L7 bruggen verbinden(prob anders dus nieuwe topic)

Pagina: 1
Acties:

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik heb nu mjin pc openliggen, fan van mijn cpu af en zie daar op mijn ABIT KT7 een mooie, maar heeeele kleine Duron 700 cpu liggen. Ik moet dus die 4de L7 bruggen zien te vinden en verbinden, hoe ga ik te werk? stap voor stap plz, want die dingen zijn fokking klein en straks mol ik mijn cpu

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Verwijderd

Die L7 bruggen zijn niet te vinden, die bestaan niet :).

Je moet de L1 brug zien te vinden, dit is zeker niet moelijk

• RealCato
uhmm bestaan wel dus, dat zie ik zelfs staan op mijn cpu

l1 is voor unlocken ja weet ik, wil ik ook meteen doen nu

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-09 14:14
Wat heb je eraan (wat win je ermee) door je L7 bruggen te verbinden???

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Cook begrijpt je ook ff niet

Je hebt L1, L2, L3 en L4

L1 zijn allen onderbroken en die kun je netjes paralel meekrassen met een HB potlood.
Hierdoor verbind je ze weer en is je Processor unlocked, wanneer je de Duron 700 er weer in zet en de PC opstart zal je systeem waarschijnlijk (op mijn A7V wel) meteen op 800 Mhz draaien ipv de 700 MHzen die hij eerst deed.

De L2 en L3 zijn doorgetrokken en 2 van de vier L4's zijn onderbroken. wat je hiermee uit kunt halen, dat verteld iemand anders je wel.

Maar die L7??? waar zitten die dan volgens jou?

• RealCato
als je l1,l2,l3 enl4 als bovenkant neemt van je cpu, dan zitten je l5,l6 en l7 aan de rechterkant van je cpu. ik weet niet wat l5 en l6 doen, maar L7 bepaalt je core voltage, elke bruggetje is een bepaalde 'stap' omhoog, dus t/m 3de bruggetjes is het geconnect, en dat is core voltage 1.5v, maar met abit kt7 moet je 1.6v hebben, dus moet je handmatig 4de bruggetjes verbinden.

ik vind alleen maar info over l1 bruggen verbinden, en een hele vage over l7 bruggen, maar daar zitten geen goede plaatjes bij

Why won't my Duron boot on my KT7?
This applies to BIOS TL only.

AMD changed the specification of some Duron processors manufactured after week 31, so that they require a core voltage of 1.6v rather than 1.5v. If your processor is a week 31 Duron or later it will include the characters "AUT" and "0031" or higher in the serial number.

ABIT modified the KT7 and KT7-RAID BIOS in version UL to reflect this change. However, if your motherboard shipped with BIOS TL and you have a week 31 Duron, your machine will fail to boot. To resolve this problem you need to upgrade to BIOS UL, but this is difficult if you can't get the machine to boot! You have three options:

Borrow another Socket A processor from a friend or shop, boot with this, flash to BIOS UL or later, and then reinsert your week 31 Duron
Take the motherboard or BIOS chip to your supplier, together with the latest BIOS and flash utilities on a floppy disk, and get the shop to flash the BIOS for you.
Use an HB, B or 2B pencil to close the 4th L7 bridge (this is the 4th bridge out of 5 counting from the end nearest to the L7 title and dot) on the top of the CPU. This sets the voltage manually at 1.625v and allows the machine to boot. You can then flash to the later BIOS. (The graphite in the pencil is sufficient to make an electrical connection across the bridge). See Overclocking the Duron/Thunderbird for a detailed description of how these L7 bridges work so that you know what you are doing! This may void your warranty (if anyone notices).

• RealCato
ik heb nu mijn cpu uit de abit gehaald (jezus waar ben ik mee bezig???) en ik zie duidelijk de gebroken L1 bruggen en gebroken vierde L7 brug zitten. nu nog het lef krijgen om mijn duron 700 te beschouwen als een kleurplaat....

