Toon posts:

[Debian woody] Installatie/dependancy probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer al heel de dag Debian te installeren via ftp, de basis installatie lukt de voorgekozen sets met programma's ook, maar gaan deze installeren krijg ik steeds dependency fouten. Ik installeer de sets Xfree (complete) en de New User Documentation.

Nu dacht ik zelf als ik nou eens alle sets ga installeren dat het dan is opgelost, maar dat lijkt mij wel iets te veel van het goede.

nog iets dat ik had gezien is dat als die sets met programma's worden gedownload, dat het stable/ potato packages zijn en niet die van woody??? heb al geprobeert een andere ftp source op te geven van woody maar die wordt niet accepteerd.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Op dinsdag 11 juni 2002 20:30 schreef Balthasar het volgende:
Ik probeer al heel de dag Debian te installeren via ftp, de basis installatie lukt de voorgekozen sets met programma's ook, maar gaan deze installeren krijg ik steeds dependency fouten. Ik installeer de sets Xfree (complete) en de New User Documentation.

Nu dacht ik zelf als ik nou eens alle sets ga installeren dat het dan is opgelost, maar dat lijkt mij wel iets te veel van het goede.

nog iets dat ik had gezien is dat als die sets met programma's worden gedownload, dat het stable/ potato packages zijn en niet die van woody??? heb al geprobeert een andere ftp source op te geven van woody maar die wordt niet accepteerd.
apt-get install nano

of een anderen editor die jij lekker vind werken en edit dan /etc/apt/sources.list

en verander de potato/ main naar woody/ main

of dergelijks moet je maar ff kijken, het wijst voorzichzelf
doe dan een apt-get update en dan install je wat je wilt :)

apt-get install xserver-xfree86

en dan een windowmanager naar keuze enzovoord

Verwijderd

Topicstarter
Ben dus niet bekend met heel linux maar wat jij hier beschrijft doe je dus nadat je de base install hebt gedaan, en dus niet verder gaat met packages installen tijdens de setup. (als je dus alleen je base systeem hebt draaien)

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 23:01

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Zie [topic=521552], de reacties vanaf 19.09u. Hij gebruikt standaard 'stable' in de sources.list en dat zou ook wel goed zijn als woody al gereleased was, maar dat is hij nog niet. Nu verwijst 'stable' nog naar Potato, met als gevolg dat je heel irritante effecten krijgt. Als je je sources.list wijzigt zoals daar aangegeven (kan met vi, nano, ae of zelfs cat) en even update dan werkt het vermoedelijk weer.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
thanx, ga weer ff klussen.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 23:10

deadinspace

The what goes where now?

Topictitel even aangepast.

zie [topic=319439/1/25] ;)

Verwijderd

apt-get build-dep kun je dependancies builden.
Pagina: 1