[IDE] Met CD-rom erbij niet doorbooten..

Pagina: 1
Acties:

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025
Juist ja!

Hoi! :) En hier het probleem vast dan..

Ik heb een oude pentium 120 hier staan, en daar zit op dit moment één HDD in (6.4 gig, op Primary-Master). Nu wil ik daar graag een CD-rom bij aansluiten, en dáár gaat het fout.

Ik heb 'm aangesloten gehad op primary slave en secondary master intussen, bij beide hangt ie nét voordat ie de windows GUI zou moeten laden. Heb tevens ook al andere cd-rom spelers geprobeert, niets mocht baten.

edit:
Er komt trouwens ook geen enkele foutmelding of dergelijke. En het moederbord is een SiS-onbekend iets :)

Heeft iemand hier eerder ervaring mee gehad, of weet je gewoon de oplossing? dankjewel (als je 'm even met mij deelt :))! :*

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

bij die oude bakken was het soms zo dat je ze aan de geluidskaart moest hangen.

Verwijderd

al secondery slave geprobeert en misschien staan de instellingen op je hdd niet goed

• GX
Op dinsdag 11 juni 2002 20:12 schreef kalaun het volgende:
al secondery slave geprobeert en misschien staan de instellingen op je hdd niet goed
Secondary slave stond er niet bij, die heb ik dus inderdaad niet geprobeerd.. Zal 't even proberen zo. En mijn HDD staat _zeker_ goed ingesteld, ik heb die al te vaak gecontroleerd.
Op dinsdag 11 juni 2002 20:12 schreef Terw_Dan het volgende:
Er zit geen geluidskaart in. Maar ooit zat er wel een cd-rom speler in. En destijds deed die het ook.

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
in mijn oude pc kan ik ook maar 1 device per kabel doen, maar dat ligt aan de kabel

je moet gewoon een goeie ide kabel kopen (40pin 80 conductor)

edit:
wat ook wel eens wil werken bij ouwe comps

zet de jumper op 'cable select' dan pakt ie em soms wel

• GX
Op dinsdag 11 juni 2002 20:18 schreef floduR het volgende:
in mijn oude pc kan ik ook maar 1 device per kabel doen, maar dat ligt aan de kabel

je moet gewoon een goeie ide kabel kopen (40pin 80 conductor)

edit:
wat ook wel eens wil werken bij ouwe comps

zet de jumper op 'cable select' dan pakt ie em soms wel
De kabel is goed genoeg, dat is in ieder geval zeker.. Heb 'm uit een werkende pc getrokken op m'n werk :O :) (terwijl ie uit was, trouwens.).

Cable Select zal ik inderdaad eens proberen.

edit:
CS mocht niet baten. Jammer

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:30

Killjoy

Klingon lawn products

Op dinsdag 11 juni 2002 19:53 schreef GX het volgende:
Ik heb 'm aangesloten gehad op primary slave en secondary master intussen, bij beide hangt ie nét voordat ie de windows GUI zou moeten laden. Heb tevens ook al andere cd-rom spelers geprobeert, niets mocht baten.
Werkt de CD-ROM in een ander systeem wel goed?
Heb je nagegaan of je de jumpersettings op de CD-ROM correspondeert met de master/slave aansluiting op de kabel?
Je kan ook even proberen of je nog ergens een driverpack voor deze Sis chipset kut downen. Misschien lost dit het op.
Op dinsdag 11 juni 2002 20:12 schreef Terw_Dan het volgende:
Gold alleen voor de oude panasonic, mitsumi en sony interfaces, wanneer je niet over de controllerkaart beschikte. Voor IDE was via de soundcard aansluiten een optie omdat je vroeger maar 1 IDE aansluiting op de controllerkaart had. De ISA bus had voldoende bandbreedte voor die 2x of 4x spelers.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• GX
Op dinsdag 11 juni 2002 21:35 schreef superwhimpy het volgende:

[..]

Werkt de CD-ROM in een ander systeem wel goed?
Heb je nagegaan of je de jumpersettings op de CD-ROM correspondeert met de master/slave aansluiting op de kabel?
Je kan ook even proberen of je nog ergens een driverpack voor deze Sis chipset kunt downen. Misschien lost dit het op.
Ik heb helaas geen flauw idee wélk chipset 't is. En daarbij is het hoogstwaarschijnlijk ook al onvindbaar.. Maar ik vind het raar dat ie het eerst wél deed, en nu niet meer. :( Jumpers kloppen uiteraard en de cd-rom-spelers die ik allemaal geprobeerd heb doen het in deze bak wel.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
-> [forum=21] :).

• GX
*kick*

• GX
Nou, dan toch nog maar een schopje, want alle oplossing die ik in de tussentijd toegeschoven heb gekregen (geen een) hebben tevens ook vrij weinig (lees: niets) uitgehaald.

Ik zou jullie erg dankbaar zijn als ik geholpen zou kunnen worden deze week.

bvd
Pagina: 1