NL Gigaset en extra Duitse handset:nummerweergave?

Pagina: 1
Acties:

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11-2025
Morgen of overmorgen krijg ik mijn Siemens Gigaset 4015: dit is de compleet Nederlandse versie met nummerweergave voor de KPN. Ik heb overal gelezen dat bij de Duitse versie de nummerweergave niet werkt tenzij je belt met Priority Telecom. En ik wilde pertinent wel dat dit dus werkt, vandaar dat ik niet een (goedkopere!) Duitse versie heb gekocht. Als ik nu een extra handset in Duitsland koop werkt daar dan nummergave wel op? Het lijkt me logisch dat het nummer binnenkomt op het basisstation en dan wordt doorgezonden naar de handset. Volgens mijn redenering is de basisset dus bepalend of nummerweergave werkt of niet. Zijn er mensen die (uit eigen ervaring) mijn redenering kunnen bevestigen of klopt dit idee van geen kant?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Als je logisch erover nadenkt dan zou het moeten werken.
Maar dat wil nog wel eens verschillen bij hardware :).

Maar is het prijs verschil van de handset netzo groot als van de telefoon zelf dan ?

Want als het 10 euro verschil is dan heb ik zoiets van: koop hem lekker in nederland hoef je ook niet moeilijk te gaan doen bij eventuele garantie.

Verwijderd

129 euro bij Media Markt en bij Correct in Rotterdam.

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11-2025
Op dinsdag 11 juni 2002 22:44 schreef Barbapapa het volgende:
129 euro bij Media Markt en bij Correct in Rotterdam.
94 euro bij www.mediaran.de en voor 120 euro heb ik de Micro versie... Deze werkt als het goed is ook op dit basisstation.... Anyway: de gewone scheelt dus 35 euro oftewel 77 in goede ouderwetse guldens..... Kan je best weer wat leuks voor doen :)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb ook zo'n Duitse set, maar dan iets ouder (zowel centrale als handset, scheelde toen iets van 300 NLG). De nummerweergave op zich werkt goed bij mij, maar 'het' onthoudt niet wie er heeft gebeld. Met andere woorden: op een NL set zie staan wie je heeft gebeld, als je het gesprek hebt gemist, en dat heb ik bij die Duitse set niet.
Voor de rest niets mis mee! :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||