Toon posts:

Vraag over OC-tools

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar al die overklok tools zoals Powerstrip en Nvmax hun instellingen opslaan. In het register van windows of in de bios van de vidkaart.
weet iemand dit mischien?
bvd

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:58
Niet in het bios van de kaart in iedergeval, dan zou namelijk na een reboot de kaart gewoon weer overclocked zijn en dat is met dit soort tools niet zo.

Vaak slaan dit soort programma's deze instellingen op in het registry of in een ini file of iets dergelijks.
Bij mijn eigen tweaker (Radeonator, voor de ATi Radeon) doe ik dat in een ini file.

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
www.guru3d.com/rivatuner
opengl,direct3d instellingen worden in het register opgeslagen, echter met de nieuwe versie kan je of de mem en core speeds of in het register zetten of je bios aanpassen :D

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:37
jah maar een nadeel van in de bios opslaan is dat als je te ver gaat je vid kaart verneukt is ;)

of is dat trug te zetten??

https://printcraft3d.nl

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Op dinsdag 11 juni 2002 23:44 schreef Greetoz het volgende:
jah maar een nadeel van in de bios opslaan is dat als je te ver gaat je vid kaart verneukt is ;)

of is dat trug te zetten??
Je zou het terug kunnen zetten door met een PCI kaart of zo te booten en dan terug te flashen. Maar het is wel een beetje dom als je er een bios in flasht die te hoge clockspeeds heeft. Je moet het altijd eerst een tijdje getest hebben met een normaal tooltje (PowerStrip, NVmax, oid.) en dan gaan flashen. Zo heb ik mijn Asus V8440 (hee, die heb jij ook ;) ) geflasht naar 310/660 en het draait perfect :)