Krakende snoeraansluiting Sennheiser HD545

Pagina: 1
Acties:

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-02 16:34
Al enkele blije jaren achter de rug met mijn Sennheiser HD545 hoofdtelefoon.

Laatste maanden een probleempje: waar het afneembare snoer de hoofdtelefoon ingaat zijn contactproblemen... links geen geluid... ff rommelen... weer wel geluid etc.

De winkel zegt nieuw snoer, buurman zegt contactspray, vriend zegt contactspray doet meer goed dan kwaad...

Misschien een tweakert met tips vanavond :) of vanacht >:)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 09:52
bekend probleem bij deze koptelefoons (is ook met de search te vinden btw).
Mijn vaders hd580 doet het ook.

Als je de koptelefoon open maakt, zal je zien dat het contact via 2 HELE dunne veertjes koopt. Die corroderen iets en dan heb je meteen butt-geluid.

Contactspray kan, maar niet domweg op je stekkertjes spuiten en verwachten dat het helpt!

Een beetje op een doekje (keukenpapiertje oid) doen en daarmee die pinnetjes op je kabel schoon poetsen. Daarna die pinnetjes goed afnemen, zodat alle vloeistof weg is. Als je je dapper voelt, kan je ook nog even je koptelefoon open maken en die veertjes schoonmaken. Op dezelfde manier.

Wanneer je dit doet, kan je weer ene paar maandjes van storingsvrij geluid genieten. Maar je komt er nooit meer vanaf, beetje dom van Sennheiser!

Wat je ook kan doen is die plugjes vastsolderen aan die veertjes. Echter: Als je die koptelefoon net zo gebruikt als ik, ga je regelmatig op het snoer staan en op die manier met geweld die kabels eruit rukken. Als je ze dan hebt vastgesoldeerd kan je wel raden wat er dan gebeurd!

• pmeter
Ah, meteen een kenner :-)

Gooi ik deze vraag er ff achteraan: ik eh durf :o de stekkertjes van snoer naar oorschelpen er niet uit te trekken, zou wel moeten kunnen, maar ze gaan zo enorm zwaar!! Met grote combinatietang gaat het nog steeds niet, maar ja, ik ga niet op mijn hardst op de stekkers zitten knijpen natuurlijk ;(

Ervaringen? Gewoon hard knijpen in de bankschroef en rukken aan mijn Fl. 300,-????

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Dat is nog eens een goed en praktisch bruikbaar antwoord (hulde, zet maar in de FAQ)

Maar hoe gebruik jij een koptelefoon? Snoerdansen??
Filmpje :o
Op dinsdag 11 juni 2002 23:51 schreef pmeter het volgende:
Ah, meteen een kenner :-)

Gooi ik deze vraag er ff achteraan: ik eh durf :o de stekkertjes van snoer naar oorschelpen er niet uit te trekken, zou wel moeten kunnen, maar ze gaan zo enorm zwaar!! Met grote combinatietang gaat het nog steeds niet, maar ja, ik ga niet op mijn hardst op de stekkers zitten knijpen natuurlijk ;(

Ervaringen? Gewoon hard knijpen in de bankschroef en rukken aan mijn Fl. 300,-????
Met mijn HD265 lukt t ook niet? terug naar fitness?

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Raymond
Op dinsdag 11 juni 2002 23:53 schreef Duck-Twacy het volgende:
Maar hoe gebruik jij een koptelefoon? Snoerdansen??
Filmpje :o
Aap :P

Nee, toen ik op kamers woonde, had ik daar mijn vaders koptelefoon in bruikleen. Mijn hifi set zat in een hifimeubeltje. Als ik dan gehurkt voor dat ding ging zitten om een cd te wisselen en daarna weer opstond, gebeurde het regelmatig dat ik op het snoer stond. Met als gevolg dat ik beide stekkertjes eruit rostte. Gelukkig konden ze daar tegen en hoefde ik ze alleen maar even terug te frotten :P

pmeter: Hoe zien die stekkertjes bij jou eruit? KUNNEN ze wel losgehaald worden?

