Toon posts:

Sony Vaio Bios Backdoor?

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een EERLIJKE sony vaio PCG-Z600-TEK laptop met een Intel 440ZX Mainboard. Er zit een wachtwoord op de bios en dat wachtwoord zorgt ervoor dat ik de laptop niet kan booten. Het wachtwoordschermpje verschijnt dus al VOOR dat de daadwerkelijke biosbewerkingen uitgevoerd worden; LIJKT HET. maar wat schetst mijn verbazing: Het lampje van mijn (externe USB) diskettestation brandt wel een paar keer voor er om het password wordt gevraagd. Als ik er een willekeurige diskette instop, wordt deze ook echt gelezen, maar aangezien er geen relevante informatie opstaat springt vervolgens toch weer het wachtwoordschermpje in beeld. Ik weet dat er voor toshiba-laptops zgn Bios-Backdoors zijn, zijn deze er ook voor de vaio? Ik weet niet wat voor bios er in zit maar weet wel dat er een iNTEL 440ZX mainboard aanwezig is. Ga nu niet vertellen dat ik de cmos batterij moet loskoppelen, want die zit er ECHT NIET IN. ik heb goed gekeken en kan nog niet eens de bios vinden. Sony kan em niet helpen omdat ik de originele aankoopspapieren niet heb en de produkt/seriecode aan de onderzijde onleesbaar is geworden door al het geschuif. Ik hoop dat iemand me kan helpen. dankubijvoorbaat!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

vraag het eens bij degene van wie je de laptop hebt overgenomen ? (ik neem aan dat het 2e hands is als je geen papieren hebt)

Mocht je een gejatte hebben gekocht, dan geef ik je weinig kans dat je erachter komt (maar ja, ik ken ook geen backdoors :))

je zou een bios flash kunnen proberen ?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:25
klein kansje dat sony je 't antwoord geeft als je ze belt. als ie eerlijk is moet het geen probleem zijn. wachtwoorden worden nou eenmaal wel eens vergeten.

Verwijderd

Topicstarter
Waar haal ik een dergelijke flash? op de sony site krijg ik t niet voor mekare, is er niet een onafhankelijke database op internet met verschillende bios-flashes?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, amar luister es, als je sony belt willen ze t serienummer, dat is dus onleesbaar. ik baal echt al een stekker, ik meen het. IS het mogelijk om de bios ion dit geval te flashen ofsow?

• wibblemoo
hmm, sorry dat ik het zeg maar als je 'm 2e hands koopt, het serienummer "onleesbaar" is en er geen papieren zijn, klinkt dat niet helemaal zuiver. serienummers krassen er niet spontaan af, en volgens mij hebben vaio's rubberen dopjes onderop om schuiven tegen te gaan.. maar goed het KAN natuurlijk allemaal wel eerlijk zijn. staat het serienummer niet IN de laptop ? ff open maken ?

Verwijderd

Topicstarter
hij is al open geweest, maar geen echte serienummers, alleen van de losse componenten. Met andere woorden: dit ding is dus gewoon rijp voor de schroot? Of zijn er suggesties??

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 19:06 schreef activit het volgende:
Ja, amar luister es, als je sony belt willen ze t serienummer, dat is dus onleesbaar. ik baal echt al een stekker, ik meen het. IS het mogelijk om de bios ion dit geval te flashen ofsow?
Dan vind ik het wel dubieus.... Geen serienummer, wachwoord op bios, geen aankooppapieren.

Ik denk dan maar aan één woord; gejat

• wibblemoo
je verkoopt 'm ook al zie ik ?

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2031168702
SONY VAIO PCG-600TEK Met: - Mobile Intel® Pentium® III processor 700 MHz met Intel® SpeedStep -technologie - Een harddisk van 20 GB - 128 MB SDRAM - Uitstekende 12,1 inch TFT kleurenscherm - Externe CD-Romspeler / Diskettestation, zodat de laptop klein en licht is. - Ingebouwd modem - Gewicht van slechts 1,7 kg - Intuïtieve besturing van uw belangrijkste applicaties met de gebruiksvriendelijke Jog Dial - Een Memory Stick-slot voor een verhoogde interconnectiviteit - Er zit een wachtwoord op de laptop wat wij vergeten zijn, waarschijnlijk geen probleem. Mail naar Mail@DaRik.nl zodat we verdere afspraken kunnen maken omtrent de verkoop.
wat een research weer door mij (kwam toevallig deze advertentie vanmiddag tegen)

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

Wellicht heb je hier al naar gekeken, maar:

Zit er niet een jumper in om de CMOS te resetten? :?

