Ik zit helemaal vast... de hele middag alleen maar bezig geweest om iets simpels te compilen, maar het lukt gewoon niet. Al gegoogled, maar alleen dezelfde vraag gevonden, nooit een nuttig antwoord.
Probleem: waar moeten kernelsources nou staan?
apt-get zet ze schijnbaar verkeerd neer, of mijn (standaard) gcc snapt 't niet.
De bedoeling is een device driver te schrijven, maar de meest simpele ( http://www.tldp.org/LDP/lkmpg/node11.html )stopt met compilen met schermen vol met regels als:
heb al wat met /usr/include/linux als symlink (het is normaal al een dir met headerfiles) zitten klooien, maar dat geeft alleen maar andere errors.
voor zover ik weet heeft apt-get de sources in /usr/src/kernel-source-2.2.17 gezet.
Ik heb een zelfgebouwde kernel (da's toen wel gelukt, waarom dat wel en dit niet?) omdat ik een dualcpu-met-maar-een-cpu-systeem heb.
* LEiPiE vraagt zich echt af waarom mensen altijd roepen dat Linux zo simpel is... geef mij gewoon een ontwikkelomgeving waar je amper commandline opties hebt (javac) of op een compile hotkey kan rammen
Probleem: waar moeten kernelsources nou staan?
apt-get zet ze schijnbaar verkeerd neer, of mijn (standaard) gcc snapt 't niet.
De bedoeling is een device driver te schrijven, maar de meest simpele ( http://www.tldp.org/LDP/lkmpg/node11.html )stopt met compilen met schermen vol met regels als:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| In file included from /usr/include/linux/fs.h:262,
from /usr/include/linux/capability.h:13,
from /usr/include/linux/binfmts.h:5,
from /usr/include/linux/sched.h:8,
from comchannel.c:8:
/usr/include/linux/hpfs_fs_i.h:5: parse error before `ino_t'
/usr/include/linux/hpfs_fs_i.h:5: warning: no semicolon at end of struct or union
/usr/include/linux/hpfs_fs_i.h:12: parse error before `:' |
heb al wat met /usr/include/linux als symlink (het is normaal al een dir met headerfiles) zitten klooien, maar dat geeft alleen maar andere errors.
voor zover ik weet heeft apt-get de sources in /usr/src/kernel-source-2.2.17 gezet.
Ik heb een zelfgebouwde kernel (da's toen wel gelukt, waarom dat wel en dit niet?) omdat ik een dualcpu-met-maar-een-cpu-systeem heb.
* LEiPiE vraagt zich echt af waarom mensen altijd roepen dat Linux zo simpel is... geef mij gewoon een ontwikkelomgeving waar je amper commandline opties hebt (javac) of op een compile hotkey kan rammen
Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber