newbee vragen overclock gf4 ti4200

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
hee hallo,

effe voor de duidelijkheid, ik ben nie nieuw hier op de tweakers forum, maar wel nieuw bij overklokken. heb het misschien 2 keer gedaan, met behulp van software.

en ik heb ook al gezocht naar antwoorden maar van de kortere topics die ik had gevonden geeft dr geen een antwoord op mn vraag (misschien typ ik verkeerde dingen in?) en er zijn ook hele lange topics (1000+ reacties) nou en die ga ik dus nie allemaal doorlezen. heb isdn en geen uren de tijd.

ok, nu dus mn vraag. ik wil binnekort een nieuwe videokaart kopen, namelijk een gf4 ti4200. merk maakt me opzich nie uit, maar ik wil er wel 128mb ddr geheugen op.
nou heb ik inmiddels al op internet gevonden dat een ti4200 met 128mb een geheugen clock heb van 444 mhz (dus 222x2). ik wil dit naar 500mhz brengen, net als de 64mb versie.
nou is dus mn vraag, wat heb ik daar allemaal voor nodig? is het genoeg als ik gewoon met een prog (powerstrip doet het goed geloof ik) het geheugen overclock of moet ik misschien ook nog heat sinks op t geheugen doen?

zo ja (dus heatsinks nodig), dan heb ik dara nog wat vragen over, hoe ze erop moeten, of ik ze ook zelf kan maken, ....

nou eerst maar is mn eerste vraag, is software genoeg?

(is het eigenlijk wel slim om te doen wat ik hier typ?)

dank voor alle (normale) antwoorden.

Ik heb echt een hele goeie PC.

Verwijderd

Je kan het beste inderdaad heatsinks op je geheugen plakken. Dit kan je doen met "Arctic Silver Adhesive" of gewoon met koelpasta in het midden en een klein beetje secondelijm in de hoekjes.

Met een beetje geluk moet het dan gewoon op 500 te krijgen zijn, of hoger. Anders kan je ook nog een voltage mod doen (waarschijnlijk) maar zelf vind ik dat een beetje te riskant.

Succes :)

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 22:51

Garrett

Watercooler

Met een beetje geluk heb je al een heatsink op het geheugen bij aanschaf van de kaart... ik weet van de Leadtek dat die het wel heeft..... tenminste de 64mb versie (ja jij wilt de 128mb versie ik weet het...)

Maar 500 mhz moet denk ik geen probleem zijn.... gooi de core dan ook ff op 275 dan kom je al richting ti4400 niveau...

En zoek gelijk ff in dit topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/507925

I love watercooling

Verwijderd

Ik heb zelf de Ti4200 met 64mb. Bij de leadtek ti4200 heb je al een clocking tool erbij, speed runner. Daarmee heb ik mijn kaart nu op 600 draaien zonder problemen. Dus naar alle waarschijnlijkheid zou het wel moeten lukken imo..

• Da*Rule
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09-2025
Koop een Gainward GS. Kost je wat, maar OC'en as hell 8-). Met bijgeleverd progseltje btw. Of anders een ander A-merk, i.c.m. Powerstrip of GTU lukt 't altijd wel. Maar dit is dus wel een topic voor V&B.

[topic=508275/1/25]

Zorg ook voor een frisse omgeving voor kaart dus geen sauna casetemperaturen :).

• brute51
dank voor de reacties :)

ik was eigenlijk al van plan om een leadtek te kopen. had al ergens iets gelezen dat die wel goed over schijnen te klokken.

als ik die kaart heb dan zal ik wel eerst gewoon een paar 3d benchmarks doen en dan mn comp uitzetten en kijken hoe heet t geheugen is geworden. als het dan erg heet is dan plak ik dr wel wat heatsinks op.

kan ik eigenlijk ook zelf heatsinks maken van een plaatje metaal (geloof dat we nog wel wat aluminium hebben liggen)? ik zit dan wel op een electro school maar ik mocht ooit is een keer een koeling maken voor een ding waarvan ik de naam nie meer weet. als ik nou zoiets maak op de grote van zon geheugen ictje zal dat dan goed werken of ken ik beter wat kopen?

edit:

heb een athlon 1400 proc op mn mobo zitten en verder nog 2 7200rpm 40gb schijfjes in raid 0 config. verder ook nog een 8x8cm koeler voorin mn kast en nog zon harddisk koel ding aan de voorkant maar dan zonder dat er een harddisk achter zit om te koelen. zal wel sauna warmte in mn kast zijn? :? (ik zit weinig in mn kast.. ;))

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:13

justifire

Shut up and squat !!

Tuurlijk kan je dat zelf maken :) Zou ik zo groot mogenlijke strippen op je geheugen plakken (groter oppervlak kan meer warmte kwijt) En natuurlijk een koel briesje erlangs laten waaien. Weet niet wat voor aluminium je hebt, maar voordeel van heatsinks is natuurlijk wel dat deze opstaande pootjes hebben waardoor ze de warmte beter kunnen afdragen aan de omgeving. En als je zon kaart koopt zou ik niet bezuinigen op goede koeling. Aaan de andere kant is zelf maken wel veel leuker/origineler/cooler.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• brute51
Op donderdag 13 juni 2002 21:53 schreef justifire het volgende:
Tuurlijk kan je dat zelf maken :) Zou ik zo groot mogenlijke strippen op je geheugen plakken (groter oppervlak kan meer warmte kwijt) En natuurlijk een koel briesje erlangs laten waaien. Weet niet wat voor aluminium je hebt, maar voordeel van heatsinks is natuurlijk wel dat deze opstaande pootjes hebben waardoor ze de warmte beter kunnen afdragen aan de omgeving. En als je zon kaart koopt zou ik niet bezuinigen op goede koeling. Aaan de andere kant is zelf maken wel veel leuker/origineler/cooler.
:) ik fabriceer wel wat denk.. heb nog 2 6x6cm waaiers hier liggen, misschien dat ik daar wat mee ken ;)
eerst maar is die videokaart halen...

Verwijderd

Ik raad je toch sterk aan om je een beetje in te lezen in overklokken.

Veranderen van de core/memclock van de videokaart kan softwarematig dmv powerstrip o.i.d. (was met de Search te vinden), en informatie over hoe je videokaart beter te koelen is er ruim voldoende te vinden op het internet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.