Ik had op m'n oude moederbord (msi 6167) geen problemen met de dos emulatie van m'n soundblaster pci64. We doen hier in huis nog wel eens duke3d, zodat iedereen met schrale pc's ook mee kan doen, en dan is het wel handig als je een geluidskaart hebt, die nog dos emuleert.
Nou heb ik dus vorige week een mobo en proc upgrade gedaan.
Mijn huidige specs:
ecs K7S5A
xp1600+
256 mb ddr pc2700 samsung
De rest van m'n huidige specs zijn nog dezelfde als die in m'n sig staan.
Maar als ik nu in win98 de emulatie instellingen bekijk voor dos toepassingen zijn deze precies hetzelfde als met het oude moederbord. Namelijk:
adress: 220
irq: 7
dma: 1
Als ik dit echter bij het duke sound setup proggie invul, zegt ie:"soundblaster is not responding op selected port", waarmee het adress bedoelt wordt. Ik heb alle andere opties al geprobeerd (210, 220, 230, 240, 250, 260, 270, 280
), maar dat maakt allemaal niks uit.
Verder heb ik alle onboard shit op de k7s5a uitgezet in de bios (inclusief compoorten, midi sound, gameporten, printerpoort en weet ik wat allemaal), en zijn er geen conflicts.
Iemand ervaring met dit probleem?
Nou heb ik dus vorige week een mobo en proc upgrade gedaan.
Mijn huidige specs:
ecs K7S5A
xp1600+
256 mb ddr pc2700 samsung
De rest van m'n huidige specs zijn nog dezelfde als die in m'n sig staan.
Maar als ik nu in win98 de emulatie instellingen bekijk voor dos toepassingen zijn deze precies hetzelfde als met het oude moederbord. Namelijk:
adress: 220
irq: 7
dma: 1
Als ik dit echter bij het duke sound setup proggie invul, zegt ie:"soundblaster is not responding op selected port", waarmee het adress bedoelt wordt. Ik heb alle andere opties al geprobeerd (210, 220, 230, 240, 250, 260, 270, 280
Verder heb ik alle onboard shit op de k7s5a uitgezet in de bios (inclusief compoorten, midi sound, gameporten, printerpoort en weet ik wat allemaal), en zijn er geen conflicts.
Iemand ervaring met dit probleem?
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs