Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.
Verwijderd
Je moet de L1 brug zien te vinden, dit is zeker niet moelijk
l1 is voor unlocken ja weet ik, wil ik ook meteen doen nu
Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Verwijderd
Je hebt L1, L2, L3 en L4
L1 zijn allen onderbroken en die kun je netjes paralel meekrassen met een HB potlood.
Hierdoor verbind je ze weer en is je Processor unlocked, wanneer je de Duron 700 er weer in zet en de PC opstart zal je systeem waarschijnlijk (op mijn A7V wel) meteen op 800 Mhz draaien ipv de 700 MHzen die hij eerst deed.
De L2 en L3 zijn doorgetrokken en 2 van de vier L4's zijn onderbroken. wat je hiermee uit kunt halen, dat verteld iemand anders je wel.
Maar die L7??? waar zitten die dan volgens jou?
ik vind alleen maar info over l1 bruggen verbinden, en een hele vage over l7 bruggen, maar daar zitten geen goede plaatjes bij
Why won't my Duron boot on my KT7?
This applies to BIOS TL only.
AMD changed the specification of some Duron processors manufactured after week 31, so that they require a core voltage of 1.6v rather than 1.5v. If your processor is a week 31 Duron or later it will include the characters "AUT" and "0031" or higher in the serial number.
ABIT modified the KT7 and KT7-RAID BIOS in version UL to reflect this change. However, if your motherboard shipped with BIOS TL and you have a week 31 Duron, your machine will fail to boot. To resolve this problem you need to upgrade to BIOS UL, but this is difficult if you can't get the machine to boot! You have three options:
Borrow another Socket A processor from a friend or shop, boot with this, flash to BIOS UL or later, and then reinsert your week 31 Duron
Take the motherboard or BIOS chip to your supplier, together with the latest BIOS and flash utilities on a floppy disk, and get the shop to flash the BIOS for you.
Use an HB, B or 2B pencil to close the 4th L7 bridge (this is the 4th bridge out of 5 counting from the end nearest to the L7 title and dot) on the top of the CPU. This sets the voltage manually at 1.625v and allows the machine to boot. You can then flash to the later BIOS. (The graphite in the pencil is sufficient to make an electrical connection across the bridge). See Overclocking the Duron/Thunderbird for a detailed description of how these L7 bridges work so that you know what you are doing! This may void your warranty (if anyone notices).
. VID ADDER
-- .025v
.. .05v
-- .1v
.. .2v
-- .4v
Core voltage = 1.075v + connected bridges
dus dat is in dit geval: 1.075 + .025 + .1 + .4 = 1.6v
duscore voltage lijkt goed te staan.
hij's wel gelocked, dus moet ff unlocken
Verwijderd
Die L7 (nu weet ik het weer!) die zou ik ff met rust laten, dat moet je met de Abit ook kunnen regelen! das ook veiliger
ik heb net ff gekeken naar het ontbreken van puinnetjes op cpu en uitsparingen voor ontbrekende pinnen op abit, en 't ziet d'r naar uit dat 'AMD' idd ondersteboven moet
-- ik heb nu standaard koeler, maar ik wil nieuwe kopen, hoe zit het dan met koelprut e.d.????? moet ik die gebruiken en zo, waar moet ik dat neerpruttelen?
koeler zit d'r alweer op
ben ff die nieuwe bios aan het downen, dan ff wachten totdat moeders thuiskomt met de oto, dan kan ik mijn beeldscherm gaan ophalen en dan hoef ik niet hele tijd beeldscherm te switchen als ik iets op die andere compu wil doen
hehe... het kan allemaal niet echt mislukken hoor. Laat die L7-bruggen ff met rust, je kan het voltage via de nieuwe bios tweaken. Als je de L1-bruggen goed verbonden hebt, kan je m ook behoorlijk opvoeren. Bij mij lukte het eerst niet (Duron 600). Toen heb ik de streepjes uitgegumd en er opnieuw opgezet. Nu gaatie op 850 MHz. Het voltage kan je helemaal softwarematig regelen. Als het niet goed gaat (als je niet kan booten of zo) gewoon de bios flashen en opnieuw beginnen. Je cpu gaat niet zo gauw kapot: alstie het niet doet: flashen en gas terugnemen.
Bloed, zweet & koffie
ik geloof namelijk dat ik een beetje achterloop op dit gebied. Of een plaatje ofzo
Verwijderd
Verwijderd
Dan kan je gelijk zien wat de normale waarden van je cpu tje zijn........
Verwijderd
maar als ie draait draait ie
Duron 600@900