zoektocht naar cooler wordt obsessie!

Pagina: 1
Acties:

• lankras
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-01 15:40
Dit is niet de zoveelste "welke cooler moet ik nemen" vraag; mijn zoektocht naar een koeler begint obsessieve vormen aan te nemen >:)

Al maanden ben ik op zoek naar een cooler met niet eens zulke bijzondere eigenschappen, maar ik kan em niet vinden.

Ik zoek voor een Socket7 een cooler met aan weerzijden zo'n clip die je op 3 punten vast zet (één van de middelste punten is nl. gebroken en niet te plakken). Verder zitten de condensators zo dicht tegen de Socket, dat de heatsink niet groter dan 60 x 60 mm mag zijn. Gaten rond de Socket heb ik niet, dus een Alpha o.i.d. met bouten bevestigen is uitgesloten.

Das toch niet zo moeilijk zou je denken??? Nou, DUS WEL!!!

De nodige cooler fabrikanten sites heb ik al doorgespit. Ook heb ik de meeste topics van 'Afgebroken Sockets' van GoT van de afgelopen paar jaar wel gezien.

Er zijn wel coolers die in aanmerking komen, maar die hebben allemaal hun eigen problemen:

- Thermaltake Dragon Orb 3: is te 'laag' (fan raakt condensator)
- Coolermaster DP5-6H53: perfect, maar nergens meer te krijgen
- Neolec Freezer 2: te lage CFM voor een K6-2

en zo kan ik nog wel ff doorgaan.

Iemand misschien nog een idee?

Verwijderd

Koop een Neolec Freezer 2 en zet er een fan op met meer cfm.. ;)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Het is heel moeilijk om voor zo'n geval een goede cooler te vinden. Ik denk dat je het beste een cooler met 3 clipjes kunt nemen, en daar gewoon wat vanaf vijlen/zagen, zodat hij wel past.

• lankras
Op dinsdag 11 juni 2002 20:10 schreef Oeloe het volgende:
Koop een Neolec Freezer 2 en zet er een fan op met meer cfm.. ;)
Heb ik overwogen ja :)

Inmiddels wacht ik alweer heeeeeeel lang op antwoord van Neolec of er andere fans op dat ding geschroefd kunnen worden: kan namelijk niet bij alle coolers en van de foto op de website wordt ik niet wijzer....

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 10:55

BaRF

bijna kerst

hey volgens mij heb ik die coolermaster voorbij zien komen in het topic [topic=482968/1/25] !!!

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• lankras
Op dinsdag 11 juni 2002 20:11 schreef SH007 het volgende:
Het is heel moeilijk om voor zo'n geval een goede cooler te vinden. Ik denk dat je het beste een cooler met 3 clipjes kunt nemen, en daar gewoon wat vanaf vijlen/zagen, zodat hij wel past.
Deze post op GoT is inderdaad de laatste poging om een passende cooler te vinden; jouw suggestie is het volgende station 8-)

Verwijderd

/edit
Even serieus, ik heb zo een Senfu waterkoelingset en het koelblok daarvan zit vast op alle 3 de punten. Het is echter wel een vrij prijzige oplossing, maar misschien dat er ook andere (mogelijk goedkopere) bloks te vinden zijn

waterkoeling ?????? ;)

Verwijderd

Heb je Cooler Master al gemaild misschien hebben ze er toch nog 1tje over uit het stof kunnen halen... :)

• lankras
Op dinsdag 11 juni 2002 20:14 schreef BaRF het volgende:
hey volgens mij heb ik die coolermaster voorbij zien komen in het topic [topic=482968/1/25] !!!
:? dan ga ik nog es zoeken. Dat topic kwam namelijk niet boven als ik op inhoud naar 6h53 zocht...

• lankras
Op dinsdag 11 juni 2002 20:15 schreef CybErik het volgende:
Heb je Cooler Master al gemaild misschien hebben ze er toch nog 1tje over uit het stof kunnen halen... :)
Coolermaster heb ik inderdaad gemaild. Ik kreeg een keurig mailtje terug dat die cooler niet meer leverbaar is. Zelfs niet van achter de planken gevallen voorraad ;)

• lankras
Op dinsdag 11 juni 2002 20:17 schreef Rosse het volgende:
is deze taisol niets?:

http://www.taisol.com/CEK747092_intel.html
Thnx, maar zo te zien niet; die Taisol maakt namelijk alleen gebruik van de middelste bevestigingspunten...

