Toon posts:

Upgraden: Antwoord van Intel hier...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb pasgeleden een topic geopend waar al snel een slotje op kwam. Kort gezegd was ik gefrustreerd over de schaarse upgrade mogelijkheden voor oudere computers. Ik vond dat Intel ons benadeelde.

Daarop schreef ik een e-mail naar Intel. Ik wil niet hierover doorzeuren, omdat ik mijn lot al heb geaccepteerd :)

Maar toch wil ik even de reactie posten die Intel hierop gaf. (Wel netjes toch dat ze me fatsoenlijk geantwoord hebben.)

==============================================
Mijn e-mail:
Dear Intel,
I want to upgrade my PII-350 system to a Celeron 1GHz system so I can be happy for another 3 years or so. Only the 100FSB Coppermines are sold out everywhere? Why did you stop producing them? To force me into buying a brand new computer? I noticed that 133FSB are still available everywhere, so it seems like intended discuragement of budget-upgraders. I'd appreciate an honest answer regarding your policy on this please.
===============================================
Intel's antwoord:

Hello:

Thank you for contacting Intel(R) Customer Support.

I see that you have questions on the Intel(R) Celeron(R) processors in the .18 Micron technology.

The decision to discontinue a product is based on market demand for that particular product. When it is no longer cost effective to produce, they will discontinue the product. Another consideration for discontinuing a product is technology advances. Technology over the last two years has progressed so rapidly that occasionally we have seen a product with first notification of discontinue, occur within three months of it's release date. The demand for business applications is for faster, more powerful processors. In previous years the business demands increased more rapidly then home user or "value PC" demand. Now we have seen a big jump in value PC demand as systems become more affordable. In addition, the home user has access to more games, they can run movies and so many more things that the demand for home users to have faster and more powerful processors is almost as high as the business demand. To keep up with this demand and be competitive with other processor manufact!
urers, Intel(R) must continue to develop products to meet that demand.

Technical support does not have access to any marketing projections. Intel(R) does not sell product directly to the public, but goes through distributors and resellers. Anytime a Intel(R) product is discontinued it will be posted at the following website, from the first notification:
http://www.intel.com/design/pcn/index.htm
The Product Change Notification (PCN) contains the last order date for the product. The first PCN for the .18 Micron technology Intel Celeron Processors was in 7/2001 and the last speeds of the .18 Micron technology PCN was posted in 12/2001.

You may find the following information helpful in locating the 1GHz Intel(R) Celeron(R) processor:

We do not sell directly, but through vendors and distributors, who are also responsible for retail pricing.

Here are the order numbers for boxed Intel Celeron processors:
http://support.intel.com/support/processors/celeron/poc.htm

A list of system manufacturers and vendors is here:
<http://www.intel.com/home/buyers-guide/vff_p4.htm?iid=P4PlaunchFlash+025&>

There is a list of Intel(R) Premiere Providers here:
<http://intel.infonow.net/bin/findNow?CLIENT_ID=INTEL>

There is a list of industrial distributors posted at:
<http://developer.intel.com/design/disti/>

There are also some third party sale sites:
<http://www.pricewatch.com>
<http://www.mwave.com>
<http://www.thechipmerchant.com>
<http://www.necx.com>

Contact some of these vendors to see if this is a product they carry or if they can point you to a vendor that does sell them.

Please let me know if I can be of further assistance.

Best regards,
Carla L.
Intel(R) Customer Support

* Trademarks of other companies are recognized as owned by the respective companies

Intel's trademarks may not be used without written permission of Intel

===========================================

Ik vind toch dat ze een beetje om het onderwerp heendraaien, maar ja. Laat maar hangen. Case closed.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 14:11

Rannasha

Does not compute.

Mwagh, ze zeggen gewoon dat er geen winst meer inzat en dat ze er daarom mee gekapt zijn. Is logisch, Intel is een bedrijf en geen liefdadigheidsinstelling...

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Verwijderd

Tja, intel doet 't alleen maar om winst te maken. Maar de comsument is er dan weer de dupe van....