• RealCato
Lijkt d'rop alsof mijn L7 bruggen al goed staan. zo ziet het er nl. uit:

. VID ADDER
-- .025v
.. .05v
-- .1v
.. .2v
-- .4v

Core voltage = 1.075v + connected bridges

dus dat is in dit geval: 1.075 + .025 + .1 + .4 = 1.6v
duscore voltage lijkt goed te staan.

hij's wel gelocked, dus moet ff unlocken

Verwijderd

Ja, unlocken nog wel, das gewoon potloden, als hij loeit of niets doet, PC uit, gummen en netter te werk.

Die L7 (nu weet ik het weer!) die zou ik ff met rust laten, dat moet je met de Abit ook kunnen regelen! das ook veiliger B-)

• RealCato
heb daarnet de twee eerste l1 bruggen verbonden, nu maar hopen dat het werkt

• RealCato
cookie help me ff, ik meot nu cpu trugdoen, hoe om? ik geloof dat 'AMD' ondersteboven moet staan, niet?

ik heb net ff gekeken naar het ontbreken van puinnetjes op cpu en uitsparingen voor ontbrekende pinnen op abit, en 't ziet d'r naar uit dat 'AMD' idd ondersteboven moet

• RealCato
hij zit d'r alweer in, ik ben gewoon veelste bezorgd. zou ik ff 1 keer kunnen booten zonder koeler d'rop?

-- ik heb nu standaard koeler, maar ik wil nieuwe kopen, hoe zit het dan met koelprut e.d.????? moet ik die gebruiken en zo, waar moet ik dat neerpruttelen?

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:07
zal ik maar nie doen....dan word ie direct gebraden...

https://wren.co/join/Devian

• RealCato
oki

koeler zit d'r alweer op

ben ff die nieuwe bios aan het downen, dan ff wachten totdat moeders thuiskomt met de oto, dan kan ik mijn beeldscherm gaan ophalen en dan hoef ik niet hele tijd beeldscherm te switchen als ik iets op die andere compu wil doen

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

RealCato: je bent wel beetje een zenuwpees he?

hehe... het kan allemaal niet echt mislukken hoor. Laat die L7-bruggen ff met rust, je kan het voltage via de nieuwe bios tweaken. Als je de L1-bruggen goed verbonden hebt, kan je m ook behoorlijk opvoeren. Bij mij lukte het eerst niet (Duron 600). Toen heb ik de streepjes uitgegumd en er opnieuw opgezet. Nu gaatie op 850 MHz. Het voltage kan je helemaal softwarematig regelen. Als het niet goed gaat (als je niet kan booten of zo) gewoon de bios flashen en opnieuw beginnen. Je cpu gaat niet zo gauw kapot: alstie het niet doet: flashen en gas terugnemen.

Bloed, zweet & koffie

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

---> Processoren

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 21:30

DaOverclocker

Overclocker for life...

Even een vraagje staat dat inkleuren van die lijntjes ook ergens anders uitgewerkt?
ik geloof namelijk dat ik een beetje achterloop op dit gebied. Of een plaatje ofzo

systeem specs

Verwijderd

Als je nu gewoon ff naar de zaak toe gaat waar je je mobo hebt gekocht, dan zetten ze daar ff een TB'tje erop en flashen ze je bios met UL.

Verwijderd

Wat een onzin Bios flashen als die niet meer opstart. Gewoon INS knop ingedrukt houden nadat je eerst de Compu hebt uitgezet!!!!!
Dan kan je gelijk zien wat de normale waarden van je cpu tje zijn........

Verwijderd

Hey bedankt....(van die ins :) ) mijn duron heeft wat voeding probs (230 watt en ook nog een geforce erin :( ) nu moet ik steeds me voeding uitschakelen zodat ie weer op z`n standard waarden staat :( dan weer de bios in...die ook weer aanpassen...dan weer opnieuw opstarten dan weer de bios en dan weer terug zetten...en ik heb me systeem opgestart! :(
maar als ie draait draait ie :)
Duron 600@900
Pagina: 1