Doe dan maar 2x 30
Als je toch veel geld uitgeeft aan een RAID configuratie, dan meteen goed uiteraard. 15-30 Gieg heb je al aardig snel volzitten
Als je toch veel geld uitgeeft aan een RAID configuratie, dan meteen goed uiteraard. 15-30 Gieg heb je al aardig snel volzitten
Je moet rekenen op zo'n 3,4 MB per seconde (of was het nu 4,3? meer is het zeker niet). In principe heb je dan om 45 minuten beeld op te slaan dus ongeveer 10 GB nodig.
1 x 30 zou genoeg moeten zijn, maar 1x 30 en 1 x 15 is al prima. 2 x 30 is natuurlijk altijd lekker, maar het hoeft niet, tenzij je ook veel spelletjes speelt.
Succes. (Wat voor camera heb je (zorg dat je zowel DVin als DVout hebt)
Raid is niet heel erg belangrijk denk ik, kost alleen maar meer. (ik moet wel toegeven dat ik van raid weinig weet, maar voor huis tuin en keukengebruik kun je dat geld beter uitsparen voor leukere dingen)
1 x 30 zou genoeg moeten zijn, maar 1x 30 en 1 x 15 is al prima. 2 x 30 is natuurlijk altijd lekker, maar het hoeft niet, tenzij je ook veel spelletjes speelt.
Succes. (Wat voor camera heb je (zorg dat je zowel DVin als DVout hebt)
Raid is niet heel erg belangrijk denk ik, kost alleen maar meer. (ik moet wel toegeven dat ik van raid weinig weet, maar voor huis tuin en keukengebruik kun je dat geld beter uitsparen voor leukere dingen)
Hop,hop,hop!
Wekkel,
de raid is/wordt een omgebouwd ultra66-kaartje die hier toch maar stof ligt te verzamelen....
basset,
het is een JVc GR-DVL107 mèt DV in&out
ik wacht alleen nog op mijn Miro Studio DV firewire kaartje.... (besteld bij een klein webwinkeltje:(
)
1x30 (DTLA-307030) is ong. 500,-
2x15 (DTLA-307015) is ong. 650,-
dus de extra investering valt wel mee
de raid is/wordt een omgebouwd ultra66-kaartje die hier toch maar stof ligt te verzamelen....
basset,
het is een JVc GR-DVL107 mèt DV in&out
ik wacht alleen nog op mijn Miro Studio DV firewire kaartje.... (besteld bij een klein webwinkeltje:(
1x30 (DTLA-307030) is ong. 500,-
2x15 (DTLA-307015) is ong. 650,-
dus de extra investering valt wel mee
Verwijderd
Voor een uurtje DV heb je ongeveer 20 Gig nodig, ALLEEN om te capturen...daarna komen er nog de bewerkingen tussen!!! Zo'n dullig beginstukje(zwart beeld met tekstje) van een paar sec kan zomaar oplopen tot bijna een gig!! Nog een tip...koop voor het videobewerken een aparte harde schijf die op een aparte IDE poort wordt aangesloten, ATA 66 en 7200 RPM is voldoende voor schokvrij beeld, maar sneller is beter!
Succes ermee.
Succes ermee.
Verwijderd
zou wel een 7200rpm schijven nemen anders verlies je best veel. (of was dat nou alleen bij analoog capturen?)
Verwijderd
Oh ja...IBM RULES! En geven ook nog eens weinig warmte ontwikkeling! (zeker wanner je een AMD proc hebt is het perfect!!)
Verwijderd
Het is 250 mb per minuut dus 60x250=1,5gig per uur. Dan heb je dus alleen een avi file.
Daarbij komen dan meestal nog losse stukjes film en geluid enz.
Als je een paar projectjes tegelijkertijd hebt vreet het natuurlijk snel je ruimte op, dus ik zou voor de 2x 30 gaan.
En inderdaad in elk geval 7200rpm.
Ik gebruik zelf naast 2 scsi schijfjes 2 maxtor Diamond Max schijven en daar ben ik heel tevreden mee
Daarbij komen dan meestal nog losse stukjes film en geluid enz.
Als je een paar projectjes tegelijkertijd hebt vreet het natuurlijk snel je ruimte op, dus ik zou voor de 2x 30 gaan.
En inderdaad in elk geval 7200rpm.
Ik gebruik zelf naast 2 scsi schijfjes 2 maxtor Diamond Max schijven en daar ben ik heel tevreden mee
Verwijderd
euh je maakt een grove reken fout 60x250= 15GB niet 1,5GB!
Maar ik zou voor 2x30GB gaan anders zit je bij een beetje video al weer te kloten.
Veel succes en nem inderdaad die IBM DTLA schijven: snel weinig warmte en grote buffer.
Maar ik zou voor 2x30GB gaan anders zit je bij een beetje video al weer te kloten.
Veel succes en nem inderdaad die IBM DTLA schijven: snel weinig warmte en grote buffer.
Pagina: 1