Toon posts:

[idee] Winamp controls

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ideetje, graag commentaar of dit uit te werken is.
Bij conrad kan je een draaipulsgever kopen voor ongeveer EUR 7,15. Deze geeft pulsen als er aan gedraaid wordt. De datasheet van deze is hier te vinden. In deze zit ook nog een drukknop ingebouwd. Als ik nu een seriele muis openschroef en de ir-ontvangers vervang door de pulsgevers en de knoppen op de muis met de drukknoppen in de schakelaars, heb ik dan een verbouwde muis die ook werkt? of moet dit gewoon uitgeprobeerd worden?
Als het werkt, lijkt het me relaxed, want dan kan je een gewone draai-volume knop, een play-pause knop, een jog-dial prev/next draaiknop en nog een stop knop op een seriele poort klussen.
Zou dit werken?

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-07 22:19
ben bang dat je voor een jogdial-knop een stukje software zult moeten schrijven

Verwijderd

Topicstarter
Da's toch niet zo'n probleem? Ik ga d'r binnenkort ffkes een paar tunen.

Verwijderd

Laat ff weten of 't gelukt is.. is wel een cool idee!

Verwijderd

heb je een bestel nummer van dit ding?
ik heb mischien een idee voor dit ding(USB2LCD) ;)

• PLeX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
Juist... dat zou wel kick zijn... net zo iets als zo'n afstandsbedieningetje van sony... voor achter het stuur in de oto....

Keep us informed

Hoi.

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

ja, zo'n dail knop lijkt me wel cool! misschien op te lossen met een oude scroll mouse op een compoort?

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Topicstarter
Bij Conrad kan je ze bestellen onder de volgende nummers:
Liggende: 705586-89
Staande: 705594-89

productinfo:
Deze miniatuurpulsgever met draaiknop (30 standen) is zeer geschikt voor het instellen van digitale waarden op apparaten. Hij beschikt over gescheiden pulsuitgangen voor beide draairichtingen (rechts/links-karakteristiek) en kan nauwkeurig en soepel van de ene in de andere stand worden gedraaid. Bij het indrukken van de as is een extra impuls voor een set- of resetfunctie mogelijk.
Technische spec.: Aansluitingen op de diverse schakelstanden 2,5 mm · Behuizing UL-94-VO · Max. 5 V=/10 mA · Doorgangsweerstand < 1 mW · Isolatieweerstand > 100 MW · Draaihoek 360° zonder uiterste stand · Per slag 15 pulsen tussen A-C en tussen B-C.

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08 19:06
Ik heb er eens naar zitten kijken om te gebruiken icm mijn lcd-winamp-prog.
Ik heb het niet gedaan omdat het heel gemakkelijk leek om pulsen te missen. Daardoor zou hij heel onbetrouwbaar gaan werken. Of je polled je de ziekte..

Maar het is nog steeds een gaaf idee..

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/705/G1/705586G1.JPG

dus dit werkt als een scrollknop van een muis.
ik moet er wel nog een mooie knop op hebben, maar dit is een leuk idee voor USB2LCD vHD44780(als extra optie, dan kan je kiezen).

kan je dit ding dan oneindig ronddraaien? of niet? dat zou ik eigenlijk wel moetten hebben.

Verwijderd

:D zou dat ook op PS2 willen als het werkt ? :)

Verwijderd

Topicstarter
· Draaihoek 360° zonder uiterste stand ·
Moet je dus lekker lang door kunnen draaien. Studeert er hier iemand electrotechniek? zou die een schema kunnen schrijven die uit de pulsen een simpel links - rechts pulsen gever kan maken? Of wordt het toch het muis-mod idee?
Het moet ook wel op PS2 kunnen, elke poort moet te doen zijn, alleen wordt de software steeds anders.

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 14:27 schreef Hydrocefalus het volgende:

[..]

Moet je dus lekker lang door kunnen draaien. Studeert er hier iemand electrotechniek? zou die een schema kunnen schrijven die uit de pulsen een simpel links - rechts pulsen gever kan maken? Of wordt het toch het muis-mod idee?
Het moet ook wel op PS2 kunnen, elke poort moet te doen zijn, alleen wordt de software steeds anders.
Ik heb wel een beetje elektrotechniek gehad. jij wil zeker een componenten schema?

Verwijderd

Topicstarter
Als het zou kunnen ja ;)
Het is de bedoeling dat als hij naar rechts gedraaid wordt pulsen geeft op pin A, en als hij naar links gedraaid wordt op pin B. Denk je dat je daar een schema voor kan schrijven?
Begin er anders nog maar niet aan, ik moet eerst een idee hebben hoe ik 6 knoppen op 1 com poort kan gooien. CTS, RI, enz zijn maar 4 ingangen. Iets met een seriele controller ofzo. Iemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
OK, iets gevonden. Ik ben niet dé electronica technicus, maar heb een beetje lopen knutselen. Verbind RTS aan C, een AND-poort aan A en B, en ook een memory aan A en B, waarvan of de SET of de RESET voorrang heeft. Nu nog een AND poort tussen de uitgang van de memory en de andere and poort; de uitgang van deze poort kan naar bijv CTS. Maak nu dezelfde schakeling, alleen dan met SET en RESET omgedraaid en verbind deze met een andere ingang :)
Hopsakee, het werkt :D

P.S. Kan de echte electronicus hier nog een schema bij klussen met een paar transistortjes? i.p.v. een lading ic's?
Pagina: 1