Nieuwe monitor kapot? Of brakke GPU?

Pagina: 1
Acties:

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik heb laatst een Iiyama Visionmaster 452 19" gekocht. Prachtig ding al zeg ik het zelf. Maar ik begin me steeds meer te ergeren aan "springende pixels" :(

Als je goed kijkt zie je dat de pixels heen en weer trillen als het ware. Vooral met mijn resolutie (1600x1200) zie je dat goed met teksten.

Zal dit de monitor zelf zijn of gewoon mijn video kaart? Het is een Viper V770 TNT2 32Mb.

Ook vind ik het vreemd dat ik niet die horizontale schaduwen op me scherm heb. Iedereen die ik ken met deze monitor heeft dat wel. Ook in het boekje van mijn monitor stond het beschreven. En als je van bovenaf langs het scherm kijkt zie je ook dat het beeld weldegelijk een bolling heeft en dat er alleen een platte plaat glas overheen zit. Kan het niet zijn dat ik opgelicht ben? Dat ik een ouder model heb met een 452 kap eroverheen ofzo?

• LeonM
Nog ff wat meer info: Ik draai windows XP met de laatste detonator drivers. Andere versies hielpen niet. Ik heb de kabel al nagekeken of deze goed vast zat en een lagere resolutie lost het probleem ook niet op.

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op dinsdag 11 juni 2002 22:41 schreef LeonM het volgende:
Nog ff wat meer info: Ik draai windows XP met de laatste detonator drivers. Andere versies hielpen niet. Ik heb de kabel al nagekeken of deze goed vast zat en een lagere resolutie lost het probleem ook niet op.
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

je hebt ook een Edit knop :9

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• LeonM
Op dinsdag 11 juni 2002 22:46 schreef Voodoo_man het volgende:

[..]

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

je hebt ook een Edit knop :9
Snap dan dat ik stieken loop te kicken :P :+

• LeonM
Op woensdag 12 juni 2002 09:05 schreef LeonM het volgende:

[..]

Snap dan dat ik stieken loop te kicken :P :+
Net zoals nu :P

Maar weet niemand hier iets over. Ik vind het maar vreemd zo :? :?

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:48

JWO

Op woensdag 12 juni 2002 23:17 schreef LeonM het volgende:

[..]

Net zoals nu :P

Maar weet niemand hier iets over. Ik vind het maar vreemd zo :? :?
zal wel een brakke videokaart zijn..

• wkunee
  • Niet online
weet haast zeker dat het je videokaart in combinatie met drivers en bios instellingen is..probeer eens detonator 21.85 niet de snelste maar wel de stabielste voor mij oja en zet je voltage van je videokaart iets hoger of lager..niet teveel

Verwijderd

Probeer eens een andere videoplank zou ik zeggen.
Of heb je speakers naast je monitor staan?

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Heb je geen andere videokaart en monitor om te testen waaraan het ligt?

Specs

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 23:13

4VAlien

Intarweb!

ik neem aan dat de RAMDAC het gewoon niet trekt? dus gaat de refresh rate omlaag en wordt het beeld minder stabiel. Als er in 800x600 nix aan de hand is dan moet je toch naar een kaart met snellere RAMDAC

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 23:13

4VAlien

Intarweb!

Over die monitor.. De laatse keer dat ik een iiyama kocht ('99 ofzo) waren er 2 versies, de platte en de bijna platte, kweenie of dat inmiddels veranderd is

• wkunee
  • Niet online
nou ik had zelf ook flink last van die springende pixels en polygonen...heb een geforce2mx400...voltage in bios gezet naar E A...stuk beter.nadruk op beter...maar is zeer driver gevoelig..
heeft iemand zin by the way om mijn topic "Na poosje geen beeld in 3d spellen" omhoog te schoppen door wat zinnigs erin te zeggen, want ik baal er best wel van

Verwijderd

Ik heb geen ilyama ook geen nvidia kaart,maar een Radeon7500 en een op (volgens opgaaf)een samsung gebaseerde 19"flatscreen monitor van de Lidle.
Sinds kort heb ik precies hetzelfde euvel als je goed kijkt zie je vooral in Html achtige textweergaves de letters heen en weer golven van links naar rechts.
Met afbeeldingen en kladblok bestanden is het niet.
Met mijn andere PC met wel een Nvidia TNT2 kaart heb ik er geen last van met deze monitor(of je ziet het gewoon niet door de veel minder scherpe weergave)Ik zit zelf te denken dat het door statische electriciteit komt,mogelijk veroorzaakt door de koeler op de videokaart of door de vele kastventilatoren die ik heb of via de altijd aangesloten sVideo kabel op de TV.

Iemand anders nog suggesties of ideeen hierover?

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:04

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Wat ik in dat soort situaties doe is de monitor even aansluiten op een andere PC. Als je zelf maar 1 PC hebt, dan vraag je het aan de buren of op werk/school (wat je ook doet ;) ).

Als je dat doet dan zie je of het probleem zich ook voordoet als je de monitor op een andere PC aansluit en kun je dus zien of het probleem aan je computer(videokaart) ligt, of aan je monitor.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Welke refreshrates gebruik je dan? 1600x1200@60hz kan knap irritant zijn, misschien bedoel je dat ook wel met 'springende pixels'...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• LeonM
Op woensdag 12 juni 2002 23:49 schreef MadMarky het volgende:
Welke refreshrates gebruik je dan? 1600x1200@60hz kan knap irritant zijn, misschien bedoel je dat ook wel met 'springende pixels'...
1600x1200 @ 73 Hz (volgens het boekje moet dat 75 zijn)
Op woensdag 12 juni 2002 23:21 schreef Hemperor het volgende:
Probeer eens een andere videoplank zou ik zeggen.
Of heb je speakers naast je monitor staan?
Nee geen boxjes, maar met me oude 15" had ik hier nooit last van.

Verwijderd

Ik heb wel pas een nieuwe geluidskaart die eigenlijk beetje te heavy is voor mijn speakers die idd.(wist wel dat het problemen kon geven,naar nooit last van gehad)naast links,rechts van mijn monitor staan.Heb ze nu uitgezet(staan meestal uit) maar probleem blijft.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:04

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Op woensdag 12 juni 2002 23:49 schreef MadMarky het volgende:
Ik heb ook de vmp452 en als (ik zeg als, want ik draai 1280x1024 ;) ) ik em op 1600x1200 zet heb ik geen last van springende pixels.

Ik heb hier een Matrox G400 MAX 32mb.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Het kan trouwens ook zijn dat je een adapter oid bij je monitor hebt.
Toen ik de adapter van m'n boxen op m'n monitor legde ging 't beeld ook trillen als een vibrator :D

Specs

Verwijderd

Bij mij gaan de zijkanten van m'n beeldkanon alleen trillen als de telefoon gaat. :7

Verwijderd

gewoon je refresh rate iets lager zetten...hielp bij mij ook :)
Pagina: 1