[BeOS] Realtek 8029 niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 18:52

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Topicstarter
Ik heb de search & Google geprobeerd, maar ik krijg m'n 2 PCI Realtek kaartjes niet aan de praat onder BeOS 5.03 PE (er wordt er één gebruikt voor mijn kabelinternetaansluiting).
Er zijn twee mogelijkheden voor netwerkkaarten een Ne2000 Realtek ISA (oid) of een 3Com ISA kaart. Als ik de Ne2000 kaart neem, kan ik het IRQ wel instellen (11) maar het geheugen range van de kaart is volgens Win2k FFE0-FFFF maar onder BeOS kan ik maar kiezen van 0x240 tot iets van 0x300 ofzo.
Hij geeft zelf al aan dat ie de kaarten niet kan initialiseren.
Wat doe ik fout?

Zoek wat je niet eerder vond

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Ik ken Beos niet echt, maar het lijkt me vrij logisch dat je PCI kaarten niet aan de praat gaat krijgen met ISA drivers. Zoals je zelf ook al merkte zijn de geheugen adressen nogal anders namelijk.
Is er geen Ne2000-PCI driver? Onder Linux wel in ieder geval (ne2k-pci).

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Zarc.oh

Zarc.oh

Topicstarter
Het schijnt dus zo te zijn het wel moet werken (ondanks dat er ISA achter staat).
Tja, onder LiNuX is het super simpel om PCI kaartjes aan de gang te krijgen, maar BeOS weet ik nog wat weinig vanaf, zeg maar. En d'r is weinig over te vinden op het Internet, behalve dan dat BeOS het automatisch zou moeten herkennen, wat hier bij mij dus niet gebeurt.
Hangen er hier geen BeOS guru's rond??? Zou wel handig zijn :)

Verwijderd

Probeer eens een BeOS site.

www.Bebits.com

Hier staan een aantal drivers op, probeer het eens zou ik zeggen.

• Zarc.oh

Zarc.oh

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 23:18 schreef djongepier het volgende:
Probeer eens een BeOS site.

www.Bebits.com

Hier staan een aantal drivers op, probeer het eens zou ik zeggen.
Nope, alleen 8139 en geeen ne2000 drivers :(

Verwijderd

Probeer het eerst eens met 1 kaartje in je pc.

Misschien hebben ze een conflict met elkaar of kan beos ze niet uit elkaar houden?

• wkunee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik zweer het je: schakel PLUG AND PLAY UIT in bios en RESET CONFIGURATION DATA ESCD en hij doet het, je geluidskaart dan ook
heb namelijk ook 8029 en 8139
he, als beOS jouw kaarten NIET vind, kun je het ÉCHT shaken want dan kun je er NIKS mee, dus het moet wel zoals bovenstaand.
succes!
Pagina: 1