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Op dinsdag 11 juni 2002 22:26 schreef HotDenio het volgende:

Ik vind toch dat ze een beetje om het onderwerp heendraaien, maar ja. Laat maar hangen. Case closed.
Ik vind dat jij je aanstelt, dat heet evolutie...
Je gaat toch ook niet bij het garage lopen zeuren dat ze geen nieuwe Opel kadet meer verkopen of welke gare oude bak dan ook?
Bedrijven ontwikkelen nieuwe producten en stoppen met de levering van oude.
Helaas kan je dan op een gegeven moment niet meer upgraden en dan moet je nieuwe spullen gaan kopen, wat overigens ook een vorm van upgrade is...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Op dinsdag 11 juni 2002 22:41 schreef Mgreennl het volgende:
Tja, intel doet 't alleen maar om winst te maken. Maar de comsument is er dan weer de dupe van....
Waarvoor zou je anders in godsnaam een bedrijf beginnen? Om winst te maken natuurlijk...
En als ze niet met iets nieuws uitkomen is het ook niet goed...

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Zo zou jij er ook over denken met de 486 processoren?
Sommige mensen willen ook hun 486 upgraden.

Tja, bedrijven willen niet ten onder gaan omdat de consument iets wil waar vrijwel geen vraag naar is en wat duur is om nog te maken. :)

Stuur Ford eens een email om te vragen of ze niet de T-Ford opnieuw in productie kunnen nemen voor dezelfde prijs als toen, dat gaat je niet lukken.
En al zou de prijs $100.000 worden, dan nog zou Ford er niet aan beginnen, gewoon omdat de productie ervan te duur is. :P

Krankzinnige muziek vind je hier.

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Ik vind zelfs dat je op het punt van service Intel een pluim mag geven, ze proberen je zelfs te helpen om nog eentje te vinden. Ken maar weinig bedrijven die dat doen (ik ken er een boel, zelf retailer) en dat ze zo uitgebreid antwoorden vind ik al heel wat. Ze draaien er niet omheen maar vernieuwen verouderde producten, niks vreemd mee.

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

waren daar niet die PowerLeap convertors voor?

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Wel grappig dat ze consequent Intel(R) neer zetten :)

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Op zich vind ik het echt supertof van intel dat ze zo'n uitgebreid antwoord neerzetten! Hulde! En het is ook wel logisch dat intel de coppermine celerons eruit gooit, die zijn nu eenmaal uitgefaseerd. Het was vreemder geweest als ze nog wel 133Mhz cumines hadden verkocht, maar niet de 100's. En bedenk wel: het is echt heeeeel erg zeldzaam dat het nog mogelijk is om op een bord van 3 jaar oud (BX chipset=3 jaar) nog een proc kan kopen, dus je moet intel dankbaar zijn dat het nog zo lang kon :7 :+

Maar: 2dehands moet zeker nog lukken!

Maar nog even een vraagje: waarom moet en zal je dat kreng upgraden met een celeron processor. Als ik jou was zou ik de PII-300+mobo aan een kennis geven die er nog wat aan heeft en hetvolgende terugkopen:

ECS K7S5a +LAN 70 euro
Duron 1200 60
koeler 15
Totaal: 145 euro

Is net zo duur en sneller dan:
Celeron 1.1 Ghz 100
Converter 20
Koeler: 15
Totaal: 135 euro

Je hebt dan gratis LAN, gratis geluid, nog een leuke upgradeset voor een kennisje en BOVEN ALLES: een bord dat je later nog kan upgraden (alle XP's draaien erop)

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-08 11:55
Hehe... zoek dan ook goed!
Net in Tweakers.net pricewatch gekeken en daar zijn de celeron 950 en 1000 gewoon recent in opgenomen ;)
Als je er €95 + post voor over hebt: Doen!
Joepi

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 18-08 20:36
gelukkig was ik nog op tijd
p3 750@1000 voor 306 gulden + verzendkosten
joepie :)
en ja, technologie gaat door
celeron zal nog wel te vinden zijn, maar een p3 met
fsb 100 vrij moeilijk
misschien tweedehands ofzo

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

kep geloof ik nog ergs een celly 400 liggen met een slot 1 converter :>

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-08 11:55
Is trouwens nog maar de vraag of je die p2-350 zomaar kunt upgraden met een coppermine!
Een celeron(mendecino) 533 of een P3(kathmai) 650 is vaak de grens.

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:03
ik had een PII 350 op P2b (BX)
en daar heb ik zonder moeite of modden een Celeron 1000 (coppermine) op kunnen zetten.

