Toon posts:

problemen door wijzigingen Chello

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Chello heeft enkele aanpassingen aan het netwerk verricht vandaag. Nu heeft iedereen een nieuw ip adres gekregen startende met 62.163. etc. Het probleem dat nu ontstaat is dat iemand die die op de zelfde knooppunt is aangesloten, UPC noemt dit het "LC punt" of iets dergelijks, niet meer met elkaar kunnen pingen. Dus unrealen en spellen spelen of inloggen bijelkaar lukt niet meer.

Virusscanners en firewalls uitgeschakeld.

Wie weet de oplossing. UPC weet van iets maar geeft aan dat peer tot peer niet meer mogelijk is????
Wie kan ons helpen??????

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 23:19 schreef adtve het volgende:
Hallo allen,

Chello heeft enkele aanpassingen aan het netwerk verricht vandaag. Nu heeft iedereen een nieuw ip adres gekregen startende met 62.163. etc. Het probleem dat nu ontstaat is dat iemand die die op de zelfde knooppunt is aangesloten, UPC noemt dit het "LC punt" of iets dergelijks, niet meer met elkaar kunnen pingen. Dus unrealen en spellen spelen of inloggen bijelkaar lukt niet meer.

Virusscanners en firewalls uitgeschakeld.

Wie weet de oplossing. UPC weet van iets maar geeft aan dat peer tot peer niet meer mogelijk is????
Wie kan ons helpen??????
Vaag verhaal. Geef eens aan waar je woont, modem je hebt. enz enz.

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag dus internet uit de lucht geweest. Waarom niet bekend. Sinds vanavond weer internet. Verder niets gewijzigd aan hardwaren en software.
Pingen naar andere sites zoals tweakers.net en andere gebruikers lukt wel. Alleen hier in de regio Papendrecht postcode gebied 3356 lukt dus niet.
De helpdesk van UPC weet er geen oplossing voor en kent het probleem ook niet. Een supervisor van de helpdesk wist mij te vertellen dat de peer to peer niet meer zal werken.
Is dit beleidswijziging of zo???
Hardware en software op de beide pc's niet gewijzigd. Gisterenavond nog genbruik kunnen maken van het netwerk.
Vaag idd.
Iemand nog een idee???

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:15
Dat is gewoon beveiliging, dat hoort zo, maar er is een oplossing :)

http://www.chelloo.com/tips/p2p.html

Verwijderd

Topicstarter
Kijk hier heb ik wat aan, Many Thanks PC 123.

Groeten, Adtve

Verwijderd

Topicstarter
Sorry,

Maar probleem is nog steeds niet opgelost. De 3 opties die op de site staan werken niet. Ik denk idd dat het probleem van Peer to Peer hier aan de orde is.

Wie weet een oplossing????

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 23:46 schreef adtve het volgende:
Kijk hier heb ik wat aan, Many Thanks PC 123.

Groeten, Adtve
We groeten hier niet op GoT.... :Z Maar ik heb wel hetzelfde probleem.... :(

Verwijderd

Topicstarter
Hallo is er iemand die het probleem kan oplossen.
Bij eve werkt het ook niet en bij meerdere mensen niet.

Wie heeft de oplossing, en BTW waarom niet groeten??? staat toch netjes!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:53
Op woensdag 12 juni 2002 00:27 schreef adtve het volgende:

[topic=309815]

:)

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 00:27 schreef adtve het volgende:

Tjee wat ben jij ongeduldig >:) Ik heb gewoon CjellO gebeld en daar moest ik van :r Er is echter geen enkele oplossing voor, we hebben altijd geluk gehad zei de dame in kwestie, dus je fair chair use wordt ook nog eens door chello bepaald dat dat niet met de buurman kan.... |:(
Dus alles op een rijtje:

1. Veel downloaden kost extra geld
2. Alleen spelen op internet als iemand heel ver weg woont
3. Kan je eindelijk je buurman in elkaar slaan, steekt cjello hier een IPtje voor....

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
mail.eve, je overdrijft een beetje. Als deze beveiliging er niet zou zijn, zouden printers en bestanden van veel mensen voor anderen openstaan, én - nog veel erger - is IP-verkeer van anderen heel makkelijk te tracen. Op Casema is dit bijvoorbeeld heel goed mogelijk, schijnt het.

Dat komt omdat je allemaal in hetzelfde subnet zit. Persoonlijk vind ik dat je dat zelf zou moeten kunnen bepalen/beveiligen (ik vraag me trouwens af hoe dat onder BBNed/ADSL werkt :?), maar het is beslist niet bedoeld om de consument te zieken. Dat Chello als ze iets niet weten zegt dat het 'niet mogelijk' is is natuurlijk belachelijk, maar de Chello-helpdesk ken ik langer dan vandaag :).

Als het goed is zou de oplossing op chelloo.com moeten werken: ik heb het zelf nog nooit in die vorm uitgetest, maar aan de route-commando's klopt het. Als je je buurman 12.34.56.78 wilt bereiken en je gateway is 12.34.56.1, dan toets je: route add 12.34.56.78 12.34.56.1.

Verwijderd

Wellicht heb je gelijk, ietsjes overdrijven, maar dat mag ook wel, je betaald er toch een hoop geld voor. De optie die jij schets, werkt helaas niet. Inmiddels is het opgelost, door een ander netwerk kaartje, deze kreeg een ander ip die niet op hetzelfde kanaaltje zat.. dus we kunnen weer...
Pagina: 1