Toon posts:

problemen met Canon digitale camera

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Powershot S30 aangeschaft, vervolgens volgens boekje Zoombrowser geinstalleerd en vervolgens de twain driver voor de USB. Computer lijkt Driver te herkennen, maar bij import opdracht verbinding camera - computer blijft computer hangen, en herkent ie de camera niet.
Bij buurman, die ook onder win98 draait lukte installatie direct.
logitech dual optical muis op USB werkt prima.
Lijkt dit een windows probleem? wie heeft suggesties?

alvast bedankt!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:50

OMX2000

By any means necessary...

is je machine overgeklokt? Het zou kunnen zijn dat je USB poort dan niet genoeg stroom krijgt aangeleverd... Probeer dus eens even je muis los te koppelen, en dan de powershot aan de usb kabel hangen...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

Topicstarter
thx voor de snelle reply.

machine is op geen onderdeel overclocked, kan het wel ff proberen maar denk dat dit niet het probleem is...

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 12:57
Missschien een nieuwe installatie van windows proberen. Heb je een moederbord met een via chipset, dan ff de nieuwe 4in1 drivers van Via installeren.

Wel een mooie camera btw.

Verwijderd

Topicstarter
hebben het zonder de usb logitech muis geprobeerd maar hij herkent de driver gewoon niet. Het moederboard is een abit BH6 (ja een oudje ja ;) weet niet wat vor chipset deze heeft, helaas niet zo'n ongeloofelijke kenner, maar is wel een errug mooie camera ja...

Windows opnieuw installeren is eigenlijk de laatste optie omdat ik dan ook een nieuw moederboard processor en geheugen wel hebben, is dit echt de enigste mogelijkheid???

Verwijderd

Sluit je hem aan via een hub?
Probeer eens direct in de pc. ( Niet via een USB HUB !!!!! )

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Gebruik je Windows XP? SOms helpt het om d eautomatische detectie van USB apparaten even uit te schakelen. Weet niet precies hoe dat zit.

Anders kun je altijd nog een kaartlezer kopen, werkt uiteindelijk VEEL makkelijker.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• OMX2000
  • Laatst online: 16:50

OMX2000

By any means necessary...

ik ben geen voorstander van opnieuw windows installeren...

Maar als je dus je muis loskoppelt dan herkent hij hem nog niet. En je hebt ook je computer niet overgeklokt, dus het zou in theorie geen stroom probleem kunnen zijn.
Het is dus een moederbord met een intel BX chipset... Misschien de nieuwste Intel BX driver installeren...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

Topicstarter
IK gebruik geen hub hij zit al rechtstreeks aangesloten op de pc en ik gebruik ook geen win xp maar 98.

Hmm zal is ff naar die BX driver kijken thx!

• _MB_
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik zou inderdaad ff kijken voor zo'n card-reader. dat werk echt ideaal. Veel makkelijker dan via de camera. en die reader vind hij zoiezo.

-reader is sneller
-scheeld batterijen cam.
-is gewoon een soort floppy drive.
-kost ong 23 euro.

succes.

Canon Digital Ixus V2

Verwijderd

Topicstarter
Zou je me een hint kunnen geven wat voor type kaartlezer ik waar kan halen, want zo'n kaartlezer doet bij mij helaas geen belletjes rinkelen :'(

• _MB_
  • Laatst online: 25-10-2024
kijk ff op www.informatique.nl ===> Producten ====> Flash geheugen & Card-readers ====> Dane-Elec Flash geheugen readers/writers ====> en dan heb ik de 1st gekocht. Degene van € 23,-. Die is met snoer en met usb aansluiting. Werkt ideaal. Succes.

Afbeeldingslocatie: http://shop.informatique.nl/pictures/135104.gif

Canon Digital Ixus V2

• Johnny
  • Laatst online: 16:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb deze:

Afbeeldingslocatie: http://217.77.143.29/~martin/johnny/media/miniflash.jpg

Hij kost even duur als andere kaartlezers maar heeft wel een bijgeleverde cradle waardoor hij niet over je bureau gaat schuiven. Ook het korte snoer (verlengsnoer bijgeleverd) en het kleine formaat maken hem ongelofelijk draagbaar, kan hem overal zo inpluggen dus even wat betsanden op een laptop pleuren of naar m'n werk meenemen om daar even het mp3 archief te plunderen is zo gedaan.

http://www.sitecom.com/showproduct.asp?PID=363

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
thx MB en Johnny, ik zal me er is ff in verdiepen...

• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:31
ik heb precies hetzelfde mobo als jij hebt, en dat is echt een ongelovelijk gammel mobo. Heb al verschillende keren gedonder gehad met onder andere USB-devices. ik zou zeggen dat het aan je mobo ligt, maar met zekerheid durf ik het niet te zeggen, omdat ik er iig wel ANDERE digicams aan kan hangen, maar de S30 nog niet geprobeerd...

een kaartlezer is een soort externe floppydrive. Je peutert je geheugenkaartje uit je digicam en stopt ehm in die kaartlezer

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it

• digitri
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

digitri

here and now

ideetje:
druk ff cntrl+alt+del en kijk in het lijstje of "Stimon" aanwezig is.
zo ja, zeg ik dag.. ;)

zo nee, kan dat het probleemetje zijn.
w98 heeft Stimon.exe nodig voor usb scanner's&camera's verbindingen.
hij moet in c:\windows\system wezen en door het register geroepen op:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
sleutel/gegevens zijn:
StillImageMonitor ... "C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE"

misschien.... 8-)

• juanp
  • Laatst online: 31-12-2025
he dat is interessant :)

• Sturmovik177
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-03 16:59

Sturmovik177

Vroem

(Zie sig voor specs)

Ik heb sinds een paar dagen ook een S30 en volgens mij verneukte Zoombrowser 3.2 m'n patities want ik kon bij het instellen van het te saven directory alleen maar in de C: schijf terecht terwijl ik de HD in meerdere patities heb verdeeld. Als ik Mijn Computer opende ging XP de hele tijd alleen maar zoeken/scannen naar de inhoud. Werd ik niet blij van.

Bovendien werkt de Remotecapture 2.1 niet, want als ik het eenmaal opgestart heb en met preview aan met het witbalans speel loopt het programma vast en wil na opnieuw opstarten niet meer werken. Tenzij ik een reboot doe, dan begint het verhaal weer van voor af aan. Geen webcam-achtige snapshots dus. :{

Ik heb al het software eraf geflikkerd, alleen de USB WIA driver heb ik er nog op staan voor fotosoep die het kan importeren. Duurt langer, maar ik wil m'n hele installatie niet laten verneuken door een programma die gelijk ook maar even XP in de war schopt.

Mooie camera wel, goed voor uren speelplezier. :)

Oink

• Aphex
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-11-2025
wat je ook kan proberen is een ander programma gebruiken zoals: Downloader v1.4 van Breeze Systems

PC specs

Verwijderd

Zitten de usb poorten op je pc ana de voorkant of achterkant
als ze voorop zitten dan fungeren ze nog als hub en dan kan het zijn dat canon usb apparaten niet werken.
Pagina: 1