Al die fans zijn allemaal wel leuk en aardig.. maar het is pas echt functioneel als ze allemaal door hun plaatsing en richting elkaar versterken. Kortom: hoe ziet volgens jullie de perfecte airflow eruit en hoeveel fans gebruik je? Amaze me!
Is al zo vaak hier op tweakers gevraagd/beantwoord, misschien moet je de search anders effe gebruiken?!
Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!
Vrij standaard:
1 onderin-voor als intake
2 boven-achter als outtake
1 onderin-voor als intake
2 boven-achter als outtake
De perfecte airflow is veel lucht langs alle onderdelen in de computer die warm worden. Dit is echter niet zomaar te realiseren, en zal ook zeer veel lawaai opleveren.
IMHO is dit topic een beetje nutteloos, omdat er 1001 mogelijkheden zijn voor het plaatsen van fans, en dan maakt het ook nog uit wat voor een kast je hebt.
Je kunt het zelf het beste uizoeken, door te kijken waar het het meest warm in je kat wordt.
IMHO is dit topic een beetje nutteloos, omdat er 1001 mogelijkheden zijn voor het plaatsen van fans, en dan maakt het ook nog uit wat voor een kast je hebt.
Je kunt het zelf het beste uizoeken, door te kijken waar het het meest warm in je kat wordt.
Kijk hier anders eens naar -> bij het gebruiken van de search op zoekcommando "airflow":
[topic=385922/2/25]
Ik bedoel dan dit plaatje!

Maarja omdat dit je eerste bericht is verwijs ik je naar het belangrijkste topic hier op OCE forum -> [topic=359380/1/25]
[topic=385922/2/25]
Ik bedoel dan dit plaatje!

Maarja omdat dit je eerste bericht is verwijs ik je naar het belangrijkste topic hier op OCE forum -> [topic=359380/1/25]
Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!
Is niet zo zeer een vraag van mijzelf.. is gewoon een topic om de hedendaagse meningen hierover eens te horen.
Het gaat mij vooral om de richting en positionering. Dat de warme onderdelen gekoeld moeten worden snap ik ook nog wel
Maar iedere reply is uiteraard welkom.
Het gaat mij vooral om de richting en positionering. Dat de warme onderdelen gekoeld moeten worden snap ik ook nog wel
Nu we het er toch over hebben...
Helpt die voeding echt als outtake? Want d'r zit toch een hoop shit voor die fan, in de voeding.
Helpt die voeding echt als outtake? Want d'r zit toch een hoop shit voor die fan, in de voeding.
Best netjes 7 posts op je eerste dag
Afzuiging van hete lucht door je PSU is echt bullshit if you ask me. Ik heb een temp.controlled fan er in zitten (2 zelfs) en die doet niet meer dan dat 'ie moet doen, de voeding fris houden. Tenzij je de fans hanmatig sneller kunt laten draaien (potmetertje, Enermax o.a.) Een 80mm fan onder je PSU, in de case dus, is vele malen effectiever, meer is zelfs beterOp dinsdag 11 juni 2002 22:09 schreef Pastasaus het volgende:
Nu we het er toch over hebben...
simpel. De perfecte airflow bestaat niet.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Verwijderd
Dit is wel errug vaak voorbijgekomen
En weer 2 mailtjes naar mesnen die niet overbodige reacties posten.
En weer 2 mailtjes naar mesnen die niet overbodige reacties posten.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()