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof niet dat dit apparaat gejat is, de externe cdromspeler en diskettestation zaten erbij toen ik m kocht, dus als ie van iemand zijn bureau gejat zou zijn, lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat de dieven ook nog eventjes deze randapparatuur hebben lopen zoeken. IEmand interesse in een sony vaio die er goed uitziet? 1 probleem, je kunt er geen zak mee!

• wibblemoo
laptops zitten ook wel eens in een laptoptas, waar de randapparatuur gewoon bij zit.

edit: en 1400 euro is belachelijk veel, voor de helft in deze staat is redelijker.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 19:13 schreef wibblemoo het volgende:
je verkoopt 'm ook al zie ik ?

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2031168702
[..]

wat een research weer door mij (kwam toevallig deze advertentie vanmiddag tegen)
Dat heb jij heel goed gezien, klasse, meen ik echt! :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 19:16 schreef wibblemoo het volgende:
laptops zitten ook wel eens in een laptoptas, waar de randapparatuur gewoon bij zit.
Dan zou ik de tas er ook wel bij hebben gekregen nietwaar?

Verwijderd

Topicstarter
Is er niet een hacker in de zaal die een leuk centje bij wil verdienen>?

• wibblemoo
stuur 't ding maar op, i'll see what i can do :P

ow enne, 1400 euro is echt teveel voor dat ding..

Verwijderd

Topicstarter
nix opsturen, daar beginne wij nie aan. Hoe duur is een nieuw MOBO?

• wibblemoo
dat soort dingen zijn niet los te koop, zou je al een kapotte identieke vaio op de kop moeten tikken. en het mobo is het duurste van de hele laptop..

Verwijderd

Topicstarter
mmmm, ik heb ook al al die standaard passwords geprobeerd als "AWARD_SW" und so weiter. Wie biedt? Accu is in elk geval prima, hij staat nu al zeker 3 uur te draaien naast me op mijn bureau

• wibblemoo
ik bied de helft.

Verwijderd

Topicstarter
vind ik wel een beetje weinig, via computer.2ehands.nl heeft iemand me per mail laten weten er 1300 euro voor te willen bieden. Dat is ie zeker waard, het apparaat mankeert nix, het is hetzelfde al een dikke Mercedes CL 600 die je op de stoep hebt staan maar waar de sleuteltjes van kwijt zijn....

• wibblemoo
dan houd het op he...

Verwijderd

Topicstarter
OK, slotje, over en uit, nix an te doen. bedankt voor jullie hulp

Verwijderd

maaruh leg eens uit hoe je aan dat ding komt, ben nu toch wel benieuwd... hehe

misschien kan je zo erachter komen wat het password is, en waar de papieren zijn.... misschien zelfs wel serial number en kan je zo sony bellen...

Verwijderd

Topicstarter
hij is uit een failissement, bedrijf bestaat niet meer, ik kon hem kopen in de staat zoals ie nu is, of niet. Kreeg er verder geen cd's of papieren bij, gewoon laptop, lader cdrom en diskettestation. Wel netjes in een doosje, maar zonder de rest.

Verwijderd

ah..

als ik de politie was, zou ik zo een antwoord wel geloven.. hehe, nee als jij zegt dat dit zo is, dan is dat zo..

maaruh dan kan je toch gewoon sony bellen, ik denk dat zij verplicht zijn jou te helpen, het is immers een eerlijk product die zij gefabriceerd hebben. serial of geen serial.

zag net een slotje sign.... dus misschien is dit het laatste antwoord.

Verwijderd

biosflash :?

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-08 21:51

Exterazzo

Qeasy

Op dinsdag 11 juni 2002 19:39 schreef T-Mug het volgende:
biosflash :?
lees de draad voordat je blaat!

