Toon posts:

Goedkope zaken met complete schotel systemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond,
zoals de titel al aangeeft ben ik opzoek naar een compleet systeem die goedkoop is en toch van goede kwaliteit is. Met goedkoop bedoel ik rond de 400 Euro.

Tot op heden ben ik hevolgende tegen gekomen op mijn zoektocht:

Basisset: 64 of 78 cm. Triax schotelantenne met mastbevestiging,
inclusief Philips DSX 6073 satellietontvanger en de betere Alps lnbf.
Voor ontvangst van de Nederlandse zenders en verder ruim 100 buitenlandse zenders
via de Astra satelliet.

de kosten:
met 64 cm €439,- met 78 cm €449,-

Optie 2.
Asscom reference (eenvoudig regiovrij te maken) met Visiosat schotel en Alps LNB : 425 €

Aangezien de kosten voornamelijk aan de decoder te weiten zijn, ben ik op zoek naar een goede decoder die het zelfde kan als bovenstaande types. Zijn hiervoor goedkopere alternatieven (ik ben zomaar een simpele gebruiker die niet van plan is om radio bagadad te bekijken, basis pakket van channal digitaal is voldoende (patchen zou leuk zijn, maar geen must)).

Ik ben niet van plan om van pay per view gebruik te gaan maken, maar wil ook niet dat als men van de huidige standaard afwijkt dat ik een nieuwe decoder moet hebben, dus wel graag met CI.

Alvast bedankt voor jullie input/tips.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Als je een CI wilt dan moet je dus niet die Philips nemen he ;) want die heeft dat niet.

Receivers worden vaak tweedehands (vaak maar half jaar oud, dus met garantie) goedkoop aangeboden.

Ik zou even een paar maandjes wachten, ik denk dat er medio september veel Humaxen in de aanbieding gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 00:14 schreef Bigfoot het volgende:
Als je een CI wilt dan moet je dus niet die Philips nemen he ;) want die heeft dat niet.

Receivers worden vaak tweedehands (vaak maar half jaar oud, dus met garantie) goedkoop aangeboden.

Ik zou even een paar maandjes wachten, ik denk dat er medio september veel Humaxen in de aanbieding gaan.
Hmm dat is lastig, dan moet ik dus een duurdere decoder gaan kopen. Kan iemand me vertellen wat de risico's zouden kunnen zijn als ik een decoder zonder CI heb? Morgen ga ik me laten informeren bij de specialst, maar ik ben nu alvast aan het voorstuderen.

Ik ben tevens ook aan het zoeken naar tweedehands recievers heb alleen nog niets gevonden.

Enne september, dat duurt wel heel lang zeg :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net het volgende gevonde...een occasion maar met garantie

Complete Nieuwe Philips set, gepatched.
Philips 6072 digitale decoder voorzien van de bekende patch

Philips 6072 digitale decoder voorzien van de bekende patch, dus regiovrij en geen attacks. In doos met AB + handleiding. 1 64 cm schotel. 1 Digistar Lnb + kaart Dus een compleet systeem. De decoder is werkend te zien. Vaste prijs 365,- euro Nieuw in doos met garantie!!

Schotel is een beetje klein, maar die kosten ook geen drol meer.

Verwijderd

Op zich is 't niet echt slecht om 'n cheapass Philips te kopen, als je 'm alleen voor Anaal+ wilt gebruiken, want als ze straks in September/Oktober overgaan op SECA2 (nieuw type codering), dan moet die zeker goed blijven werken, want de Philipsen zijn samen met de Strong de enige goedgekeurde Anaal+ ontvangers. Wil je meer kunnen ontvangen, dan zou ik 'n Philips ten strengste afraden, want hun geheugen is beperkt & ze hebben zoals al eerder verteld is geen CI.

Ik wil je verder niet beinvloeden, maar ik zou toch ietsjes meer uitgeven & 'n "alleskunner" kopen, zoals 'n Humax 5400 (zeer goede software-support/patchbaar), of 'n Hyundai 1000 (iets mindere software-support/patchbaar) Dat zijn iig wel ontvangers, waarbij je niet perse aan Anaal+ gebonden bent...

• Bigfoot
Voor 2e hands receivers zou je een kijkje kunnen nemen op www.marktplaats.nl of www.sat4all.com

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 01:48 schreef DaMan het volgende:
Op zich is 't niet echt slecht om 'n cheapass Philips te kopen, als je 'm alleen voor Anaal+ wilt gebruiken, want als ze straks in September/Oktober overgaan op SECA2 (nieuw type codering), dan moet die zeker goed blijven werken, want de Philipsen zijn samen met de Strong de enige goedgekeurde Anaal+ ontvangers. Wil je meer kunnen ontvangen, dan zou ik 'n Philips ten strengste afraden, want hun geheugen is beperkt & ze hebben zoals al eerder verteld is geen CI.

Ik wil je verder niet beinvloeden, maar ik zou toch ietsjes meer uitgeven & 'n "alleskunner" kopen, zoals 'n Humax 5400 (zeer goede software-support/patchbaar), of 'n Hyundai 1000 (iets mindere software-support/patchbaar) Dat zijn iig wel ontvangers, waarbij je niet perse aan Anaal+ gebonden bent...
Ik ben een beginner en heb dus weinig wensen. Het enige waar ik bang voor ben is dat ik straks een decoder heb en omdat er weer van standaard veranderd wordt dat ik een nieuwe moet kopen. Volgends mij is dat het nadeel t.o.v van een CI ontvanger, daar wissel je van module en klaar is kees. Ik ga morgen de speciaalzaak bellen, maar wat denken jullie ervan. ALs ik nu een Philips koop he, hoe lang zou ik dan van deze decoder kunnen genieten voordat ik weer een andere moet halen omdat er weer van standaard gewisseld is?

Stel dat ik een CI ontvanger zou nemen, zijn er dan zenders die ik kan bekijken die de moeite waard zijn die ik met een SECA decoder niet zou kunnen kijken? Ik heb geen interesse in vage zenders, maar zenders waar bv veel films op uitgezonden worden zie ik wel zitten.

• Bigfoot
Op donderdag 13 juni 2002 00:59 schreef nitraat het volgende:

[..]

Ik ben een beginner en heb dus weinig wensen. Het enige waar ik bang voor ben is dat ik straks een decoder heb en omdat er weer van standaard veranderd wordt dat ik een nieuwe moet kopen. Volgends mij is dat het nadeel t.o.v van een CI ontvanger, daar wissel je van module en klaar is kees. Ik ga morgen de speciaalzaak bellen, maar wat denken jullie ervan. ALs ik nu een Philips koop he, hoe lang zou ik dan van deze decoder kunnen genieten voordat ik weer een andere moet halen omdat er weer van standaard gewisseld is?

Stel dat ik een CI ontvanger zou nemen, zijn er dan zenders die ik kan bekijken die de moeite waard zijn die ik met een SECA decoder niet zou kunnen kijken? Ik heb geen interesse in vage zenders, maar zenders waar bv veel films op uitgezonden worden zie ik wel zitten.
SECA(nu 1 straks 2 waarschijnlijk) zal voorlopig wel de standaard blijven voor de Nederlandse zenders, maar je weet nooit hoe lang.

Veel films worden nu ook in SECA uitgezonden. Op de Hotbird en Sirius satellieten heb je ook veel leuke (film)zenders die in Viaccess gecodeerd zijn. Kijk maar es op www.lyngsat.com en bij digital packages daar.
Pagina: 1