Toon posts:

compile fouten bij HNU Ghostscript

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg heel veel compile fouten als ik GNU Ghostscript ga compilen. Ik doe precies wat er in de handleiding staat op hun website. Heeft iemand mischien dezelfde problemen gehad? Zo ja, hoe zijn die opgelost?

edit:

Ik heb redhat 7.1, kernel 2.4.2-2 en gebruik Gnome
Ghostscript is versie 6.53

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 23:01

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

En welke fouten waren dat dan zoal? 'Heel veel fouten' is nogal een wijd begrip :). Zou je de precieze foutmeldingen kunnen plakken, aangezien die altijd het meest duidelijk zijn?

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
vooral de volgende foutmelding:
warning: suggest hiding #pragma from traditional C with an indented #

Hoe knip en plak je vanauit een terminal? Dan kan ik meerdere fouten hier posten.

Volgende:
warning: traditional C rejects automatic aggregate initialization

weer eens:
warning: cast discards qualifiers from pointer target type

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Uit een console kun je een dump maken met 'screendump > /mijn/bestand', waarna je de inhoud van /mijn/bestand weer kunt copy'n'pasten in je X-omgeving.

edit:

Hmm, Redhat...wat is de uitvoer van 'gcc -v'? Als je versie 2.96 gebruikt dan is dat mogelijk het probleem.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 21:14 schreef odysseus het volgende:
Uit een console kun je een dump maken met 'screendump > /mijn/bestand', waarna je de inhoud van /mijn/bestand weer kunt copy'n'pasten in je X-omgeving.
niet gelukt, ik krijg wle het bestand maar als ik hem open in X dan staat er niks in
Hmm, Redhat...wat is de uitvoer van 'gcc -v'? Als je versie 2.96 gebruikt dan is dat mogelijk het probleem.
I kheb inderdaad 2.96. Deze zal i kdus blijkbaar moeten updaten. Kan iemand snel ff een linkie geven?

Verwijderd

"warning" kan je gewoon negeren. pas bij "error" moet je je zorgen gaan maken. lijkt er dus op dat je compile gelukt is...

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

'setterm -dump -file /mijn/bestand' is een andere manier om de inhoud van je console in een bestand te krijgen, misschien werkt die beter...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die nieuwe GCC gecompiled en geinstalleerd maar als ik gcc -v intype zie ik nog steeds v2.96 staan.

Wat doe ik verkeerd?

Ik heb dit gedaan:
./configure
make
make install
reboot

Verwijderd

In RedHat 7.1 is de compiler wel goed. RH 7.0 had een slechte 2.96 compiler.
Als je je echt zorgen maakt kun je de compiler van 7.3 installeren. Dit is ook 2.96, alleen een verbeterde versie.
Ik zou niet gaan rommelen met 2.95 of 3.1 als je maar half weet wat je doet. Dat is gewoon niet handig, het zal je juist meer problemen geven.
Op dinsdag 11 juni 2002 21:18 schreef behindthesofa het volgende:
"warning" kan je gewoon negeren. pas bij "error" moet je je zorgen gaan maken. lijkt er dus op dat je compile gelukt is...
Hmm, dit lijkt me wel een goed antwoord.
Je hebt warnings, maar heb je ook errors?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 08:15 schreef MarcelP het volgende:
In RedHat 7.1 is de compiler wel goed. RH 7.0 had een slechte 2.96 compiler.
Als je je echt zorgen maakt kun je de compiler van 7.3 installeren. Dit is ook 2.96, alleen een verbeterde versie.
Ik zou niet gaan rommelen met 2.95 of 3.1 als je maar half weet wat je doet. Dat is gewoon niet handig, het zal je juist meer problemen geven.
[..]

Hmm, dit lijkt me wel een goed antwoord.
Je hebt warnings, maar heb je ook errors?
Alleen warnings, dan wis ik de nieuwe gcc weer.
Pagina: 1