Toon posts:

[c++/win32] Tekst externe Treeitem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onderstaande code is gebasseerd op http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q155895.

Met als verschillen:
-Het ipv de htreeitem met de opgegeven text terug te geven, wordt er een boolean teruggegeven die aangeeft of het opgegeven treeitem (of de root) de opgegeven substring bevat
-Het moet voor externe processen werken (ik wil dus op de text van een treeitem in een ander programma kunnen controleren)

Het probleem is dat de tekstbuffer (szBuffer) leeg blijft (:?) en hoop dat jullie weten wat er fout kan zijn of een beter idee hebben (ik ben me er bewust van dat VirtualAllocEx alleen onder NT4/2000/XP werkt)

Ik wil dit trouwens toepassen op Kazaa om de status van downloads/uploads uit te lezen voor hetvolgende progje: http://www.netsetup.nl/marcel/fta

Ik hoop dat er hier enkele mensen zijn die enigzins wijs uit deze code kunnen worden :) en mij ook nog kunnen helpen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
//---------------------------------------------------------------
// TreeitemContainsText
//
// Should return true if the specified (external) treeitem (by hWnd and hItem)
// contains the substring szItemName (but it does not, anyone know why?)
//---------------------------------------------------------------
BOOL TreeitemContainsText(HWND hWnd, HTREEITEM hItem,LPCTSTR szItemName)
{
    #define MAXTEXTLEN 256

// If hItem is NULL, use root item.
    if (hItem == NULL)
    hItem = (HTREEITEM)SendMessage(hWnd, TVM_GETNEXTITEM,TVGN_ROOT, 0);

char szBuffer[MAXTEXTLEN+1];

//initialize the local TVITEM struct
    TV_ITEM item;
    item.hItem = hItem;
    item.mask = TVIF_TEXT;
    item.pszText = szBuffer;
    item.cchTextMax = MAXTEXTLEN;

DWORD dwProcessId;

//get the process ID of hWnd
    GetWindowThreadProcessId(hWnd, &dwProcessId);

//open a handle to the remote process
    HANDLE hProcess = OpenProcess(PROCESS_VM_OPERATION | PROCESS_VM_READ | PROCESS_VM_WRITE, 0, dwProcessId);

//Allocate memory in the remote process's address space
    void *lpMem = VirtualAllocEx(hProcess, 0, 40, MEM_RESERVE | MEM_COMMIT, PAGE_READWRITE);
    void *lpMemtext = VirtualAllocEx(hProcess, 0, MAXTEXTLEN, MEM_RESERVE | MEM_COMMIT, PAGE_READWRITE);

//NOTE: The text data will be written at *lpMemtext .
    item.pszText = (char *)lpMemtext;

//Write the local TVITEM to the remote memory block
    WriteProcessMemory(hProcess, lpMem, &item, 40,NULL);

//Tell the treeview control to fill the remote TVITEM structure
    SendMessage(hWnd, TVM_GETITEM, 0, (LPARAM)(TV_ITEM FAR*)lpMem);

//Read the remote text string into our local array buffer
    ReadProcessMemory(hProcess,lpMemtext, szBuffer, MAXTEXTLEN, NULL);

//Free the memory in the remote process's address space
    VirtualFreeEx(hProcess, lpMem, 0, MEM_RELEASE);
    VirtualFreeEx(hProcess, lpMemtext, 0, MEM_RELEASE);
    CloseHandle(hProcess);

// Does the treeitem contain the text?
    if (strstr(szBuffer, szItemName) != NULL)
    {
        return true;
    }
    else
    {
        return false;
    }

}

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 15:15
[suggestie in het wilde weg]
Weet je zeker dat al je handles geldig zijn? (ofwel, wordt dat tree item daadwerkelijk gevonden en heb je bijv. wel rechten om bij in het geheugen van het andere process te rommelen).

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Verwijderd

Ik hoop dat er hier enkele mensen zijn die enigzins wijs uit deze code kunnen worden en mij ook nog kunnen helpen
Enge code die ook nog eens in andere programma's zit te rommelen... my favourite :)

Ik heb even wat zitten spelen met jouw code en zie zo snel eigenlijk niet wat er fout gaat. Ik heb je functie als volgt aangeroepen:
code:
1
TreeitemContainsText((struct HWND__ *)0x00020802, NULL, "blah");

(die handle is de handle naar de TreeView in een open staand explorer window)

En ben 'm daarna regel voor regel door gaan lopen. Je buffer wordt in mijn geval gevuld met de string "Desktop" dus je code lijkt te werken.

Gebruik je wel de window handle van de tree control in je target, en niet z'n main window ofzo? Ik kan me ook nog voorstellen dat 't fout gaat bij het doorlopen van de items in de tree control?

Verwijderd

Topicstarter
oh jee dat dacht ik al (dat de code in principe wel goed was) Hhad t nog niet getest, maar had al zo'n vermoeden. :(

Ik wil deze code gebruiken op Kazaa. En nog specieker op de systreeview32's van download en uploadtraffic (spy++ zegt dat het SysTreeView32's zijn). Maar schijnbaar zijn deze treeviews dus geen normale :'( en spugen ze geen tv_item uit (op de juiste plek)....

Ik kan de treeitems trouwens wel goed doorlopen (zie http://www.netsetup.nl/marcel/fta), maar wil nu ook de status van downloads en uploads weten...

Iemand enig idee hoe ik de tekst hiervan toch kan krijgen

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij nog een screenshotje van spy++ en kazaa voor de duidelijkheid....

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~amvelden/spy++.jpg

Verwijderd

Topicstarter
schopperdeschop

Verwijderd

Ik zou je er graag bij helpen, maar ik heb geen kazaa (en ben ook niet van plan het te installeren)...

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:59
Een beetje een nutteloze schop Qlone, vind je niet?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
als iemand nou ns gewoon een zinnig antwoord zou geven (ok misschien een beetje teveel gevraagd voor deze 'enge' code)

Verwijderd

Een beetje een nutteloze schop Qlone, vind je niet?
Als je 't als schop ziet, your call. Mijn bedoeling was om de topicstarter even te laten weten dat ik me er niet verder in ga verdiepen (was tenslotte de persoon die wel tijd in 't nalopen van die code heb gestoken)...
Pagina: 1