------
de volgende stap is de FSB verhogen naar 133 en dan kan ik weer een jaartje of 1,5 verder

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een PIII-450 upgraden naar een Celeron 1000 of PIII-850. De pricewatch is out-dated, want ze verkopen alleen nog de Tualatin en de mensen die er een aanbieden op V&A reageren niet.
Op zich geen probleem, want meestal komt er wel een voorbij vliegen binnen een week of twee, maar ik begon me gewoon te ergeren aan de marketing-strategieen van Intel. Upgraden is toch veel economischer dan een nieuwe computer kopen!
Als ik voor mijn andere BX-bord een PIII-850 koop + Ultra 133 HD + Ultra 133 Controller + Geforce 4 Ti4200, dan kan ik qua framerate toch weer minstens 2 jaar mee! B-)
Tegen de tijd dat mijn computer dan ECHT outdated is, kan ik meteen overstappen op een "Pentium 5 Socket 786", want de Pentium 4 is dan niet meer te krijgen ;)

Ik bedoel gewoon te zeggen: ze moeten de upgraders toch een beetje ondersteunen en ze een keus geven.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 10:17 schreef Matsu_matsu het volgende:
ik had een PII 350 op P2b (BX)
en daar heb ik zonder moeite of modden een Celeron 1000 (coppermine) op kunnen zetten.

------
de volgende stap is de FSB verhogen naar 133 en dan kan ik weer een jaartje of 1,5 verder
Kijk, dat is nou wat ik bedoel. Lekker toch, zo'n systeempje.

Verwijderd

Ze hebben in ieder geval bij de support afdeling wel dondersgoed in de gaten hoe ze met klanten moeten omgaan. Wat een verdomd net en uitgebreid informatief mailtje richting de klant zeg. Netjes vind ik dat. :)

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 10:53 schreef HotDenio het volgende:
Ik wil een PIII-450 upgraden naar een Celeron 1000 of PIII-850. De pricewatch is out-dated, want ze verkopen alleen nog de Tualatin en de mensen die er een aanbieden op V&A reageren niet.
Op zich geen probleem, want meestal komt er wel een voorbij vliegen binnen een week of twee, maar ik begon me gewoon te ergeren aan de marketing-strategieen van Intel. Upgraden is toch veel economischer dan een nieuwe computer kopen!
Als ik voor mijn andere BX-bord een PIII-850 koop + Ultra 133 HD + Ultra 133 Controller + Geforce 4 Ti4200, dan kan ik qua framerate toch weer minstens 2 jaar mee! B-)
Tegen de tijd dat mijn computer dan ECHT outdated is, kan ik meteen overstappen op een "Pentium 5 Socket 786", want de Pentium 4 is dan niet meer te krijgen ;)

Ik bedoel gewoon te zeggen: ze moeten de upgraders toch een beetje ondersteunen en ze een keus geven.
Ja, maar niet in het oneindige. Je had eerder moeten upgraden als je dat op basis van je huidige systeem had willen doen. Nu moet je zowel een mobo als proc kopen! Kijk eens naar de concurrent (zoals al eerder voorgerekend). Meer bang for bucks! (en je kunt bijna alles van je huidige systeem nog een keer gebruiken).

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:21

bloody

0.000 KB!!

veel bedrijven kunnen een puntje zuigen aan zo'n antwoord... ;)

nope

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 11 juni 2002 22:44 schreef MightyRaven het volgende:
Je gaat toch ook niet bij het garage lopen zeuren dat ze geen nieuwe Opel kadet meer verkopen of welke gare oude bak dan ook?
Ach, maar voor die oude bakken kun je anders nog wel steeds onderdelen kopen ;)
Op dinsdag 11 juni 2002 22:51 schreef bazs2000 het volgende:
Stuur Ford eens een email om te vragen of ze niet de T-Ford opnieuw in productie kunnen nemen voor dezelfde prijs als toen, dat gaat je niet lukken.
En al zou de prijs $100.000 worden, dan nog zou Ford er niet aan beginnen, gewoon omdat de productie ervan te duur is. :P
Zelfs voor een T-Ford kun je nog steeds aan onderdelen komen itt tot de meeste verouderde PC's ;)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 12 juni 2002 10:53 schreef HotDenio het volgende:
Ze moeten niks. En economischer is het niet, hoogstens milieu vriendelijker. Ik denk dat je een sneller systeem hebt voor dezelfde prijs als je gewoon wel je moederbord upgrade.

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Sorrie hoor, maar je zeurt echt als een klein kind. Ik heb het nog even nagezocht, de BX chipset is een kleine 4 jaar oud dus je wilt NU nog kunnen upgraden op een 4!!! jaar oud mobo. Intel heeft gewoon de coppermine wafers de deur uitgedaan, het tualatin proces is goedkoper. Dus helaas, geen 100Mhz procs meer.

