Toon posts:

[Access 97] Verwijzen naar waarde van keuzelijst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik een keuzelijst in een formulier om het aantal rijen waar een bepaalde conditie zich voldoet weer te laten geven. Afhankelijk van die waarde moet een knop beschikbaar zijn of niet, dus enabled.

Maar ik kan niet die waarde van die keuzelijst gebruiken.

Dus een simpel if statement als:
code:
1
2
3
4
5
if keuzelijst > 0 Then

knop.enabled = True

End If

werkt niet. Op zichzelf wel logisch, omdat je die keuzelijst nog niet hebt geselecteerd. Maar die keuzelijst bevat maar 1 rij, de count, het antal rijen.

Kan ik dan wel op de een of ander manier bij het opstarten van het formulier die ene waarde selecteren (en daarna die knopcheck uitvoeren) of moet ik naar een argument van die keuzelijst vewijzen om de waarde vand ie keuzelijst te kunnen opvragen.

Ik heb al gepropbeerd naar de value argument van de keuzelijst te verwijzen, en andere argumenten ervan, maar daar krijg ik ook niet de gewenste waarde terug.

• Feyd-Rautha
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
In vb heb je zoiets als boundtext en boundcolumn. Maar in Access weet ik niet of je dat hebt

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
bijna goed.... je moet keuzelijst.value gebruiken en de afhankelijke kolom moet uiteraard wel het nummer zijn en niet iets anders.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 08:17 schreef Toink het volgende:
bijna goed.... je moet keuzelijst.value gebruiken en de afhankelijke kolom moet uiteraard wel het nummer zijn en niet iets anders.
Ach, inderdaad. Ik dacht, die keuzelijst bestaat toch maar uit 1 colimn en 1 rij, dus dan snapt ie wel welke ik bedoel.

Maar dit werkt nu:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
If lijstaantaluitslagen.Column(0, 0) > 0 Then