Toon posts:

12V CPU Connector op mobo en voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb op mijn moederboard naast de normale ATX-power stekker, een klein vierkant blokje zitten, waar ik (volgens het boekje) een draadje van de voeding op kan aansluiten, die dan mijn CPU van stroom moet/gaan voorzien.

Ik heb uit voorzorg deze NIET aangesloten, ik wou eerst duidelijk weten waar dit nu eigenlijk voor dient, en wat de bedoeling is met aansluiten.

- Moet dit 4 aderige stekkertje ALLEEN aangesloten worden (Dus zonder die grote platte ATX stekker?)

- Wat is hier de meerwaarde van ALS je het ZOU gebruiken?
- Wat kan er verkeerd gaan als ik 'm aansluit?

Tnx

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 10:33

stinger

RAG

ik weet niet precies wat je bedoeld maar als het een rechthoekig blokje is wat op een mobo connector past dan is het waarschijnlijk RPM meting van je voeding

edit:

correctie ik bedoel dus RPM meting van de FAN van je voeding dus niet de voeding zelf :)

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 23:45 schreef Shakespeer het volgende:
Hallo

Ik heb op mijn moederboard naast de normale ATX-power stekker, een klein vierkant blokje zitten, waar ik (volgens het boekje) een draadje van de voeding op kan aansluiten, die dan mijn CPU van stroom moet/gaan voorzien.

Ik heb uit voorzorg deze NIET aangesloten, ik wou eerst duidelijk weten waar dit nu eigenlijk voor dient, en wat de bedoeling is met aansluiten.

- Moet dit 4 aderige stekkertje ALLEEN aangesloten worden (Dus zonder die grote platte ATX stekker?)

- Wat is hier de meerwaarde van ALS je het ZOU gebruiken?
- Wat kan er verkeerd gaan als ik 'm aansluit?

Tnx
Is een extra voedingsconnector op je mobo om je proc te voorzien van 12 volt. Hoeft voor zover ik weet niet persé aangesloten te worden. Zie voor de zekerheid ook je manual.

Hij moet gewoon aangesloten worden samen met je platte ATX stekker

• Hurricane Jac
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:34
Alles past tegenwoordig maar op 1 manier dus je hoeft het niet aan te sluiten maar het zou wel makkelijk zijn!!!
Dat is het mooie van de moederborden van deze tijd he
Ik hoop dat je er aan uit komt

mzl

P4 1,7 GHz 256 ram bus geforce 3 ti 200 64mb MSI 850 PRO 5 MOBO

Verwijderd

dat is een stekkertje met 4 pinnetjes, waardoor er je 12 volt output richting je hd en cd-rom stabiel blijft.

je cpu zorgt anders dat je 12 v niet meer helemaal 12 is..

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dan moet je je sig maar eens updaten, want zoiets komt(voor zover ik weet) alleen voor bij pentium 4 moederborden...
't Is gewoon een aansluiting om je moederbord van extra stroom te voorzien(pentium 4's lusten nogal wat ;)) en het is niet altijd nodig om het aan te sluiten.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:38
Op woensdag 12 juni 2002 00:37 schreef Daimonet het volgende:
dat is een stekkertje met 4 pinnetjes, waardoor er je 12 volt output richting je hd en cd-rom stabiel blijft.

je cpu zorgt anders dat je 12 v niet meer helemaal 12 is..
wattes? das best wel niet goed.

P4 moederborden hebben deze stekker, het beste is om deze wel aan te sluiten. De ATX stekker moet altijd aangesloten worden, deze voorziet niet alleen van 12V, maar ook 3.3V en 5V. Die 12V stekker voorziet de CPU rechtstreeks van 12V. Waarom? Ik denk dat het makkelijker is voor de mobofabrikanten, en stabieler omdat de lijnen op het bord minder lang hoeven te zijn (de atx stekker zit vaak ver van de CPU, de P4 12V stekker kan er vlak naast geplaatst worden)

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Pagina: 1