P4 voeding: schakelaar

Pagina: 1
Acties:

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Vanmiddag een voeding gekocht die stiller is dan die er nu in zit. Volgens de verkoper. Omdat ik nogal haast had, keek ik niet goed naar de stekkers. Zit er zo'n klein vierkant stekkertje op. Na wat searches op GOT denk ik dat het een p4 stekker is - dat staat iig ook op de voeding: pentium iv & pfc.

Alleen heb ik geen P4 MoBo ... ik heb een P3 / Aopen MX33. In mijn kast zit zo'n grote schakelaar met 4 draadjes met lipjes d'rin.

Wat moet ik doen? Teruggaan? Of een andere schakelaar voor mijn kast versieren?

==
hoi

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
de voeding heeft niks met je power schakelaar te maken met atx.

die p4 aansluiting is gewoon extra en als je geen aansluiting op je mobo hebt sluit je hem gewoon niet aan dus.

Verwijderd

Precies

• Eusebius
  • Niet online
Ok. Merci.

Maar hoe zet ik mijn pc dan aan ... er is geen kabel voeding > stekker.

BTW, waar is p4 stekker dan goed voor? 2*0, 2*12?

==
hoi

• smvs
  • Niet online
die p4 stekker is voor extra power voor bijvoorbeeld een athlon cpu of voor iets anders op je mobo (verschilt per fabriekant hoe die stroom gebruikt wordt)

een atx pc zet je aan door even contact de maken tussen de power sw pinnetjes op je mobo. met de schroevendraaier dus als je geen atx kast hebt. als je wel een atx kast hebt moet je de power sw kabel er op aan sluiten (klein en dun)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 21:14
Op dinsdag 11 juni 2002 21:14 schreef smvs het volgende:
die p4 stekker is voor extra power voor bijvoorbeeld een athlon cpu of voor iets anders op je mobo (verschilt per fabriekant hoe die stroom gebruikt wordt)

een atx pc zet je aan door even contact de maken tussen de power sw pinnetjes op je mobo. met de schroevendraaier dus als je geen atx kast hebt. als je wel een atx kast hebt moet je de power sw kabel er op aan sluiten (klein en dun)
Athlon gebruikt ze nog niet :). Het is toch ook een pentium 4 stekker.

• Eusebius
  • Niet online
Lijkt me niet zo handig om elke keer met een schroevendraaier onder mijn buro te gaan zitten klooien ... :) Kan wel leuk vuurwerk & haar opleveren.

Ik heb dus geen ATX kast. Huh? toch wel ..? Na, nu begin ik zelf te twijfelen ... zo dan maar eerst ff kijke ... die kleine / dunne aansluiting is naar ik aanneem mobo > powerswitch.

smvs: tnx vr uitleg

==
hoi

• smvs
  • Niet online
Op dinsdag 11 juni 2002 21:17 schreef Termi het volgende:

[..]

juist wel. die dingen zitten er bij veel athlon mobo's op hoor.

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
Deze aansluiting wordt door zowel Athlons als P4's gebruikt, deze heet danook niet P4 stekker, maar ATX 12V, dit is een extra aansluiting voor de 12v en zit idd ook op sommige athlon mobo's :)

If it ain't broke, fix it till it is...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op dinsdag 11 juni 2002 21:17 schreef Termi het volgende:

[..]

Athlon gebruikt ze volgens mij wel.

http://www.tyan.com/products/html/tigermpx.html hier bijvoorbeeld.

(ok, is dan wel een serverboard wat niet iedereen in zijn systeem zal hebben...)

• Eusebius
  • Niet online
He guys,

Heb effe net mijn kast opengeschroeft en wat blijkt ... de pw-switch loopt gewoon via de mobo ... beetje dom dat ik dat niet wist :( maar goed, voeding zit erin, is een stuk stiller. Nu nog een andere fan voor mijn PIII/600, bekleden en dan maar elke keer kijken ofíe wel aanstaat :)

bedankt voor de hulp.

==
hoi

Pagina: 1