Audentia

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:43
Je kunt toch gewoon de vorige eigenaars bellen en het wachtwoord vragen. Misschien moet je even de computerleverancier van het failliete bedrijf bellen.

• BaBy-G
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04 02:45
tjonge jonge jonge wat zijn we weer kinderachtig...
meneer zit met een probleem, vraagt om hulp en wat doen jullie (niet iedereen hoor) dit is gejat, dat is gestolen, blablabla...
als juliie hem niet kunnnen (of willen) helpen dan niet toch, maar zit dan niet zo zeiken... neem lekker een biertje :9
ik bedoel het klinkt misschien wel verdacht, maar dat zegt toch helemaal nix... ik heb zelf ook zoiets mee gemaakt met een Dell laptoppie dus ik weet hoe frustrerend dit kan zijn...

hoe dan ook Activit ik denk dat ik je wel uit de brand kan helpen neem maar ff contact met me op... :)

Man - a being in search of meaning

• wibblemoo
Op dinsdag 11 juni 2002 19:33 schreef activit het volgende:
hij is uit een failissement, bedrijf bestaat niet meer, ik kon hem kopen in de staat zoals ie nu is, of niet. Kreeg er verder geen cd's of papieren bij, gewoon laptop, lader cdrom en diskettestation. Wel netjes in een doosje, maar zonder de rest.
de orginele doos ? daar staat het serienummer op...

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 19:57 schreef BaBy-G het volgende:
tjonge jonge jonge wat zijn we weer kinderachtig...
meneer zit met een probleem, vraagt om hulp en wat doen jullie (niet iedereen hoor) dit is gejat, dat is gestolen, blablabla...
als juliie hem niet kunnnen (of willen) helpen dan niet toch, maar zit dan niet zo zeiken... neem lekker een biertje :9
ik bedoel het klinkt misschien wel verdacht, maar dat zegt toch helemaal nix... ik heb zelf ook zoiets mee gemaakt met een Dell laptoppie dus ik weet hoe frustrerend dit kan zijn...

hoe dan ook Activit ik denk dat ik je wel uit de brand kan helpen neem maar ff contact met me op... :)
Jah hallo, ga hem nog een beetje zitten te verdedigen |:(

Het is toch OVERDUIDELIJK dat die lap gejat is of niet soms?
Password op bios, serienummer weggekrast, geen aankoopbon, geen originele doos, leverancier falliet, etc etc etc.

Dan had hij gewoon moeten zeggen; "wie kan het wachwoord van een gejatte Vaio recoveren"...

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:07
Man rot gewoon op met je gejatte LAptop..

Kan serie nummer niet lezen blabla! :(

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

Verwijderd

Ik hoop dat het inderdaad een eerlijke laptop is, maar heb je al geprobeerd om het bios batterijtje er even af te halen
als je m open hebt gehad heb je die ook wel gevonden denk ik.
Als je die eraf haalt en dan opstart is tie als het goed is alles kwijt.
als je m alleen even los wilt halen zou ik m minimaal een half uur eraf laten.
Succes

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sony doet idd heel moeilijk als je geen serial hebt.
ik heb ook een Sony en ook geen serial meer op dat ding.
die zitten op makkelijke stickers die je er zo vanafschuift.

wta je zou kunnen doen is een batchfile op floppy zetten met daarin een debug commando om de floppy te wissen, maar ik denk niet dat dat werkt.

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
kan je voor zo'n sony laptop geen dongle maken die je op de lpt poort moet zetten zodat hij clear cmos doet

kan bij andere laptops in ieder geval wel

hopelijk heb je hier wat aan veel suc6 met je laptop

Verwijderd

kun je anders niet eens proberen of je geen sysadmin ofzo van dat teloorgegane bedrijfje te pakken kunt krijgen? Ik neem aan dat dat dat wachtwoord wel bij een flink aantal mensen in dat bedrijf bekend moet zijn geweest....

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Kun je nu wel booten vanaf floppy?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei, de floppydrive (usb!) wordt wel eventjes benaderd alvorens het passwordschermpje verschijnt, hij kijkt dus wel eventjes of er iets van recoverymateriaal op de floppy te zien is. Nogmaals, mensen die menen dat deze laptop gejat is, mij best, maar ga dan ergens anders lopen zeiken. gelukkig zijn er nog mensen die geloven dat er ook eerlijke mensen bestaan. B.t.w. het doosje wat erbij zat is van bruin karton en er staat niks nakkes nada op. CU

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens, Baby-G, hoe KAN ik contact met je opnemen? Ik kan nergens in je profiel een emailadres vinden...

