win xp en 2000 netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:51
Ik heb 1 oude comp met win 2000 erop en mijn "nieuwe" comp met win xp erop. Eerst had ik op mijn "nieuwe" comp win 2000 <---> 98 dualboot en nu heb ik 2000<----> xp. Alles werkt goed behalve mijn netwerk.

Ik heb tussen de twee comps een hub staan waar ook een kabelmodem aanhangt. Eerst deed et netwerk et wel maar met win xp niet meer. Als ik bijv. probeer te printen vanaf mijn oude comp naar een printer die aan min nieuwe hangt zegt ie dat ik geen rechten om te printen l:

Mijn "nieuwe"comp kan mijn oude ook niet vinden maar andersom wel :?

Last.fm
Films!

• Sv3n
Iemand plz want ik kom er niet meer uit. Met win 2000 geeft win dezelfde melding bij het printen (allebei de systemen geboot in win 2000).
Ik weet zeker dat ie het eerst wel deed ik snap er niks meer van :?

Last.fm
Films!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
Gastacount activeren, wil soms wel eens helpen, anders handmatig users aanmaken en toegang geven.

edit: na 1 uurtje kicken word niet opprijs gesteld!

• Sv3n
Mijn gastaccount is heb ik geactiveerd.

Last.fm
Films!

• Sv3n
*kick*

Last.fm
Films!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Heb je de rechten van de printer al es bekeken ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Sv3n
Ik heb dus eens wat rondgekeken op internet over win xp netwerken. Ergens las ik dat op de wi xp cd het netbui protocol stond ik dat dus geinstalleerd. Bij win 2000 was dat al geinstalleerd maar nu zien ze elkaar nog niet :(

mijn situatie is dus als volgt:

kabelmodem ----> hub -------> win xp comp
..............................-------> win 2000 comp

Het ligt niet aan de kabels ofzo want op allebei doet internet het goed. Wat ik ook al geprobeerd heb is om een clientdiskette te maken maar das alleen voor win 98 en me.

Ik heb dualboot dus ik weer eens opestart in win 98 die clientdiskette erin gedaan. nog niets :(

iemand nu nog een idee?

Last.fm
Films!

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Op alle 2 de pc's een gebruiker aanmaken met de logingegevens van de andere pc, en die natuurlijk rechten geven op de printer. ;)

• Sv3n
Op zondag 16 juni 2002 10:26 schreef Gert het volgende:
Op alle 2 de pc's een gebruiker aanmaken met de logingegevens van de andere pc, en die natuurlijk rechten geven op de printer. ;)
Hoe doe ik dat percies?

Last.fm
Films!

• Sv3n
Op zondag 16 juni 2002 10:26 schreef Gert het volgende:
Als de comps elkaar niet zien is dit dan wel de oplossing?

Last.fm
Films!

• Sv3n
*kick* alweer helaas

Last.fm
Films!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kicken *binnen* 24 uur is erg overbodig. De oplossing is gegeven, en hoe je een nieuwe gebruiker kan aanmaken is wel te vinden in windows help. Een beetje eigen initiatief is nooit weg.

Verder zijn er genoeg goede suggesties te vinden met de zoekfuncties als computers elkaar niet zien, dus gelieve die te gebruiken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.