Mischien is het makkelijker om eerst even je kussentjes los te halen en dan in de koptelefoon te kijken of het wel echt stekkertjes zijn en niet een directe kabelverbinding. (als dat zo is en het kraakt, heb je waarschijnlijk een kabelbreukje of een losse soldeerlas. Kan je zelf makkelijk fixen en dan heb je heel lang weer goed geluid)

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

In de gebruiksaanwijzing van mijn HD265 staat een plaatje dat het snoer demontabel (?) is; dus even in de manual van de HD580 kijken om zeker te weten.
Herstel HD545 :)

Zo, en nu een banaan

• Raymond
Op woensdag 12 juni 2002 00:03 schreef Duck-Twacy het volgende:
In de gebruiksaanwijzing van mijn HD265 staat een plaatje dat het snoer demontabel (?) is; dus even in de manual van de HD580 kijken om zeker te weten

Zo, en nu een banaan
van de 580 is het ook zeker (ik heb het regelmatig gedaan :P ) van de hd545 is het nog even de vraag :)

• pmeter
Kweet zeker dat het moet kunnen, staat in handleiding. Ik heb 'toevallig?' links EN rechts dezelfde problemen, links iets erger. Dus draadbreuk zou zeeer toevallig zijn. Ik kan de stekkertjes iets heen en weer bewegen (in richting loodrecht op uittrekrichting), dan kraakt het.

Maar er uit trekken... gaat zo zwaar dat ik het niet zonder gereedschap kan en niet durf met gereedschap :o

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Misschien gaat t zo beter :)
Als ik dan gehurkt voor dat ding ging zitten om een cd te wisselen en daarna weer opstond, gebeurde het regelmatig dat ik op het snoer stond. Met als gevolg dat ik beide stekkertjes eruit rostte.

• Raymond
Op woensdag 12 juni 2002 00:18 schreef pmeter het volgende:
Maar er uit trekken... gaat zo zwaar dat ik het niet zonder gereedschap kan en niet durf met gereedschap :o
De eerste keer is altijd wat lastig ('t is laat, niet dubbelzinnig denken :+ ). Gewoon stevig beetpakken en flink trekken.

(disclaimer: verboden te lezen met drank op :D )

• pmeter
Op woensdag 12 juni 2002 00:20 schreef Duck-Twacy het volgende:
Misschien gaat t zo beter :)
[..]
LOL!!!
[grapmode]
Ik heb het op JOUW aanraden zojuist geprobeerd en ik heb helemaal geen geluid meer. Wat doe ik nu? :(
[/grapmode]
:D

• pmeter
HA, allemaal bedankt, het is gelukt, dankzij de KNIPEX combinatietang.

Stekkertje er in en er uit en (voor nu althans) is het kraakprobleem ook weg.
B-)

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op woensdag 12 juni 2002 00:27 schreef Lampje het volgende:

[..]

(disclaimer: verboden te lezen met drank op :D )
hips, das niet eeeerlijk, oooo, burp

Verwijderd

Had ook contactprobleempje met HD 250 en HD 565. Stekerpennetjes licht vertind en al weer een jaar goed.
HD 580 nog geen problemen.

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Op woensdag 12 juni 2002 01:21 schreef exter het volgende:
Had ook contactprobleempje met HD 250 en HD 565. Stekerpennetjes licht vertind en al weer een jaar goed.
HD 580 nog geen problemen.
Bij mij ook niet. Hoewel, ik hoor soms wel iets rammelen aan de linker kant als er een lage bas is. Hou ik mijn hand tegen de koptelefoon is het weg.

w00t

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:21
Op dinsdag 11 juni 2002 23:40 schreef pmeter het volgende:
Al enkele blije jaren achter de rug met mijn Sennheiser HD545 hoofdtelefoon.

Laatste maanden een probleempje: waar het afneembare snoer de hoofdtelefoon ingaat zijn contactproblemen... links geen geluid... ff rommelen... weer wel geluid etc.

De winkel zegt nieuw snoer, buurman zegt contactspray, vriend zegt contactspray doet meer goed dan kwaad...

Misschien een tweakert met tips vanavond :) of vanacht >:)
Nu we het toch over Sennheisers hebben, maakt Sennheiser ook headsets?? Zo ja, waar zijn die te koop??