Je moet nog van geluk spreken, je zal maar begin 2000 een Athlon classic moederbord hebben gekocht, dan had je mooi begin 2001 al niet meer kunnen upgraden.

En mijn opmerking over het feit dat je beter gewoon van platform kan overstappen, kijk daar nog eens naar! Want dat negeer je even compleet. Want ik vind het nu kopen van een celeron 1000 niet eens een slimme upgrade.

En wat al gezegd is, waarschijnlijk trekt je BX mobo, als hij nog een PII-350 (de langzaamste proc die op een BX gaat) heeft, dat helemaal niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 11:29 schreef LuCaS het volgende:
Sorrie hoor, maar je zeurt echt als een klein kind. Ik heb het nog even nagezocht, de BX chipset is een kleine 4 jaar oud dus je wilt NU nog kunnen upgraden op een 4!!! jaar oud mobo. Intel heeft gewoon de coppermine wafers de deur uitgedaan, het tualatin proces is goedkoper. Dus helaas, geen 100Mhz procs meer.

Je moet nog van geluk spreken, je zal maar begin 2000 een Athlon classic moederbord hebben gekocht, dan had je mooi begin 2001 al niet meer kunnen upgraden.
Zit wat in. Over de levensduur van een computer (volgens jou max. 4 jaar) valt toch wel te twisten, vooral als je ziet dat je met een BX bord als basis qua framrate nog ruim snel genoeg kan zijn om bijv. alle zware spellen te kunnen spelen.
En mijn opmerking over het feit dat je beter gewoon van platform kan overstappen, kijk daar nog eens naar! Want dat negeer je even compleet. Want ik vind het nu kopen van een celeron 1000 niet eens een slimme upgrade.

En wat al gezegd is, waarschijnlijk trekt je BX mobo, als hij nog een PII-350 (de langzaamste proc die op een BX gaat) heeft, dat helemaal niet.
Mijn BX mobo ondersteund alle Coppermines (Behalve 1.1GHz). Wat een slimme upgrade is daar valt over te discussieren.
In minstens de helft van de gevallen is het inderdaad waar wat je zegt en dus slimmer om een nieuwe bak te kopen, maar in mijn geval hoeft dat technisch gezien nog lang niet.

Verwijderd

:D Tja tis geen auto ofzo tis maar een computer. Misschien kun je 2de hands nog zo'n processor krijgen. En je pc is gewoon outdated. Als je vandaag de dag moet upgraden is een nieuwe mobo onvermijdelijk. Aangezien de mobo's in een ongekend tempo worden vernieuwd en verbeterd.

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 11:47 schreef HotDenio het volgende:

[..]

Zit wat in. Over de levensduur van een computer (volgens jou max. 4 jaar) valt toch wel te twisten, vooral als je ziet dat je met een BX bord als basis qua framrate nog ruim snel genoeg kan zijn om bijv. alle zware spellen te kunnen spelen.
En zijn natuurlijk uitzonderingen, daar is de BX er een van. Naar mijn mening de beste chipset uitgebracht door Intel voor de desktop en kleine server markt.

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Op woensdag 12 juni 2002 11:16 schreef warp het volgende:
Ach, maar voor die oude bakken kun je anders nog wel steeds onderdelen kopen ;)
Ja maar geen nieuwe motor bijvoorbeeld (motor=cpu)
Zelfs voor een T-Ford kun je nog steeds aan onderdelen komen itt tot de meeste verouderde PC's ;)
Dan zoek je toch echt niet goed genoeg...

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op woensdag 12 juni 2002 12:53 schreef MightyRaven het volgende:
Ja maar geen nieuwe motor bijvoorbeeld (motor=cpu)
Oh jawel hoor.

Ok, ze zijn dan wel gereviseerd, maar ze zijn zeker nog te krijgen ;)
Dan zoek je toch echt niet goed genoeg...
Erh, ik was anders niet degene die problemen had met het vinden ervan hoor :+

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 12 juni 2002 15:02 schreef warp het volgende:

[..]

Oh jawel hoor.

Ok, ze zijn dan wel gereviseerd, maar ze zijn zeker nog te krijgen ;)
Dat zijn dus tweede hands motoren? Twee hands CPUs zijn ook niet zo'n probleem (behalve die 8086/8s dan die NASA nodig heeft).
Pagina: 1