Opti usb pci kaart onder win 98 se.

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik krijg hem niet aan de praat.

op een i810, plug in en draaien. (ook schone windows)

op een sis (bx pro pc 100 pcchips) niet werken.
ook niet na installeren van irq driver van sis etc.

ik heb wel een root hub en een pci to usb controller maar de 2 usb poorten ziet hij als onbekend apparaat.

geeft dan code 10. dan installeer ik hem opnieuw en dan zijn de poorten rood in apparaatbeheer, dan kan ik ze inschakelen, en na een reboot heb ik weer code 10.

ik heb het al vaker gehad met deze kaartjes en de conclusie is dat ze ruk zijn.

weet iemand toch nog een oplossing?

ik heb al 3 verschillende pci sloten gehad (tip van de opti site) en alle andere kaarten er uit gesnokt.

Verwijderd

misschien is de usb kaart gewoon kapot ?
Als je het op verschillende pc's hebt moet dat haast wel..
Maybe dat je nog andere drivers kan gebruiken, al weet ik niet of die er wel zijn.

• smvs
  • Niet online
er zijn geen andere dan de standaard ms drivers. de kaart is niet kapot want ik heb er meerdere van hetzelfde type geprobeerd.

ik moet gewoon een nec controller hebben ofzo, maar die tover ik niet zo uit de lucht en het moet morgen af.

Verwijderd

wellicht de onboard USB-poorten uitschakelen om deze losse pci-kaart te kunnen gebruiken.

Wel vreemd.
Ik heb hetzelfde kaartje (MyCom), dus een Opti 2poorts USB/pci kaart, in een Pentium75 gehad en daarna vervangen door een USB2.0 kaart met NEC usb2.0 chipset, tezamen met de OrangeMicro drivers.

• smvs
  • Niet online
onboard usb stond al uit. ik heb hem ook nog ff aangezet misschien hielp het maar nee hoor.

usb support voor dos heb ik ook al aangezet in het bios (ik vraag me ook af wtf dat voor moet stellen)

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:28
Ik heb ooit een Opti (ISA) geluidskaart gehad dat is echt:

:r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r.

Toen maar snel een SoundBlaster AWE 32 gekocht, en die is
:9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9.

Ik had 'm een half jaar geleden nog in m'n 1ste pc.
ontopic:

Is het geen IRQ conflict?

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 23:18 schreef smvs het volgende:

usb support voor dos heb ik ook al aangezet in het bios (ik vraag me ook af wtf dat voor moet stellen)
bios/dos keyboard/mouse ondersteuning.
Pagina: 1