Toon posts:

Plaatsing brander en dvd-speler tov hdd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg vrijdag een brander (lite-on 32x) binnen die ik deze pc wil gaan inbouwen.

Ik zit echter ff te denken wat de beste plaatsing is ivm met warmteafgifte en beschadiging andere onderdelen.

Op het moment zit het zo:

1 dvd-rom
2 leeg
3 leeg

4 diskette drive
5 idem slot maar met hdd erachter

Brander op 2 zou dvd kunnen beschadigen, brander op 1 zou betekenen dat er boven de brander nauwelijks ruimte is voor warmte afgifte. Brander op 3 en dvd op 1 zou hdd kunnen beschadigen (ruimte tussen brander en hdd is dan maar 4 cm. Brander op 2 en dvd-rom op 3 zou tijdens dvd kijken hdd teveel op kunnen warmen.

Wat is de beste keus ?(op een grotere kast na...)

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:03

OMX2000

By any means necessary...

Ik weet niet hoe het met Lite-on zit, maar ik merkte bij mij Plextor 40x speed brander dat de schijfjes er niet warm uitkwamen... Dus ik weet niet of branders nog wel zo ontzettend warm worden.

Anyway... Ik zou de brander gewoon op 3 zetten... MOet volgens mij geen probleem opleveren voor je HD...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat mijn hdd dan niet gebakken wordt, maar naast de stralingswarmte zal er ook wel warme lucht opstuigen.

Extra vraagje, wat kan ik beter als primaire slave instellen naast de hdd, mijn half jaar oude dvd-rom of deze brander? Met in achterhoofd dat de snelheid van de hdd niet wordt geremd. On-the-fly branden zal zelden voorkomen, dus daardoor word ik niet beperkt.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:03

OMX2000

By any means necessary...

Brander als master op de secondaire poort, samen met de DVD speler...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op dinsdag 11 juni 2002 23:46 schreef OMX2000 het volgende:
Brander als master op de secondaire poort, samen met de DVD speler...
vergeet dan niet de Dvd op slave te zetten :P want hier staat dat je ze beide op master moet zetten :P