• BaBy-G
Op dinsdag 11 juni 2002 23:56 schreef activit het volgende:
Trouwens, Baby-G, hoe KAN ik contact met je opnemen? Ik kan nergens in je profiel een emailadres vinden...
wat is jou iemeel adres?

• BaBy-G
Op dinsdag 11 juni 2002 22:51 schreef Toverstaf het volgende:

[..]

Jah hallo, ga hem nog een beetje zitten te verdedigen |:(

Het is toch OVERDUIDELIJK dat die lap gejat is of niet soms?
Password op bios, serienummer weggekrast, geen aankoopbon, geen originele doos, leverancier falliet, etc etc etc.

Dan had hij gewoon moeten zeggen; "wie kan het wachwoord van een gejatte Vaio recoveren"...
OVERDUIDELIJK??? heb je het hem zien stelen dan???
je bent nog altijd onschuldig tot dat het bewezen is...

maar nogmaals dat is helemaal niet de issue, waar het mij omgaat is dat iemand een probleem heeft, jullie hier netjes om hulp vraagt en dat ie dan van alles wordt verweten (terwijl niks is bewezen)... sommige van jullie hiero trekken veelste makkelijk conclusies (het is verdacht, DUS het is zo!) en daar ben ik het niet mee eens...

lijkt soms net een kruis verhoor ik bedoel hij is jullie toch geen verantwoording verschuldigd...

als jullie hem niet willen helpen om wat voor reden dan ook dan doen jullie dat toch lekker niet... no problemo... even goeie vrienden...

en ik bepaal altijd zelf nog of ik iemand verdedig of niet... :P

no offence...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 00:39 schreef BaBy-G het volgende:

[..]

wat is jou iemeel adres?
Je kunt me benaderen via het mailform op mijn site: http://www.darik.nl

TNX 4 the support btw!!!

P.S. Kijk anders in mijn profiel! :P

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:00

Tomatoman

Fulltime prutser

Veel BIOS'en hebben twee wachtwoorden, zeker bij laptops. Het eerste is voor de gebruiker (voor basale instellingen), het tweede voor de systeembeheerder (voor alle BIOS-instellingen). Als je dat wachtwoord van de systeembeheerder niet hebt, moet je met de meeste laptops terug naar de fabrikant. Bij de meeste fabrikanten kost het tussen de 20 en 50 euro om het wachtwoord te resetten. Dat moet gebeuren in een werkplaats, er is geen trucje voor dat je thuis kunt toepassen.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09
heb je het wachtwoord "75780432" al getried?

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 01:08 schreef BaBy-G het volgende:

[..]

OVERDUIDELIJK??? heb je het hem zien stelen dan???
je bent nog altijd onschuldig tot dat het bewezen is...

maar nogmaals dat is helemaal niet de issue, waar het mij omgaat is dat iemand een probleem heeft, jullie hier netjes om hulp vraagt en dat ie dan van alles wordt verweten (terwijl niks is bewezen)... sommige van jullie hiero trekken veelste makkelijk conclusies (het is verdacht, DUS het is zo!) en daar ben ik het niet mee eens...

lijkt soms net een kruis verhoor ik bedoel hij is jullie toch geen verantwoording verschuldigd...

als jullie hem niet willen helpen om wat voor reden dan ook dan doen jullie dat toch lekker niet... no problemo... even goeie vrienden...

en ik bepaal altijd zelf nog of ik iemand verdedig of niet... :P

no offence...
Zoals ik al zei, hij is gejat...
Kijk, als de serial weg was en hij had de aankoopbon dan hoefde hij nog niet gestolen te zijn.
Als de serial weg was en hij had de originele doos dan hoefde hij nog niet gestolen te zijn.
Als de serial leesbaar is en de rest is weg hoefde hij ook nog niet gestolen te zijn.