• lankras
Op dinsdag 11 juni 2002 20:15 schreef nOOb2002 het volgende:
waterkoeling ?????? ;)
Waterkoeling heb ik overwogen ja, maar vind ik eigenlijk een te grote investering voor een oud K6-2 systeem die alleen als DivX speler gaat dienen.

Verwijderd

sorry, dan heb ik verkeerd geklikt, er staan er namelijk genoeg met goede klemmen op 3 punten, kijk zelf maar:

http://www.taisol.com/coolers.html

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14

Epsilon

Op dinsdag 11 juni 2002 20:22 schreef lankras het volgende:

[..]

Waterkoeling heb ik overwogen ja, maar vind ik eigenlijk een te grote investering voor een oud K6-2 systeem die alleen als DivX speler gaat dienen.
arctic silver adhesive is the word :)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Op dinsdag 11 juni 2002 20:22 schreef lankras het volgende:

[..]

maar dan is ie wel meteen mooi stil.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 10:55

BaRF

bijna kerst

Op dinsdag 11 juni 2002 20:16 schreef lankras het volgende:

[..]

:? dan ga ik nog es zoeken. Dat topic kwam namelijk niet boven als ik op inhoud naar 6h53 zocht...
kep net ff gekeken en idd, sorry het is de 7h53... |:(

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:58

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Lankras, volgens mij heb ik nog wel die clip van de DP5-6H53
Het koelblok zelf is al hergebruikt, maar de clip heb ik nog. ICQ maar als je interesse hebt...

EDIT: en in een willekeurig koelblok kun je met een ijzerzaag wel gleuven maken

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• lankras
Op dinsdag 11 juni 2002 20:24 schreef epsilon het volgende:

[..]

Ja, maar ik wil mijn CPU niet in een eeuwige omhelzing met de koeler laten; misschien moet de CPU namelijk nog wel es vervangen worden door een K6-3+ :)

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-02 16:36

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~chtweaking/images/cgk760002.jpg

Ik heb deze zelf ook. Is een echte aanrader.

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 21:10 schreef Carp_Hunter het volgende:
[afbeelding]

Ik heb deze zelf ook. Is een echte aanrader.
Kleine aanvulling: Tis een Taisol Copper, houdt zeker wel een K6-2 op goede temp, echter issie niet vierkant, maar rechthoekig (gok 60x80)...

Dus of ie gaat passen...:)

Zo niet: gewoon een betere fan op een koeler zetten die normaal te weinig koeling zou bieden...klaaaar :+

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/fcpga/map/dp5-7h53f.jpg

Coolermaster dp5-7h53f, is voor socket a maar past ook gewoon op socket 7.

Misschien moet je er wat vanaf zagen zodat ie op je mobo past.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 20:15 schreef nOOb2002 het volgende:
/edit
Even serieus, ik heb zo een Senfu waterkoelingset en het koelblok daarvan zit vast op alle 3 de punten. Het is echter wel een vrij prijzige oplossing, maar misschien dat er ook andere (mogelijk goedkopere) bloks te vinden zijn

waterkoeling ?????? ;)
Ik ben ook zeker hierin geinteresseerd (218 euro als ik het goed heb), maar kun je mij wat meer info over je overklok resultaten geven ?? temps enzo

Verwijderd

Waterkoeling op een K6-2 |:( Voor die €220,- scoor je in jouw geval toch (tweedehands :?) mobo en proc...

Maar ok...

Kleine waarschuwing wat betreft die Senfu: het reservoir en de koeler zijn van hard plastic, en als verbindingen te vast worden aangedraaid, gaat het in verloop van tijd barsten...

Maar zulk soort dingen schijnen alleen mij te overkomen dus... :)

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 20:24 schreef epsilon het volgende:

[..]

mee eens
Pagina: 1