[debian] aterm properties terug

Pagina: 1
Acties:

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:36
* GeeMoney heeft klein foutje gemaakt :(
ik dacht zo van oh leuk die doorzichtige aterms op je bureaublad dus ik ook al die knoppen en borders weggehaald en is nu dus ook volledig transparant op de desktop.
probleem is, ik wil nu wat veranderen in de properties van dat schermpje maarja hoe ga ik dat nu voor mekaar krijgen???
ik wil hem graag weer als gewoon aterm :) reinstallen helpt niet hij pakt de oude config weer op.
staat bij de search wel topics over het doorzichtig maken maar niet meer hoe het terug moet :D

is best irritant help me :'(

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 23:10

deadinspace

The what goes where now?

Misschien dat het nuttig is om te vertellen welke windowmanager je gebruikt?

• GeeMoney
Op dinsdag 11 juni 2002 23:20 schreef deadinspace het volgende:
Misschien dat het nuttig is om te vertellen welke windowmanager je gebruikt?
ja sorry :)

WindowMaker 0.80
Debian Sid 3,0
nieuwste Aterm

Usage v0.4.2 :(background image,XPM,utmp,transparency,fading,NeXT scrollbar,XGetDefaults)
aterm [-help][-V]
[-display string] [-tn string] [-geometry geometry] [-/+rv] [-bg color]
[-fg color] [-pixmap file[;geom]]
[-bgtype tile|center|scale|scaleh|scalev|notile|notileh|notilev|cut]
[-tinttype true|and|andReverse|andInverted|xor|or|nor|invert|equiv|invert|orReverse|orInverted|nand]
[-sh %] [-tint color]
[-txttype and|andReverse|andInverted|xor|or|nor|invert|equiv|invert|orReverse|orInverted|nand]
[-fade %] [-/+tr] [-/+trsb] [-fb fontname] [-fn fontname] [-iconic]
[-name string] [-title string] [-n string] [-cr color] [-pr color]
[-bw number] [-bd color] [-/+ls] [-/+sb] [-/+sr] [-/+st] [-/+si] [-/+sk]
[-mbw number] [-sl number] [-/+ut] [-/+vb] [-C] [-e command arg ...]

heb dit wel als opties maar zie nou niet echt direct iets wat me borders terugbrengt

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 23:10

deadinspace

The what goes where now?

Op dinsdag 11 juni 2002 23:22 schreef The_Dart het volgende:
ja sorry :)
Het punt is dat borders een zaak van je windowmanager zijn. Ik neem aan dat je tegen wmaker hebt gezegd 'ik wil geen border om dat window', en dat wmaker daar naar luisterde. Wmaker heeft dan ook vast wel een manier om die border terug te krijgen. Bijvoorbeeld in Enlightenment: alt-rechtermuisknop op het window geeft een menu waar je oa de border in kunt stellen... Van wmaker weet ik het niet, maar je zou alt-RMB ook kunnen proberen.
En anders moet je wachten op een wmaker expert of in de manpage of op inet zoeken.

Verwijderd

in windowmaker kun je op ctrl+esc drukken... je krijgt dan het menu dat je normaal krijgt wanneer je rechts klikt op je titlebar... - kies de optie attributes, en daar kun je je borders, titlebar en knopjes weer aanzetten...

;)

• GeeMoney
nooit geweten en ik draai toch al lang wmaker :)

het werkt weer bedankt mensen

Verwijderd

overigens kun je je windowmaker defaults terugkrijgen door je instellingen weg te gooien... dit is de file '~/GNUstep/Defaults/WindowMaker'... - instellingen voor je windows staan volgens mij ook gedeeltelijk in de file 'WMWindowAttributes', staat in dezelfde directory...

• GeeMoney
Op dinsdag 11 juni 2002 23:36 schreef areana het volgende:
overigens kun je je windowmaker defaults terugkrijgen door je instellingen weg te gooien... dit is de file '~/GNUstep/Defaults/WindowMaker'... - instellingen voor je windows staan volgens mij ook gedeeltelijk in de file 'WMWindowAttributes', staat in dezelfde map...
dat was nou niet de ideale oplossing, complete desktop config weg voor 1 aterm wat niet volgens mijn zin werkte :D

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 23:40 schreef The_Dart het volgende:

[..]

dat was nou niet de ideale oplossing, complete desktop config weg voor 1 aterm wat niet volgens mijn zin werkte :D
nee idd, dat doe je alleen als er echt geen andere uitweg is en je met een echt probleem zit... maar voor het geval dat... is wel handig om te weten :)
Pagina: 1