Maar als alles weg is er toch een behoorlijk vermoeden niet? En ik zeg niet dat HIJ hem gestolen heeft.
En waarom ik hem niet wil helpen? Lijkt me nogal duidelijk. Wanneer een wachtwoord makkelijk te verwijderen is zal een steler elke keer weer opniew stelen.
Als je een nieuw mobo moet kopen stopt hij vanzelf.

offtopic:
Ik heb een Mercedes 180E, gisteren gekocht. Het chasisnummer is weggevaagd, kentekenplaten zou ik nog krijgen, ik heb geen sleutels erbij gekregen, aankooppapieren zijn kwijt en de dealer waar hij is gekocht is falliet gegaan.
Kan iemand mij even helpen met het inbreken van dat ding >:) Er zitten namelijk allemaal startonderbrekers op die ik er niet afkrijg.

Helpen jullie mij dan ook :?

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 01:21 schreef activit het volgende:

[..]

Je kunt me benaderen via het mailform op mijn site: http://www.darik.nl

TNX 4 the support btw!!!

P.S. Kijk anders in mijn profiel! :P
[irrimode]
Die site is ook al gejat van Elated.com
[/irrimode]

En ik zou achter een manual aan gaan want er moet toch een mogelijkheid zijn om de bios te resetten!

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 08:35 schreef D_e_X het volgende:

[..]

[irrimode]
Die site is ook al gejat van Elated.com
[/irrimode]

En ik zou achter een manual aan gaan want er moet toch een mogelijkheid zijn om de bios te resetten!
Wheheeh :D

Verwijderd

Topicstarter
Het feit dat jij weet dat de lay-out van die site gejat is van Elated.com, wil al wel zeggen dat je er zelf ook verdacht veel rondkijkt. Wat is jouw url, zal ik es kijken of jij het allemaal zelf hebt gedaan! :)

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Op woensdag 12 juni 2002 11:32 schreef activit het volgende:
Het feit dat jij weet dat de lay-out van die site gejat is van Elated.com, wil al wel zeggen dat je er zelf ook verdacht veel rondkijkt. Wat is jouw url, zal ik es kijken of jij het allemaal zelf hebt gedaan! :)
om te zien dat jouw site een kloon is van die andere, hoef je niet langer dan 1 sec. te kijken hoor. Trouwens, ik "kijk" ook veel op tweakers.net, dat wil toch ook niet zeggen dat ik hun layout jat :? in snap je logica niet helemaal, zeg maar helemaal niet.

mijn T.net systeemspecspagina

• BaBy-G
Op woensdag 12 juni 2002 08:19 schreef Toverstaf het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, hij is gejat...
Kijk, als de serial weg was en hij had de aankoopbon dan hoefde hij nog niet gestolen te zijn.
Als de serial weg was en hij had de originele doos dan hoefde hij nog niet gestolen te zijn.
Als de serial leesbaar is en de rest is weg hoefde hij ook nog niet gestolen te zijn.

Maar als alles weg is er toch een behoorlijk vermoeden niet? En ik zeg niet dat HIJ hem gestolen heeft.
En waarom ik hem niet wil helpen? Lijkt me nogal duidelijk. Wanneer een wachtwoord makkelijk te verwijderen is zal een steler elke keer weer opniew stelen.
Als je een nieuw mobo moet kopen stopt hij vanzelf.

offtopic:
Ik heb een Mercedes 180E, gisteren gekocht. Het chasisnummer is weggevaagd, kentekenplaten zou ik nog krijgen, ik heb geen sleutels erbij gekregen, aankooppapieren zijn kwijt en de dealer waar hij is gekocht is falliet gegaan.
Kan iemand mij even helpen met het inbreken van dat ding >:) Er zitten namelijk allemaal startonderbrekers op die ik er niet afkrijg.

Helpen jullie mij dan ook :?
ok ok ok...
ik ben er nog steeds niet helemaal mee eens, omdat ik verdacht niet genoeg vind om iemand van iets te beschuldigen (verwijten) maar goed dat is jou mening en dat respecteer ik...

en wat betreft je Mercedes 180E... je hoeft alleen maar de magic word the zeggen hoor... ;)

Verwijderd

Ik heb mijn Toshiba laptop gekocht via www.laptopstunter.nl, die hadden zon service, je kunt hun eens proberen

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-05 13:47
Als die laptop inderdaad zo eerlijk is als jij beweerd zou ik gewoon Sony bellen, de zaak uitleggen en vervolgens aanbieden je laptop op te sturen.

