gebruik nu Gdivx en mijn bakje is niet gecrashed en gereboot.. mooi dus...

MicroDVD is dus blijkbaar het probleempje..

Thnx 4 the help..

Pvouput live

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 14:54
Ik gebruik gdivx ook al jaren... geweldig proggie.. loopt idd nooit vast, en super low resource.. :)

• Krypt
Ik ga toch mijn videokaart terug brengen... dat ding crashed om de zoveel tijd... Toch maar wat meer bijlappen en een Radeon kopen..

Pvouput live

Pagina: 1