Laat hun het wachtwoord eruit halen en vervolgens even het serienummer uitlezen. Is dit serienummer van een gejatte laptop dan mogen ze hem naar de oorspronkelijke eigenaar sturen (hey, jij bent overtuigd dat hij eerlijk is. dan moet je dit ook aandurven). Is dit niet het geval dan betaal jij netjes de rekening en krijg je de laptop terug.

Zoiets moet wel te regelen zijn hoor, misschien niet met de eerste de beste helpdeskmedewerker die je aan de lijn krijgt maar even doorvragen naar hun manager (is hij er niet of in een meeting ofzo? fax sturen t.a.v. hem) doet in dat geval wonderen.

Verwijderd

ff een valide sn nr regelen alvorens met met sony te bellen kan toch niet zo moeilijk zijn :?

• Palmboom
Op woensdag 12 juni 2002 14:14 schreef Conar het volgende:
ff een valide sn nr regelen alvorens met met sony te bellen kan toch niet zo moeilijk zijn :?
Serienummer van de laptop is door het BIOS uit te lezen en als je met een vals nummer gaat lopen bellen komen ze daar meteen achter.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga niet lopen liegen tegen sony, b.t.w. stel dat sony een backdoor-password heeft, dan wordt dit hoogstwaarschijnlijk aan de hand van het serienummer gegenereerd, dat heb ik niet. Een ander serienummer levert ook een ander password op lijkt mij ;(

Verwijderd

zoals ik al zei, op www.laptopstunter.nl adverteren ze ermee dat ze dat meestal wel kunnen, ik citeer; "Password verwijderen

Je kent het wel... Na een hele tijd komt je laptop uit de kast en wat blijkt..... heb je er met je stomme kop een password ingezet! Natuurlijk niet opgeschreven omdat je em toch nooit vergeet.

MOOI MIS DUS!!!!

En toen? Allerlei sites bezocht, iedereen gevraagd etc. etc. NIEMAND KAN JE HELPEN!!

Toch zijn er verschillende mogelijkheden om een password ongedaan te maken.

Mail naar ********.nl en ik doe maximaal 5 pogingen voor je.

Een donatie op de bankrekening is natuurlijk hartelijk welkom.

p.s. indien het om gestolen waar gaat zal dit worden gemeld aan de desbetreffende leverancier."

Staat zo letterlijk op hun site (knip en plak :))Dit bedrijf is legaal, en net als bij Dell staat in de bios ook het serienummer, dus, zodra ze m los hebben, wordt eerst het serienummer nog doorgegeven aan sony, blijkt die dan gestolen, wordt je door hun aangegeven. Dus geef hun eens een kansje

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al een mailtje gestuurd, maar heb nog geen antwoord. Misschien dat er iemand nog meer suggesties heeft?

Verwijderd

probeer dit eens

At boot-up note the BIOS provider (Award, AMI, Phoenix, IBM, etc.)

For Award BIOS try these backdoor passwords:

AWARD_SW
j262
HLT
SER
SKY_FOX
BIOSTAR
ALFAROME
Lkwpeter
j256
AWARD?SW
LKWPETER
syxz
ALLy
589589
589721
awkward
CONCAT
d8on
CONDO
j64
szyx

For AMI BIOS try these backdoor passwords:

AMI
BIOS
PASSWORD
HEWITT RAND
AMI?SW
AMI_SW
LKWPETER
A.M.I.
CONDO

For PHOENIX BIOS try this backdoor password:

phoenix

of kijk eens op

http://www.pwcrack.com/BIOS/bios.html

werken die password's niet dan moet je een chip omsolderen, staat beschreven op deze site

• Palmboom
Wie weet is de vorige eigenaar wel een tweaker die nu zonder laptop zit omdat ie gejat is. Je hebt nu de oplossing gekregen waarmee deze laptop als hij legaal is password vrij kan worden gemaakt.

Wat wil je nog meer horen? Illegale manier? Hij is toch legaal? waarom zou je dan je garantie verspelen.
Pagina: 1